3 dagen bloeden.. is dit normaal?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Jolanda2525, 2 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda2525

    14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben erg bezorgd en vraag me af of iemand iets soort gelijke heeft meegemaakt. Is dit normaal?

    Wij zijn heel pril zwanger van ons eerste baby. Maandag was mijn NOD, positief getest. Woensdag begon ik bloed te verliezen. Eerst waren het druppeltjes echt weinig roze, en toen werd het toch wat meer. Bij het afvegen zie ik bloed. Vandaag is de 3e dag. Ik heb ook buikpijn. Die word nu wel minder.

    Ik heb geen stolsels. En het is ook niet zo dat het zoveel bloed is als bij een menstruatie. Ik ben echt heel erg bezorgd. De verloskundige deed we voor mij gevoel heel luchtig over ze zei “oh bloedverlies! Heel normaal. Er zijn vrouwen die zelfs 9 maanden lang bloeden en vrouwen die zelfs maandelijks ongesteld worden. Oh buikpijn? Heel normaal! Kruikje erop” We hebben over 2 weken een echo gepland.

    Maar ik voel me hier gewoon echt niet goed bij?! Het is ook me eerste zwangerschap. Ik weet niet wat normaal is. Maar 3 dagen bloeden? Is dit echt normaal..? Hoe was dit bij jullie?
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Je bent nu dus bijna 5 weken zwanger? Bloedverlies is enorm schrikken, weet er helaas alles van. Je zit nu alleen nog op een termijn dat er op een echo niks te zien zal zijn om je gerust te kunnen stellen en kan een vk dus helaas ook niks doen. Haar luchtigheid is erg vervelend, maar het komt inderdaad blijkbaar vaak voor. Ik heb vanaf 12 dpo bloedverlies gehad tot week 15. Flink bloedverlies regelmatig en soms weinig. Nu meer dan een weekje niet en ik hoop dat het nu ook wegblijft maar dat is afwachten. Ik heb met 5+5 een eerste echo gehad, was er een vruchtzakje te zien passend bij termijn maar op dit termijn kan een dag al veel verschil maken plus het kon alsnog mis gaan. Dat is ook de reden dat veel vk’s en gynaecologen willen wachten tot een termijn dat het hartje gaat kloppen. Ik vond een vroege echo fijn, maar heb ook genoeg gelezen dat dit lang niet altijd fijn is voor iedereen. Met bloedverlies is de kans 50/50. Met onze uk gaat het nog altijd heel erg goed, dus ja het kan zeker goed gaan..
    Over 2 weken krijg je waarschijnlijk wel een veel duidelijkere echo beeld, dus ik snap wel dat zij wil wachten tot dan. Je kan altijd vragen voor nog een echo volgende week als het bloedverlies aan blijft houden.

    Verder kan ik alleen adviseren houd wat meer rust als dit kan.. verder is het helaas echt afwachten en ik duim voor je dat het bij jou ook een goede afloop krijgt ❤️
     
  3. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.758
    1.688
    113
    Vrouw
    @Jolanda2525 och wat schrikken, daar kun je behoorlijk onzeker over worden. Zoals hierboven al staat kan het beide kanten opgaan. Heb je nog getest? Lopen deze op of af? Heb je aanhoudende buikpijn of is het meer kramp? Kramp hoeft niet veel te zeggen, je baarmoeder is al helemaal aan het groeien voor de kleine uk. Maar als je echt buikpijn hebt, helemaal wanneer het aan één kant is, is het wel goed om even actie te ondernemen, dat zou kunnen wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt (en natuurlijk een goede zwangerschap hebt)!
     
  4. Muppet321

    Muppet321 Lid

    23 jun 2020
    66
    36
    18
    Vrouw
    Het is echt 50/50 helaas kan je niks anders doen dan afwachten. Wel vervelend dat je je niet gehoord voelt. Ik heb ik februari ook soortgelijke klachten gehad ook een eerste zwangerschap dus heel onzeker, 5 dagen na de test begon het bloeden begin ook weinig en langzaam aan wat meer. Toen weer een dagje niet, op en af heeft dit 10 dagen geduurd toen ik de echte miskraam kreeg. Niet echt iets van gezien maar verloor opeens veel slijm met bloed en mijn gevoel zei dat het voorbij was. Gelukkig wel heel fijn contact gehad met de assistente, moest regelmatig van haar terugbellen om een update te geven, echo is een week vervroegd en mocht altijd bellen als ik me zorgen maakte al is het maar even om je hart te luchten.
    Misschien geen geruststellend verhaal dit maar het kan echt 2 kanten opgaan, ik hoop natuurlijk dat jij bij de goede 50% zit
     
