wie heeft er 3 kids of is zwanger van de 3de?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mommy1983, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hey meiden,

Wij denken eraan(of eigenlijk is de knoop al door) om voor een 3de kindje te gaan.
    Ik heb altijd gezegd dat 2 goed is en dat we compleet zijn. Maar nu wil me vriend toch een 3de en ik stiekem ook wel.
    Alleen ik heb zulke vervelende zwangerschappen gehad en tijd erna dat ik serieus bang ben voor een nieuwe zwangerschap/kraamtijd.

Hoe zijn jullie tot een besluit gekomen want 3 geeft ook al praktisch meer bezwaren natuurlijk.

Ik heb wel al een afspraak gemaakt bij de vk om er eens goed over te praten enz.

Ik vind het gewoon een lastige beslissing. Wie van jullie heeft er ook zo mee geworsteld

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben zwanger van de derde en ja, soms vliegt me dat best even aan maar is dat niet altijd zo als je zwanger bent? Geen weg mee terug en hoe moet dat nu... je kent tenslotte de bestaande situatie en weet niet wat je krijgt en hoe je het weer moet organiseren maar... al die praktische problemen zijn op te lossen.
    Ik heb wel makkelijk praten, mijn zwangerschappen waren echt ok en mijn babies super makkelijk en nooit ziek ed.

Zwangerschappen duren 9 maanden en ik denk dat jij je moet afvragen hoe die 9 maanden impact gaan hebben op je gezin en of dat te lang is of misschien zelfs wel blijvend. Veel succes... uiteindelijk gaat het om de wens die je hebt en het plaatje wat je voor je ziet...

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja ik ben wel al erover heen dat praktische dingen op te lossen zijn.

Ik ben echt heel ziek geweest en er is kans op herhaling volgende week moet ik naar de MDL arts en dan vraag ik ook wat hij er van denkt en of ik gewoon beter in de gaten gehouden word maar ook dat er meer naar me geluisterd word want ik heb in de vorige zwangerschap zovaak gehoord dat iets tussen me oren zat enz terwijl het niet zo was.

En mijn dochter wou ook te vroeg komen al denk ik niet dat het aan haar lag maar meer aan omdat ik me zo ziek voelde en dat ze baarmoeder geprikkeld heeft.

4. Mer

Mer Actief lid

25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Ik ben ook zwanger van de 3e.

Bij mijn eerste zwangerschap wilde hij met 31 weken al komen.
    Bij de 2e zwangerschap kregen we bij de 20 weken echo te horen dat onze dochter een nierafwijking heeft. Gelukkig gaat het goed met haar.

Beide zwangerschappen waren dus niet makkelijk maar hield ons niet tegen om voor een 3e te gaan. Je weet van tevoren toch niet hoe het nu gaat verlopen.

5. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Heb ook altijd geroepen dat 2 'genoeg' is, maar nu zou ik zo graag nog een derde kindje willen. (alleen manlief is nog niet overtuigd..!)

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Zwangerschap van no3 was net zo makkelijk als van 1 en 2 eigenlijk op een week of drie stress na omdat ik verhoogd risico uitslag kreeg bij de combinatietest. Na vruchtwaterpunctie bleek alles ok en heb ik weer volop kunnen genieten. Na twee makkies was no3 echter een huilbaby. Daar ga je niet (meer) vanuit na twee kids. Ben er zelf bijna aan onderdoor gegaan. Overigens is het nu een heel lekker ventje van bijna twee nu. Elk kind heeft weer een impact op de harmonie en balans in het gezin en de dynamiek verandert ook echt elke keer weer. Zeker als het kind anders is dan je verwacht. Toen ik zwanger bleek van no 4 moest ik dus wel even slikken. Wederom zal de dynamiek in ons gezin veranderen. Ik zou me dus de vraag stellen of je in elke situatie nog wel graag een derde hebt/aan kan, want het plaatje is niet altijd zoals je het in je hoofd hebt.

7. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    Hoi,

Ik heb ook 3 kindjes. Ik wou het altijd een beetje laten bij 2 kindjes tot dat ik ongepland zwanger was:$ eenmaal daaraan gewend werd het een vroege miskraam. Toen ik eenmaal gewend was aan het idee, vond ik een derde zo ontzettend leuk eigenlijk.

Dus toen besloten om voor een derde kindje te gaan. Ik vond de overgang van 1 naar 2 kinderen zwaarder dan van 2 naar 3 kindjes. De derde groeit gewoon mee, en zelf groei je er ook helemaal in

en dat is allemaal zo gegroeid haha dat ik nu een vierde kindje wil (alleen wel met andere partner;)

Maar 3 kindjes is echt heel erg leuk.:D

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja ik heb 2 huil baby,s gehad dus erger kan het niet haha.

Weet je het eerste jaar is gewoon zwaar of het nou 1,2,3,4,5 kids zijn toch weer een nieuwe situatie waar je aan moet wennen.

Het is meer de vraag of me lichaam het aan kan.

9. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Hey, ik vond twee kindjes ook genoeg maar mijn man wou perse een derde en langzaam groeide ook dat verlangen. ...... Ik heb ook lang getwijfeld en hoe zal het allemaal gaan maar zoals al gezegd hierboven het zal zijn weg wel vinden. Ik ben heel misselijk deze zwangerschap maar komt uiteindelijk allemaal wel goed! Xxx

Deel Deze Pagina