Dit laatste dus! ik heb nu al een dag of vier dat mijn eetlust sterk verminderd is, ik krijg ook geen grotere porties meer weg en vooral het ontbijt en avondeten zijn qua hoeveelheid weer sterk verminderd. Maar als ik eenmaal honger heb moet ik wel direct iets kleins eten... Maar t hoeft niet meer zoveel als in de rest vd zwangerschap.
Bij mij gaat het ook al weken zo. Steekjes, krampjes, harde buik...niks hoor. Volgens mij kan je er niet echt iets over zeggen helaas. Ieder lichaam is anders net als iedere zwangerschap.
Extreem rommelen van de darmen heb ik al een week of twee, vooral voor het slapen gaan lijkt het wel op een drumconcert daar binnen. En de afgelopen twee dagen ook die pijnscheuten gehad, maar ik vermoed dat het bij mezelf met laat indalen ofzo te maken heeft. Ga in ieder geval niet uit van bevallings-voortekenen want verder gebeurt er hier helemaal niks.
Ik heb dus verder helemaal geen krampen, harde buiken of wat dan ook. Soms denk ik, die blijft gewoon zitten Ben wel benieuwd wanneer jij uiteindelijk bevalt, gezien we maar 'n dag schelen qua uitgerekende datum
Hier is ze al goed ingedaald, ze kan nog wel iets dieper maar niet veel meer! Die verminderde eetlust heb ik sinds gisteren ook! Maar indd als ik dan honger heb moet ik wel snel iets eten. Bij mij gaan mijn darmen ook wel al twee weken ofzo soepeler, maar gisteren reageerden ze ng eens extra op de pijn in mijjn buik! Elke zw is indd anders en elk lichaam ook! Je kan indd niet zeggen, bij dat kwaaltje begint het, maar je kan zo wel een beetje te weten komen waarom je bepaaalde dingen voelt als je het van anderen hoort..
Ik heb dat ook hoor, je bent er nu tenslotte ook elke dag mee bezig in meer of mindere mate. Ben heel benieuwd hoe wij over een week of 4 aan deze periode terugdenken, als we (hopelijk toch wel ) allemaal bevallen zijn
Ja indd... Vanaf je iets voelt, meteen oh waarom zou dat zijn.... Ben ik ook wel benieuwd naar, nu gaat het zo traag en tel je af enzo, en over vier weken lijkt het alsof het niks was die laatste weekjes wachten...
Het ontbijt valt nog wel mee bij mij, maar daarna kan ik niks meer eten. Wel heeeeel veel drinken ik weet dat ik ermee moet oppassen maar prik is me alles. Cola, 7up, Fanta ik drink makkelijk liters weg. Ik kan alles drinken wat ik wil maar als ik geen prik heb dan wordt ik letterlijk gek haha hartstikke slecht natuurlijk. Lunchen doe ik ook niet en avondmaaltijd sla ik over. Laatst had ik pasta gemaakt en ben echt een pasta pipo ben er gek op! En toen ik ging opdienen heb ik helemaal niets gegeten ik stond er maar naar te kijken..
Ja dat zou wel kunnen he... Als ik veel prik drink tijdens eten heb ik ook meteen genoeg! En kan ook wel dat je maag wat in verdrukking zit hoor dat je niet veel wil eten. Heb ik ook wel last van gehad! Maar ik at wel steeds omdat het van moeten was, is echt belangrijk! En door de hormonen kan dit ook komen hoor
Dat dacht ik dus ook inderdaad en dan zou je haast denken dat het daaraan ligt maar is echt niet zo voorheen was ik ook een prikzuiper en at echt nog steeds veel. Nu snap ik er niks van. Zelfs een klein tussendoortje kan er niet in. De baby was met 28 weken al in ingedaald bij mij en met 32 weken nog steeds. Soms als ik zit heb ik het gevoel als zn voetjes net onder me borsten zitten en dan heb ik een soort van vol gevoel heel gek
Je kindje daalt in maar groeit nog wel, dus uiteindelijk neemt het wel een heel groot deel van je buik in beslag hier ook ingedaald en haar kont zit nog steeds tegen mijn ribben. Je kindje gaat nog veel groeien deze weken, dus ingedaald of niet, je organen hebben gewoon zowizo minder plaats en dan is het normaal dat ze anders gaan werken. het is normaal dat je nu gewoon minder kan eten hoor.... Ik kan ook veel minder eten dan voorheen! Zit heel snel vol. Moet je je niet teveel zorgen over maken, maar je moet wel zien dat je wat blijft eten. Niet iedereen heeft hier last van, maarja als je dat wel hebt ligt dat gewoon echt aan het feit dat je maag weinig plaats heeft en als je dan nog eens last hebt van al die hormonen in je lijf.....
Bij mijn eerste heb ik de dag voor de bevalling nog een lange wandeling gemaakt, bij vrienden op bezoek geweest en 's avonds lekker met mijn man uit eten geweest (zijn verjaardag). Ik had geen idee dat ik de dag daarna zou bevallen, al had de vk van het ziekenhuis die vrijdag wel gezegd dat het niet langer dan maandag zou duren... Ik was toen 40 weken 4 dagen. De dag daarna werd ik om 6 uur wakker van lichte krampen. Ik ging ze meteen timen en ze kwamen om het kwartier. Toen mijn man wakker gemaakt en in bad gaan zitten en ze kwamen direct heviger. Nog altijd had ik geen idee dat het begonnen was Algauw heftigere weeën om de minuut, en om 14.30 uur besloten we naar het ziekenhuis te gaan. Daar had ik 4 cm ontsluiting, en dochter was flink lager gaan zitten opeens. In bad gaan zitten en 4,5 uur later was ze er. Nu heb ik al voorweeën, soms echt pijnlijke harde buiken, sinds week 32 (ben nu 37 weken), krap 2 cm ontsluiting maar ze is nog niet ingedaald en mijn bmm was ook nog niet verstreken de laatste controle. Denk niet dat ze eerder gaat komen dan 40 weken.
Dat klopt inderdaad eigenlijk best wel een logische verklaring haha je buik wordt zowat ingenomen en de kleine groeit met de week dus alle ruimte wordt ingenomen. Ik zal de prik toch (met pijn in me hart ) even laten staan. Het kan zijn dat dat nu wel invloed heeft waardoor ik weinig trek heb. En hormonen pfff ik wordt daar nog steeds gek van bleh
Ja mss niet slecht om eens uit te testen of het invloed heeft he! Ik drink ook wel graag prik hoor, vooral bruiswater, sprite..., maar drink het niet echt veel ofzo. Jaja een baby neemt veel in beslag hoor gek he! Die hormonen, ik heb er ook wel genoeg van
Hoe je het beschrijft lijkt het me een fijne manier om te bevallen... Alles zo geleidelijk en rustig aan... Zo mag het ook wel beginnen bij mij