  5. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Wat vervelend meid! Ik begrijp je onrust echt helemaal en vind het vervelend dat je VK zo luchtig deed ipv je op je gemak te stellen.
    Snap het natuurlijk wel, bij prille zwangerschap is er vaak nog niks op een echo te zien en de VK kan je dan dus niet op je gemak stellen door de beelden.

    Klein stukje eigen ervaring; Ikzelf had enkele dagen oud bloed verlies toen ik pril zwanger was en omdat het ook mijn eerste was liep ik echt met mijn ziel onder mijn arm. Zo bang dat het niet goed zat. Ik zou met 7 weken een echo hebben, maar na een goed gesprek met de VK hebben ze me op 6 weken laten komen. Inwendige echo en goed zoeken en veel inzoomen, maar die echo gaf me meteen onwijs veel rust. Alles zat in de baarmoeder, en als bonus klopte het hartje al. Wel gaf ze toen aan dat ze schatte dat ik net 5+5/6 was, omdat het echt onwijs klein was.
    Was ik ook geruster als ze niks hadden gevonden? Nee, zeker niet. Maar met 5+5 a 6 weken zou er in theorie al iets te zien moeten zijn. Al is het maar dat het vruchtzakje op de juiste plek zit.

    Toch neemt een vroege echo geen onzekerheid weg of het goed blijft gaan. Dit zal enkel de tijd moeten uitwijzen... Maar stress is niet goed voor je, dus ik zou toch dinsdag nog even contact opnemen en je zorgen bespreken.

    Heel veel succes en probeer afleiding te zoeken. Er zijn idd veel vrouwen met bloedverlies en gezonde baby's +- 9 maanden later ❤️
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
  7. Jolanda2525

    14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw
    lief dat je het vraagt.. helaas is het bloeden niet opgehouden en wordt/is het een miskraam
     
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    rot zeg.. veel sterkte!
     
  9. Jolanda2525

    14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw
    Dankjewel..!
     
  10. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    :( wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte ❤️
     
  11. Jolanda2525

    14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw
    Dankjewel ❤️
     
  12. Muppet321

    Muppet321 Lid

    23 jun 2020
    66
    36
    18
    Vrouw
    Ach wat klote zeg:( veel sterkte
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Shittem, hopelijk alles in orde met je? (naar omstandigheden)
     
  14. Jolanda2525

    14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw

    Nou het is nog erger geworden.. het blijkt één buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn! Ik zit echt in een emotionele/zware tijd.
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Verdorie, denk je alles te hebben gehad komt dat er nog eens bovenop...Dikke pech met die gup in aanleg is nog te verteren, maar "oeps verkeerde route gevolgd" zoals mn schoonzus t mooi zei is gewoon een heel ander niveau, plus dan nog eens de bijkomende risico's dat t stress niveau nog eens omhoog knalt.

    Gaan ze daar nog op ingrijpen? Ze blijven toch niet afwachten lijkt me?
     
  16. Jolanda2525

    14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw

    Ja het is echt een nachtmerrie dit! Zo verschrikkelijk. Ik heb een methotrexaat injectie gehad. Ik hoop dat die gaat helpen anders moet mn eileider weg en word ik geopereerd..
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    We duimen met je mee, sterkte. Hou je ons op de hoogte?
     
  18. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.758
    1.688
    113
    Vrouw
    @Jolanda2525 wat ontzettend verdrietig en heftig voor je. Ik hoop dat een operatie niet nodig is. Hoe dan ook zal het een emotionele rollercoaster voor je zijn en nog worden. Veel sterkte.
     
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Jasses! Ik las je bericht en dacht: zo begon mijn bbz ook. Maar helaas bij jou dus ook. Sterkte!!! Het is heftig zo'n bbz
     
  20. Jolanda2525

    14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw

    Dankjewel. Mag ik vragen hoe het bij jou is afgelopen? Waar zat de baby uiteindelijk? En ben je geopereerd of heb je een injectie gehad?
     

Deel Deze Pagina