Wat waren jullie eerste symptomen van de zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Pukkie1, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    Ik ben heel pril zwanger maar heb ontzettend hoofdpijn. Kan amper normaal functioneren. Heb dit bij de andere zwangerschappen niet gehad. Is dit herkenbaar in het begin?
     
  2. Daria1988

    Daria1988 Actief lid

    9 jul 2015
    130
    15
    18
    NULL
    NULL
    Drie keer zwanger, bij de tweede en derde wist ik het vrij snel omdat ik menstruatieachtige krampen kreeg maar geen bloed. Normaal heb ik altijd al een klein beetje roze verlies (sorry tmi) voordat die krampen beginnen (dan begin ik ook als een gek te bloeden).
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  3. AngelaJayden31

    21 sep 2020
    24
    35
    13
    Vrouw
    Bij m'n eerste zwangerschap merkte ik helemaal niks. Kwam er toen ook pas met ongeveer 2 maanden achter dat ik zwanger was.

    Deze keer is het wel andere koek :p

    Het begon al met bekken pijn rond de periode van m'n ovulatie. Ik dacht eerst dat ik gewoon door m'n rug was gegaan ofzo. Met 4 weken ongeveer was ik al erg misselijk, pijnlijke borsten. Ook wat krampen. Dacht eerst dat ik een griepje had, en m'n ongesteldheid eraan zat te komen. Maar later bleek dus dat ik zwanger was :D
    Ben nu bijna 5 weken zwanger en nog steeds met vlagen erg misselijk, pijnlijke borsten, puistjes ineens weer en soms wat kramp in m'n buik. Helaas ook nog veel last van m'n bekken/onderrug. Wist dat ik het bij een evt. volgende zwangerschap weer zou krijgen, had alleen niet verwacht al zo vroeg en zo heftig!
     
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik heb heel veel hoofdpijn gehad het 1e trimester.. echt akelig, je zou kunnen kijken voor acupunctuur of naar de fysio? Mss dat het helpt. Bij mij trok het weg in het 2e trimester en bleek dus echt een hormonaal iets te zijn.. sterkte en natuurlijk ook gefeliciteerd met je zwangerschap
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ja hier! Ook heel veel hoofdpijn gehad in het begin, zo erg dat het wel op constante 24/7 mirgaine leek. Ik werd er helemaal gek van. De huisarts zei me dat ik meer rust moest pakken of paracetamol moest nemen als het echt niet meer ging. Dat hielp hier wel. Gelukkig is het inmiddels een stuk minder erg en wel vol te houden zonder paracetamol.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  6. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Wauw vandaag positief getest. Had al wel een groot vermoeden, maar dan is het nu echt zo. Ons zoontje wordt grote broer <3

    Mijn eerste symptomen waren:

    Voor nod: witte afscheiding, nachtmerries/levendig dromen, en vooral veel meer moe dan normaal, sterke reuk, lichte obstipatie

    Na nod: de misselijkheid begint te komen, opgeblazen gevoel, zenuwachtig gevoel, nergens zin in hebben
     
  7. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Innestelingsbloeding 1 dag na nod. Duurde paar dagen, enkeld bruin en beetje maar.

    In tijd vanaf eisprong tm nod eipijn linkerkant eierstok. Bleef gevoelig.
    Steekjes in bm met bewegingen, misselijkheid kwam pas met 5/6wk zwangerschap. Wel super zere borsten. Kon er niet op liggen of bh uitdoen was een hel tm week 11..
     
    deentjepeentje vindt dit leuk.
  8. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.818
    7.146
    113
    Vrouw
    Vanaf paar dagen voordat ik positief testte enorm koud steeds. Gevoelige borsten met soms steekjes erin. Sterkere reuk. Moe. En vaak zeurderige buikpijn.
     
  9. Shir1980

    Shir1980 Actief lid

    2 apr 2020
    142
    207
    43
    Vrouw
    Hier alleen maar moe... maar slaap ook niet best dus waarschijnlijk had ik dat zonder zwangerschap ook geweest ;). Vanochtend goede echo dus beter kan eigenlijk niet!
     
  10. Pickwickje

    Pickwickje Actief lid

    19 aug 2020
    295
    220
    43
    Vrouw
    Nou ik heb dus helemaal nergens last van tot nu toe. Begin me bijna zorgen te maken :p
     
  11. Amy1995

    Amy1995 Lid

    2 nov 2020
    9
    3
    3
    Vrouw
    Hoi, als jullie spreken van bandenpijn, is dit dan trekkerig gevoel? Soort spierpijn bij bewegen? Ik heb sinds een paar dagen trekkerige pijn in mijn lies en pijn in baarmoeder als ik opsta/nies/lach, maar geen idee of bandenpijn zo voelt... o_O:p
     
  12. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    786
    93
    Vrouw
    Hier steekjes/krampjes/een zwaar gevoel. Moe ook wel. Voel nog helemaal niet aan mijn borsten. Nu 11 dpo!
     
