Wat waren jullie vergeten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Coco, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

De kraamhulp had liever :$:$:$; je mag toch zelf wel bepalen ;).

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sperti heeft bij mij echt niet geholpen, je kunt beter curanol tabletten en zalf gebruiken en inderdaad, niets om je over te schamen ;)

3. Sijke

Sijke Bekend lid

o, ja, vitamine K, die was ik ook weer vergeten! Dank je. D heb ik nog wel staan.

4. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    tis geen excuus maar het was mn 1e en ik had zoiets van zij weet het beter ....
    nu worden het gewoon tissues hoor!!! :D

5. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    Veel van hetzelfde hier:
    - vaseline (was volgens kv goed en ook het enige dat op de handjes mocht. Gebruik nu ook gewoon andere producten hoor)
    - vitamine K en D druppeltjes voor de kleine en een klein lepeltje om het te kunnen geven
    - Multivitamine met ook vitamine D en ijzer (ivm bloedverlies)
    - badedas classic (voor dagelijks badje ivm hechtingen)
    - nagelvijl
    - wiegdekentje voor de wandelwagen (ik dacht dat ik de wrapper wel kon gebruiken, maar een wiegdekentje is wel fijn, ook als ze thuis in de wandelwagen slaapt)
    - ledikantmoltons (bij de babydump gaven ze me een moltonzeiltje in een of zoiets, maar volgens de kraamhulp mochten we die niet gebruiken)
    - elektrische kruik (ik had wel gewone kruik, maar vond het beetje eng en veel gedoe)
    - natuurlijk extra luiers en zoogcompressen
    - extra waskussenhoezen (ze plast er graag over heen tijdens het wassen..)

Heb wel een weekje in het ziekenhuis gelegen en was wel heel blij dat ik daar zo'n plastic flesje had waar je na het toilletgebruik mee omhoog kon spoelen. Ik las net dat anderen hier een bakje gebruikten, maar dat lijkt me niet fijn.

Ik had in het ziekenhuis ook een electrische borstkolf tot mijn beschikking, wat met name de eerste week heel prettig is om de borstvoeding op gang te krijgen. Anders was het nooit zo goed gegaan. De volgende keer zou ik deze dus zeker huren!

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0

7. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Mijn man heeft echt mega-boodschappen gedaan in de kraamtijd:

- Badolie
    - Flesvoeding + extra fles
    - meer kleertjes maat 50 (had heel erg minimaal ingeslagen van te voren)
    - rompertjes mt 44 (hij was erg tenger! draagt hij nu nog!)
    - Infacol
    - wiegdekentjes + lakentjes (slaapzakje veeeel te groot)
    - roosvice met ijzer, Floradix en multivitamine voor mij
    - Maandverband (kraamverband was niet nodig, was al 2 liter verloren, en verlies beetje bloed ala menstruatie, meer niet)
    - babyfoon (we hoorde hem niet als hij boven was)
    - meer borstcompressen (ging stoppen, dus veel stuwing en lekken)
    - Biotex om hechtingen te weken
    - beschuit en muisjes :p
    - andere flesspenen
    - meer spuugdoekjes!
    - paracetamol (en ook gelijk op aanraden baby-paracetamol)
    - Purelan creme voor tepelkloven
    - vaseline
    - teiltje en theedoeken speciaal voor de fles-spullen

zal vast nog iets niet genoemd hebben ;)

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    2 Pakken extra kraamverband, daarna over op gewone maandverband..

Paracetamol..

Zoogcompressen, ondanks de flesvoeding.. het lekt nu nog steeds als ik die kleine knuffel..

Extra luiers maatje 1..

Kartonnen nagelveiltjes..

Uhm.. dat was het wel geloof ik..

Spoelfles voor hechtingen kreeg ik in het ziekenhuis omdat we een nachtje moesten blijven..

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ohja en billendoekjes!

Die gaan nogal snel.. iedere keer als ze schoon was ging ze weer plassen of poepen :D

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Pfff eens kijken:
    - huurkolf
    - tepelhoedjes (en idd, meteen maar M en L meegenomen omdat hij al zovaak heen en weer was gereden dat we het hem niet aan wilden doen om nog een keer te moeten)
    - purelan
    - balneum
    - extra vaseline
    - nagelvijltjes
    - floradix, roosvisee ferro en multivitaminen
    - andere ijzertabletten omdat ik aan de race ging van de goedkope uit het ziekenhuis
    - extra aankleedkussen voor beneden
    - extra kotex
    - zoogcompressen

Voor het spoelen van mijn hechtingen gebruikte ik een colafles, daarmee kon ik perfect richten. ;)

11. Storm

Storm Niet meer actief

In principe waren we niks vergeten.
    Alleen een voedingskussen bleek achteraf wel heeeeeel erg makkelijk, maar ja, omdat nou aan te schaffen. Stel dat de bv nou niet zou lukken...
    En babyolie moest mijn man gaan halen. Of een megatube bepanthen. Helpt ook tegen een droog babyhuidje en met name tegen scheurtjes in de plooitjes van nek, polsjes, enz.
    Mijn zoontje was volgens de doktoren tien dagen te laat. Voor mijn gevoel wel tien weken :D. Hij was eigenlijk helemaal schoon toen hij eruit kwam en dus ook erg droog. We hebben heel wat afgesmeerd en geolied.

12. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Andy was precies op tijd, maar de velletjes hingen eraan zo droog! Dus inderdaad hier ook de olies e.d. in huis moeten halen ;)

13. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    WAAAHHHTT!! jij kreeg ijzertabletten??
    GRRR.. ik heb het met het eerste rijtje moeten doen.. had 2 liter bloed verloren, na mijn eerste bloedtransfusie een HB van 4,1..
    Direct na het 3e zakje 6,1.. zag nogsteeds vlekken, kon niet zelf de trap op of de kleine in bad doen.. maar ijzertabletten vonden ze niet nodig....:x (werd niet meer gegeven zeiden ze ook!)

14. Storm

Storm Niet meer actief

Ik weet niet hoeveel bloed ik ben verloren maar ik hoefde geen bloedtransfusie. Heb tot ruim een maand na de bevalling van die bruistabletten gehad voor mijn hb. Maar ik heb ook week of tien antibiotica gehad en een open wond.
    Bij ons werd er nog flink in gedeeld zeg maar :D

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dat hadden wij dus ook zondagmiddag om 16;00 uur! Gelukkig hier de apotheek elke zondag open van 17:00 tot 18:00 uur.

16. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik kreeg met een hb van 5,4 geen transfusie. Kreeg achteraf te horen van vk en kv dat ze dat beter wel hadden kunnen doen. Ik moest idd de eerste week ondersteund worden om naar de wc te gaan. OP mijn bevallingsverslag stond dat ik in totaal een liter bloed had verloren, maar dat moet veel meer zijn geweest. 5,4 was overigens toen ik naar huis mocht. Vond de kv ook erg vreemd dat ze me lieten gaan met zo'n laag HB.

Ging trouwens ook van de dure tabletten aan de race, ben er echt snel weer mee gestopt zodra het weer een beetje ging.

17. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    wij waren een emmer vergeten om t badje te vullen en ik zoogcompressen

Deel Deze Pagina