Vanmorgen begon het al. Ik belde de GGD omdat ik een vraag had over mijn dochter die in aanraking is geweest met iemand met kinkhoest. Dit wisten we pas naderhand, dus het is niet te voorkomen geweest. Desondanks vond madam het vooral noodzakelijk om me op mijn vingers te tikken met "Dat ik ook geen verkouden/ hoestende mensen bij mijn baby in de buurt moet laten komen." Uiteindelijk wat folderinformatie gekregen, maar ze bleef vooral doorhameren over het feit dat een baby van 3 maanden echt niet bij iemand in de buurt mag komen die verkouden/ dan wel ziek is. Mosterd na de maaltijd en halloooo verschrikkelijk k*tgevoel, maar goed. We gingen verder. Dan vanmiddag... Ik weet niet of het gewoonlijk is, maar bij de Kruidvat bij ons in de buurt. Splitst zeg maar één rij, richting twee kassa's. Het zal mede om logistieke redenen zijn, want zo groot is de winkel niet. Maar anyhow; het was best druk, dus de rij was redelijk lang. Komt er een vrouw, middelbare leeftijd, heel netjes gekleed en in de verf, vanaf een pad aanlopen, die ziet de immense rij staan en zegt: "Goh, waarom staat er niemand bij die ene kassa." Dus ik antwoord nog vriendelijk dat er één rij staat voor beide kassa's. Dus dat iedereen gewoon netjes achteraan moet aansluiten. Ze haalde al een beetje verontwaardigd haar neus op, maar zo geschiedde. Ze sloot achteraan. Maar nog geen halve minuut later zie ik dezelfde dame ineens voorbij stieren en wat doet ze? Ze gaat gewoon bij de tweede kassa staan en gooit haar producten op de band. Ik zei nog hardop: "Zo... die durft!" en hierop haakte een vrouw voor mij in door te zeggen dat iedereen gewoon netjes in de rij staat te wachten en het wel zo fatsoenlijk is als zij hetzelfde doet. Ze draait zich om met een hoofd van heb-ik-me-jouw-daar... Maar de caissière stond haar bij. Netjes aansluiten en wachten, zoals iedereen... Hierop gooide ze haar spullen naar de zijkant van de band en liep kwaad de winkel uit.... Nou als iemand mijn definitie van tokkie, of asociaal wilt weten. DIT is dus echt een schoolvoorbeeld van wat ik niet uit kan staan in sommige mensen. A. De brutaliteit om als de godin van Frankrijk gewoon lekker te doen waar je zin in hebt. Ook al proberen mensen je nog vriendelijk te vertellen hoe een bepaald systeem in elkaar zit (hoe onlogisch je het zelf ook mag vinden). En B. dan ook echt je spullen aan de kant smijten, omdat niemand je gelijk geeft... Prft! Zo ik moest even mijn hart luchten. Ik kon er echt niet over uit.
Een baby van 3 maanden mag niet in de buurt komen van iemand die verkouden of ziek is? Hoe kan het dan ooit weerstand opbouwen? En als jij of je partner ziek is, moet je baby dan uit huis geplaatst worden ofzo? Of als je baby op het KDV zit en daar is een kindje verkouden, moet jij je baby dan maar thuishouden? Ook als daarna meerdere baby's verkouden zijn? Met als gevolg dat je kindje wellicht weken thuis zit en jij voor andere oppas moet zorgen? Wat een rare muts! En dat mens in de Kruidvat spoort ook niet helemaal? Voelt zich waarschijnlijk de koningin of had enorme haast en zeer zeer weinig geduld. Ze heeft zichzelf alleen verschrikkelijk voor schut gezet zo.
De van die verkoudheid vind ik raar. Kom zeg.. jij wist het idd pas later en je glazen bol wist niet dat iemand kinkhoest had. Je kunt niet iedereen die lichtelijk de sniffels heeft gaan ontwijken. En die vrouw.. ze zeggen de jeugd van tegenwoordig he.. Maar ik vind echt de mensen boven de 70 ongelofelijk onbeschoft. Grote waffel, rijden je van de benen, denken dat ze God op aarde zijn. Ik erger mij meer aan dat oude graftak volk dan aan een 16 jarige snotneus. Maargoed. He. Hormonen. Adem in adem uit 😂
Achteraf gezien had je dus het telefoontje Naar ggd jezelf kunnen besparen. Zit ze nog een schuldgevoel aan te praten, bah. Meeste artsen e.d. Hebben cursus communicatie en empathie nodig.
Nou lekker opbeurende informatie van de GGD. Ze zit je alleen maar een schuld gevoel aan te praten. Je kunt ook ergens op visite zijn en de volgende dag te horen krijgen dat die kinderen met een buikgriep of iets liggen. Net als wat Be Happy zegt moet je je kind uit huis plaatsen als je zelf ziek bent. Mijn schoonzus is ook zo'n iemand van geen zieke kinderen in de buurt van mijn kinderen. Met als gevolg dat die van haar altijd ziek zijn. En dat van de Kruidvat is echt standje aso. Hier hebben we in de winkel ook 1 rij voor 3 kassa's en iedereen splitst zich op. Netjes dat de medewerker van de winkel ook haar mening heeft gezegd en hoe het echt zit.
Nou inderdaad. Laat het tripje naar de supermarkt dan ook maar achterwege, want wie weet is daar iemand toevallig aan het sniffen. Kijk bij een pasgeborene snap ik dat je niemand die ziek is over de vloer wilt, maar met een baby van drie maanden ga je naar buiten, op visite en dan inderdaad het kdv e.d. nog. Tegen de tijd dat we wisten dat het kinkhoest was, waren we al te laat. Daarvoor deed de huisarts het af als een allergie ( neefje is astmatisch). Pas na de 4de keer dat mijn tante met hem langsging werd er bloed geprikt. En bij de kruidvat.. tsja. Ik vond het dan wel weer heerlijk dat de desbetreffende dame op haar nummer werd gezet, haha.
Oudere mensen zijn idd vaak onbeleefd. Gisteren werd ik ook bij een kassa bijna omver gelopen door een mevrouw die verderop een vrije kassa zag. Daarvoor had ze al meerdere keren geprobeerd voor te dringen en botste zeker drie keer tegen me aan. Dat ik me omdraaide en haar eens even goed aankeek.
Wat moet je dan doen als je oudere kindjes hebt die verkouden of ziek zijn met een jonge baby denk ik dan gelijk... En ze geven toch niet voor niks de kinkhoest prik aan zwangere vrouwen want dat geeft zogenaamd bescherming tot aan de eerste prikjes met 8 weken.. (ookal beschermen die pas na de 6 maanden en thus na 3x prikken) En tja, dat tokkie gedrag heeft mijn vriend ook wel eens gedaan en daar stond ik dan te excuseren met een knalrood hoofd.
Wat een dag zeg... af en toe heb je dat. Ik heb ook nooit zo secuur gekeken naar mensen met verkoudheid. Moet ik naar aanleiding van de reactie van 'Be Happy' wel zeggen dat je geen weerstand opbouwt tegen verkoudheid en griep, aangezien die virussen zich steeds aanpassen.