  13. Babs1990

    Babs1990 Bekend lid

    1 sep 2015
    545
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben nu bijna 6 weken. Het is dat er 2 streepjes op de test staan. Ik merk helemaal niks
     
  14. deentjepeentje

    deentjepeentje Bekend lid

    20 jan 2009
    677
    624
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    de Kempen
    Ik kreeg toen ik afgelopen maand zwanger was vanaf 9/10DPO hele levendige dromen met hele specifieke details. Werd ook steeds zwetend wakker, echt helemaal nat van het zweet terwijl ik normaal helemaal geen last heb van zweet of warmte in de nacht. Begon na verloop van tijd ook enorm te boeren. Helaas al vroeg het kindje verloren, met zo'n 5+2 of 5+3 denk ik.

    Nu weer een nieuwe cyclus, en het gekke is: ik werd vannacht 1DPO zwetend wakker en had daarna weer zo'n hele specifieke gekke droom. Ben benieuwd... Weet dat er nog niets HCG gerelateerds kan zijn, maar het is wel heel typisch dit.
     
  15. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Buikkrampen, zin in kroketten en last van m'n schouders / borsten verder het echt heel koud hebben of juist heel erg warm
     
    deentjepeentje vindt dit leuk.
  16. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Ik ben nu na 3 miskramen voor de 4e keer pril zwanger. Ik wist bij de vorige en deze keer al dat ik zwanger was na mijn eisprong.
    Normaal heb ik namelijk geen klachten in mijn luteale fase , maar als ik zwanger ben word ik gelijk misselijk en duizelig en heb ik heel vee afscheiding.
    Alle keren op 8dpo een positieve test
     
  17. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Extreem goeie geur, vond de ratten of muizen van mijn slangen zo enorm stinken. Nooit last van gehad, verder ook niet bij stil gestaan tot ik een test deed:roflmao:
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier was t de eerste keer conpleet langs me heen gegaan. Na dik 2.5 jaar proberen verwacht je t ook niet meer (doelbewust geen MMM wems). Na een borrel op de zaak, ging ik de volgende dag(!) over mn nek. Toen gaf ik doodleuk nog de heineken de schuld, ik drink nagenoeg uitsluitend bier, kwart marathon nog gelopen, ging nog best aardig. Met trainen, t kleine beetje wat ik heb getrained dan, ging t niet helemaal lekker, verbrandingspunt kreeg ik niet te pakken beetje vaag. Toen bleef menstruatie twee weken uit...getest met t idee dat ook van mn lijstje te kunnen schrappen...tja ze gaat morgen wendagje naar school.

    tweede: migraines, misselijk, moe alsof ik net verhuisd heb, pijnlijke borsten, heel vroeg al die linea negra (donkere lijn) bekken speelden op in een periode waar ik t nog niet verwachtte (overgehouden aan de eerste). Hmmm wacht ff... Dat was mn zoontje, maar die haalde t niet.

    derde: bijna hetzelfde als zoontje, rare dromen erbij maar dan weer geen lijn en sterrevus koud en moe. HEEL vroeg al bekken problemen, dochter begon t met 23 weken ongeveer, zoontje zat ik met 7 bij de fysio. Nr 3 nog voor de test dat ik zoiets had van "gaan we weer!". Echo vroeg laten maken vanwege zoontje, echo later bleek er een bloeding te zijn bij t vruchtje, dat resulteerde in een mk.

    Nu hoofdpijn, licht misselijk, kramp in mn buik, hondsmoe en de grootste waarschuwing: bekken spelen op. Normaliter is dat pas over 2 weken. Als dit raak is beticht ik mn man van een aimbot of een geleidersysteem. En maak ik me lichtelijk zorgen over die bekken de rest van de periode want aan mijn afwijking is verdraaid weinig te doen. (hypermobiel, beenlengte verschil en motorisch gezien bij de 1e de verkeerde spier geknipt (de zwakste)). De sterkste spier moet rekken...tja als je NIET hypermobiel zou zijn zou dat allicht kunnen. Ik slaap echter nog in sommige "rek" houdingen, dat rekt nie....

    we merken t wel over 1-2 weken, alle variantebn nu wel gezien ongeveer.
     
  19. Jurielle

    Jurielle Actief lid

    11 nov 2018
    208
    124
    43
    Vrouw
    zeer pijnlijke borsten en buikkrampen
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    1e keer nul symptomen. Merkte pas dat ik zwanger was toen ik een positieve test in handen had.
    Was helaas dan ook een blighted ovum :(

    2e keer zéér pijnlijke borsten, zelfs zonder bh/stof eroverheen. Toen wist ik na al die jaren mmm genoeg :D

    3e keer merkte ik het pas aan m'n zwanger uitziende buik :roflmao:
    En werd bevestigd met een test na iets meer dan 2 maanden al zwanger te zijn :p
     

Deel Deze Pagina