wat waren jullie kwijt voor de geboortekaartjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ingepinge, 13 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    heeft volgens de regels geen voorrang, maar wordt over het algemeen wel met voorrang behandelt hoor. toen één en ander mis ging met de geboortekaartjes van mijn nichtje hebben ze zelfs een onkosten vergoeding gehad voor de zegels, omdat ze het bij de post verschrikkelijk vonden dat de kaartjes niet met de nodige zorg behandelt waren. dus in die zin heeft een geboortezegel toch wel een beetje nut ;)

en inderdaad: december zegels hebben in de verste verte geen voorrang, gaan zelfs na gewone post. geloof dat ze daar een verwerkingstijd van 5 werkdagen voor aanhouden. mede hierom zijn ze zo lekker goedkoop ;)

wie wij allemaal kaartjes sturen? ehm... familie, vrienden, buren en collega's. en dan alleen zij die belangrijk zijn hoor.

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Ik vind het niet zo heel erg als de geboortekaartjes er iets langer over doen. De mensen die echt dichtbij me staan die horen het toch wel vantevoren. En de rest die ik wel graag op de hoogte wil stellen hoeven het van mij niet meteen de 2e dag ofzo te weten.
    En ja hoe komen wij aan 150 kaartjes, ik kan er ook niks aan doen. Mijn vriend is actief bij verschillende verenigingen; carnaval, voetbalclub e.d. Daarnaast heb ik veel ooms en tantes die ik voor het hoofd zou stoten als ik geen kaartje zou sturen.
    Mijn ouders hebben ook een druk sociaal leven waarvan er toch veel erg in mij geinteresseerd zijn en die een kaartje toch wel erg op prijs zouden stellen. En dan hebben we allebei ook nog vrij veel vrienden die toch ook echt een kaartje moeten hebben.

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Ik vind het niet zo heel erg als de geboortekaartjes er iets langer over doen. De mensen die echt dichtbij me staan die horen het toch wel vantevoren. En de rest die ik wel graag op de hoogte wil stellen hoeven het van mij niet meteen de 2e dag ofzo te weten.
    En ja hoe komen wij aan 150 kaartjes, ik kan er ook niks aan doen. Mijn vriend is actief bij verschillende verenigingen; carnaval, voetbalclub e.d. Daarnaast heb ik veel ooms en tantes die ik voor het hoofd zou stoten als ik geen kaartje zou sturen.
    Mijn ouders hebben ook een druk sociaal leven waarvan er toch veel erg in mij geinteresseerd zijn en die een kaartje toch wel erg op prijs zouden stellen. En dan hebben we allebei ook nog vrij veel vrienden die toch ook echt een kaartje moeten hebben.

4. Loesewies

Loesewies Lid

16 okt 2007
    23
    0
    0
    Valkenswaard
    Hoi,
    wij gaan een heel bijzonder houten ''kaartje" laten maken. Handbeschilderd. De naam wordt er ingegraveerd.
    Voor 80 kaartjes betalen we dan 280 euro. Ik vond het niet te duur. Verzending is 88 cent. Ze maken de kaartjes nu al in de basis klaar. En dan duurt 't maximaal 3 werkdagen. Leuk hoor!

5. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij waren voor 50 kaartjes 150 euro kwijt bij de drukker. nu hebben we de binnenzijde wel op 2 kanten gedrukt en 2 kleuren gebruikt dat kost allemaal extra

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Famillie, vrienden, KDV, Werk van mijn vriend, Mijn werk+ het hoofdkantoor.
    als je een kleine famillie hebt, heb je weinig nodig. maarja als je een grote famillie hebt.......
    Ik heb er liever iets teveel dan dat ik er te weinig heb, bovendien als je je kaartje inleverd bij supermarkte krijg je zo'n leuk boodschappen pakket!

7. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    :) we gaan voor het extra c1000 pakket! :)

Ik heb inderdaad ook wat extra kaartjes besteld, voor het geval dat..
    En nou blijkt dat ik een paar neven en nichten ben vergeten in de adressenlijst, dus i.p.v 60 heb ik er nu 75.

8. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ik was per kaartje 1.60 kwijt incl. verzenden.
    Ook hoefde ik ze niet te schrijven, kon me adressen door geven en het werd verzonden.
    Kaartje hebben we ook helemaal zelf ontworpen en doorgestuurd.

Namelijk op www.geboortepost.nl

9. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    214 euro voor 150 kaartjes.

Maar we hebben een simpele alleen aan de binnenkant bedrukt met zwarte inkt.

Postzegels moeten we nog wel dus er komt nog zo'n 66 euro bij

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier is de proefdruk binnen! hij hoeft nieteens veranderd te worden!

11. Nannie87

Nannie87 Actief lid

7 feb 2007
    112
    0
    0
    Student
    Kerkrade
    Ik ben ook rond de €190 euro kwijt voor 70 kaarten...De kaarten zijn wel in kleur en dubbel gedrukt..En met sluitzegels en natuurlijk de enveloppen... Ik kreeg wel 10 procent korting op het totaalbedrag bij de drukkerij dus dat was wel fijn....

12. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    136 euro voor 100 kaartjes
    (postzegels er nog over heen hoor)

13. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    254 euro voor 115 kaartjes

14. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Waar heb je die kaartjes dan vandaan als ik vragen mag?
    Vind de prijs erg meevallen! :D

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    80 kaarten voor 100 euro incl. verzendkosten.

16. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.099
    1.099
    113
    Dat is ook niet duur!
    Waar heb je die vandaan?

17. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    geboortepost.nl

18. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Onze kaartjes zijn best duur:
    309,50 voor 75 kaartjes

(De kaartjes zijn echter speciaal voor ons ontworpen; ze zijn zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant -vier zijden dus- in fullcolor gedrukt; en in het bedrag zit ook al de postzegels en het vooruitsturen van de enveloppen in)

Het was helemaal niet de bedoeling om zo'n vermogen uit te geven aan de geboortekaartjes, maar we konden uit het standaardassortiment werkelijk geen enkel kaartje vinden die we beiden leuk vonden...

19. Female

Female Niet meer actief

stuk of 50 kaarten, € 9.- :) (zonder postzegels dan he ;) )

Zelf gemaakt!
    Zelf een gedichtje gezocht, dubbele kaarten (creme kleurig) gekocht, erg leuke stickers gescoord bij de Zeeman en een pen...

Waren hartstikke leuk geworden, en erg leuk om te doen!

(Hadden de kaartjes natuurlijk al helemaal van te voren gemaakt, ook de enveloppen geschreven, mijn man hoefde na de bevalling dus alleen de laatste gegevens te typen en de binnenkant vd kaartjes printen)

20. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Ik heb dr 40 besteld en kom inclusief drukkosten uit op 127 euro.
    Deze komen dan bij de drukker vandaan dus het zal ongetwijfeld wel goedkoper kunnen hoor.
    Maar ik heb liever alles van te voren geregeld (en ik regel dat graag zelf :oops: ), vandaar mijn keus voor de drukker.
    Dan hoef ik na de bevalling me nergens druk om te maken of nog eens achter de pc te kruipen voor het 1 en ander, maar alleen de naam e.d. door te geven aan de drukker.

Deel Deze Pagina