Omdraaien in bed....AUW!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Debby1985, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby1985

Debby1985 Lid

6 jan 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hii!!

Momenteel ben ik bijna 39 weken zwanger en sinds een week kan ik me amper nog omdraaien in bed. 's Nachts word ik wakker van de pijn in mn heup,omdat ik dan te lang op 1 zij heb gelegen, maar als ik dan naar mn andere zij wil draaien doet dat ontzettende pijn aan mijn buik!! De spieren in mn bovenbuik worden door de zware buik zo erg onder spanning gezet, dat het net lijkt of ik ze scheur (dit is natuurlijk niet zo, maar zo voelt het). Ik heb een een enorme puntbuik en die spieren hebben zwz veel gewicht te dragen gedurende de dag en na 5 minuten staan, begin ik er ook al last van te krijgen...
    Wie herkent die pijn in je buik bij het omdraaien in bed? Ik ben ergens ook bang dat het kwaad kan, die pijn lijkt me niet goed!!

Hopelijk kan iemand me verder helpen met tips of geruststelling :)

Groetjes Debby

2. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Heel herkenbaar ik heb er ook al een aantal weken last van. Inderdaad omdat je buik gewoon zo gigantisch in de weg zit haha. Ik heb het ook vooral omdat ik me dan niet bewust omdraai, omdat ik even vergeet dat die kleine nu alle ruimte inneemt hihi. Volgens mij kan het geen kwaad. Ik heb in het begin van de zwangerschap daar ook last van gehad en ben toen naar de fysio doorgestuurd. Die vertelde dat het overbelasting van je banden is en het enige wat je eraan kan doen is je erg bewust worden van je bewegingen. Ik moest dus leren niet vanuit mijn buikspieren omhoog uit bed te komen en dit geld dus ook voor het omdraaien.

Wat bij mij bijvoorbeeld helpt is als ik op mijn linkerzij lig, eerst mijn rechtebeen omhoog zetten met mn hiel in het matras, dan een klein beetje draaien zodat je andere been vrij komt, die ook met de hiel in het matras zetten en dan vanuit je beenkracht omdraaien. Je moet dus gaan proberen je buikspieren te ontzien en veel vanuit je andere spieren werken. :D. Hopelijk heb je er iets aan en succes met de laatste loodjes :D !!!

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Denk dat je even door de laatste loodjes heen zal moeten.

Ik ben nog niet zover als jij, maar mijn buik is inmens groot. (ben zelf heel klein)

Als ik op mijn zij lig wordt er aan allerlei banden en spieren getrokken, dat gaat gewoon niet meer. Zelfs niet met een voedingskussen. En mijn maag speelt dan op.

Plat op mijn rug krijg ik geen lucht meer.

Ik zit nu te slapen. Heb een stapel kussens in mijn rug, daarop het voedingskussen wat ik onder mijn hoofd en rug door vouw. Niet comfortabel en ik slaap heel slecht, door die buik, pijn van de bi, vele plassen....

Maar ik moet nog een eindje....

Hoop voor je dat het nog een beetje te doen is die laatste loodjes want je wordt er doodmoe van he

4. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Hier hetzelfde, maar ben ook niet zover. Kan door BI niet langer dan 10 minuten op 1 zij liggen, en naast bekkenpijn bij het draaien, nu ook een soort band van spierpijn aan de onderkant van m'n buik..

Deel Deze Pagina