Mijn meisje is 9 maanden en zit in het zwembad altijd in zo'n gele band. Vind ze hartstikke leuk hoor, maar nu vroeg ik me af, vanaf wanneer ze nou die zwemvleugeltjes om kunnen. Is dat vanaf dat ze kunnen lopen ofzo, of een bepaalde leeftijd???
dat hangt een beetje van je kindje af. Er zijn kindjes bij wie het goed gaat met 11 maanden/ 1 jaar. Maar anderen gaat het pas goed bij 1,5 . Als je kindje goed rechtop blijft hangen in het water, kan het vrij vroeg dus, onze dochter wilde zwemmen! Dus die gingen telkens liggen, dus het duurde toen iets langer voor ze het doorhad, maandje of 15 (wij gaan wel wekelijks zwemmen, soms 2 x) . Maar ik vind bandjes veel leuker, omdat ze dan toch meer vrijheid hebben en iets dieper in het water liggen.
Ik geloof dat die bandjes op gewicht gaan. Bij het baby-zwemmen gebruikten we die bandjes ook soms. Ik geloof dat het een beetje van de motoriek afhing of de kleinsten ook bandjes kregen. Ze moeten wel wat sterker/ handinger zijn in de armen. Ik denk dat de jongste zo'n 9-10 maanden was, maar dat was wel een stevig jochie, dat ook al lang de tafel liep. Wij hadden ons jochie het liefst op de armen vast. Hier in het zwembad zijn de bandjes verplicht vanaf 1 jaar in het diepe. Dus sindsdien gebruiken we de bandjes wel..
sorry haha, ik heb het vaak over 'armbandjes' dus ik bedoelde de zwemvleugeltjes, dat ik die juist fijner vind
Wij hebben het pas vanaf 1,5 of zo gedaan en toen was het ook nog even echt wennen. Mijn zoontje bleef wel drijven, maar hij deed zijn hoofd naar beneden of hij ging echt liggen op het water en zat dan alsnog met zijn gezicht in het water. Maar een vriendin van mij vertelde toevallig zaterdag dat zij het al vanaf 6 maanden deden en dat ging goed. Verschilt dus per kind, denk ik, kwestie van uitproberen.
Wij zwemmen elke maandag (baby/peuter zwemmen) en onze dochter is echt een wilde bras in het water ... Zwemvleugels blijft ook niet echt mee drijven ... Ze heeft nu alleen een zwemband om haar middel zit ze toch nog dieper in het water dan in zo'n baby float ...
Wij hebben toen zo rond 10 maanden ene gewonen zwembad gedaan. die baby vloot is inderdaat te kout en ze heeft van die zwemvleugeltjes
ik heb ze gebruikt vanaf toen ik ging leszwemmen met haar 6maanden dus en nu is ze anderhalf en kan ik haar loslaten die band heb ik nooit wat gevonden met vleugeltjes kan je veel intiemer zijn en vind ik
Vanaf ong. 1 jaar met zwembandjes. Hij loopt inmiddels goed, dus ook wel net zo veilig als hij aan het rennen en springen is in het water .
Tja, ik kan die vleugeltjes natuurlijk gewoon om doen en dan tegen me aan houden. Heel vaak haal ik haar nu ook al uit de zwemband omdat haar buikje en armpjes zo koud zijn, maar dan kan ik natuurlijk gewoon de vleugels om haar armpjes doen en dan kijken wat ze doet. Ik hou haar toch sowieso vast! