Wat waren jullie kwijt voor de complete uitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lovelyme, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    wij hebben net alles besteld en waren ongeveer 1400 euro kwijt voor de complete uitzet:
    babykamer
    kinderwagen
    maxi cosi
    box + kleed
    klamboe
    badset (thermobad)
    complete slaap benodigdheden (matras, lakentjes duo deken enz.)
    kleertjes
    complete verzorgingslijn zwitsal
    aankleedkussen + hoezen
    hydrofiele luiers en washandjes

weet eigenlijk niet wat er zo allemaal nog meer in zit.
    Bij ons zit een babyspeciaalzaak in de beurt die werkt met een soort schijf..hierin zit de complete baby uitzet voor 1500,-
    wij hebben hier een aantal dingen uit gelaten omdat we ook al wat thuis hadden.

Nu is het alleen nog afwachten wat het behang enz gaat kosten..hihi

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij hebben ook een boekje liggen van de Babydump, als het bij ons zover is willen wij hier ook graag naartoe in Grou. Is het een mooie winkel?
    Zag idd. ook de actie van de box en autostoeltje. Leek ons ook wel wat.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij alicia,

600 euro babykamer inc babyfoon en matrasje

300 euro beddegoed en extras zoals waskussen etc.

kinderwagen + maxicosi samen 800 euro

kleding denk z'n 400 euro tot maat 62

box inc paar kleden 150 euro

flesjes, borstkolf etc z'n 250 euro

wipper, eetstoel, speelgoed 400 euro

slaapzakjes, piamas, hydrofielluiers, slabbers en al dat soort dingen schat ik z'n 300 euro

verzorgingproducten had ik alles van zwitzal en natusan en was ik denk 75 euro kwijt en ze was net 1 jaar toen de laatste fles op ging.

badje+ standaard bebe jou 100,-

aankleding kamertje, verf, behang, gordijnen en zeil 400 euro

denk toch wel met de dingen die ik nog niet genoemt heb dat we zon 5000 euro kwijt waren

----------------------------

nu met de 2e heb ik niet zo veel nodig

babykamer wordt hergebruikt en alicia heeft een peuterbedje gehad en houdt de eigen kast want de baby kamer heeft een inbouwkast. ben 200 euro kwijt aan een nieuw bedje voor alicia

kleding veel gekregen en ook 2e hand gekocht. paar nieuwe pakjes en denk dat het in totaal 150 euro gaat kosten tot maat 62

kinderwagen heb ik een nieuwe nodig maar dit keer ga ik no way 800 euro uitgeven. schat dat hij 200 euro gaat kosten

maxicosi heb ik al dus 0 euro

wipper moet ik een nieuwe hebben dus 25 euro

borstkolf heb ik nu 2e handsgekocht en zelf nieuwe onderdelen besteld. 30 euro kwijt:)

flesjes heb ik een paar nieuwe gehaald denk 20 euro

beddengoed en hydrofielluiers etc heb ik nog
    box heb ik nog

2e gaat dus max 1000 euro kosten :)

kamertje is al helemaal geverft etc want we wonen hier pas net en hebben die kamer toevallig lime groen geverft dus kan voor bijde :)

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wow, wij zijn dus echt niet van plan zoveel uit te gaan geven, we gaan beslist onder de 1000 euro blijven.

2e hands spullen zijn vaak prima, en bug a boo's of quinny's geef ik echt helemaal niets om, een simpele merkloze en goedkopere kinderwagen doet het net zo goed. een baby merkt er echt niets van of een kinderkamer duizenden of nog geen honderden euro's heeft gekost.

maar...dat heeft er ook mee te maken dat we nog een heleboel plannen hebben voor de toekomst met een nieuwe keuken, badkamer en reizen. dus we willen ons spaargeld lekker bewaren. alles wat we voor de baby kopen gaat gewoon van de lopende rekening.

5. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Marieke ik ben het helemaal met je eens!
    Maar goed ieder doet het naar zijn eigen goeddunken!

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik denk dat we net onder de 1000 zaten...duurste was de kinderwagen samen met de maxicosi 525,- :rolleyes: Heel veel gekregen van me schoonzus die net uit het kinderspul is ;)

7. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Kamertje kostte al 1100,-, maar ik denk dat wij in totaal (incl. kleertjes en lakentjes e.d.) niet meer kwijt zijn dan 2500,-. Met dank aan schoonzus! Want box, kinderwagen, badje en zo nog een aantal zaken hebben we niet aan hoeven schaffen. En als je een verlanglijstje maakt met dingen die je heel graag wil hebben of echt nodig hebt, kun je dit nog doorgeven aan familie e.d. Scheelt ook weer enorm in de kosten :) !

Echt de kosten bijhouden hebben wij bewust niet gedaan, maar dat is wel een luxe situatie, dat kan niet iedereen...

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij willen het ook zo goedkoop mogelijk houden. en dat kan heel goed hoor. onze complete babykamer kost 300 nog wat euro en het is heel leuk. laatst was ik ff in dewibra gaan snuffelen en daar hadden ze ontzettende leuke opbergdoosjes voor meisjes voor 0.89. maar echt heel erg leuk, jammer genoeg weten we het geslacht nog niet anders had ik ze meteen gekocht.

dus je kan er iets heel leuks van maken voor heel weinig.

9. dat zijn nogal bedragen die ik voorbij zie komen.
    Ik ga het ook bijhouden.
    Hebben de kinderkamer van schoonouders gehad (van vriendlief geweest) en de wandelwagen incl. maxi cosi (beide nieuw) gekregen.

Verder nog niets gekocht maar ga wel langzaam beginnen.

10. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Wij komen denk ik ongeveer op 700 euro, maar das nu nog theoretisch hè ;) haha
    Kinderwagen krijgen we dus dat scheelt ook

11. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Ik denk dat wij rond 1500 kwijt zijn.

Kamertje wouden we eigenlijk nieuw kopen deze was 1000 euro maar toen ik op marktplaats ging kijken zag ik exact dezelfde kamer die wij wilde. Geboden en nu hebben we hem voor 650 euro. Kinderwagen+ maxi cosi was 699 euro hebben we gekregen van mijn moeder en zus.

De rest moeten we nog kopen maar dat is wel in de prijs van 1500 euro berekend

12. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Alles bij elkaar nog geen 1000 euro. Ik heb veel via Marktplaats gekocht. Alleen het matras, draagzak, boxkleed, muziekmobiel, verschoonkussen, kleertjes en nog wat dingen nieuw gekocht. Ook een stoeltje en babyfoon gekregen van de ouders

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wat een bedragen zeg!

Wij hebben kinderwagen gekregen van mijn schoonouders en babykamer krijgen we van mijn vader. Box te leen van een tante en verder krijgen we continu kleding kado. Mandje met verzorgings producten kado van mijn stiefmoeder.

Ik zou niet eens weten wat we straks totaal kwijt zijn. Maar we gaan 100% zeker onder die 1000,- zitten want anders wordt het mij toch echt te gek.

Volgens mij hoeven wij alleen wat kleding, luiers en speelgoed echt zelf te kopen. En natuurlijk alle accesoires naar eigen smaak. Verven of behangen doen we niet want baby komt op onze eigen slaapkamer te liggen.

14. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    jij hebt dezelfde meubels als mij..prenatal? ik heb wel het hemelbedje ervan...

nu mijn lijstje...ik ben zelf wel even geschrokken...

159.00 maxicosie
    400.00 ledikant
    400.00 commode
    70.00 wandplank
    259.00 box
    100.00 matras
    72,50 lamp
    29,95 waskussenhoes
    29,95 lakentje overtrek
    55.00 laken
    15.50 hoeslaken
    37,50 denken
    43,90 sierkussens
    129.00 wieg
    42,50 matras
    49,50 schaap
    12,95 rot was kussen (miskoop)
    7,95 waskussenhoes
    8,25 waskussenhoes
    100,00 auto
    33,00 vliegtuig
    10,00 deken
    830,00 bugaboo
    70,00 wipper
    150,00 speelgoedkist
    30,00 fotoboek
    200,00 alle spullen bij hema zoals wasdoeken hydrofieleluiers enz
    9,00 badstandaard
    7,00 nijntjebad
    5,00 luieremmer
    189,00 babyfoon met camera
    30.00 ooievaar
    70.00 2x baby speelding
    100.00 gordijnen
    70.00 luiertas

4000 euro ongv...heb het niet 2x na gerekend...stomme rekenmachine op de comp...

hier zitten hellaas de kleertjes nog niet bij...maar ik merk wel dat ik dacht 2500 euro kwijt te zijn en dat is nu al verdubbeld...en dan moet er nog een borstkolfkomen enzo..

de kleertjes schat ik ook dat ik daar ook rond de 700 euro heb uitgegevn...en dan nog kleding voormijzelf...
    ik schaam me wel een beetje.... :oops:

Deel Deze Pagina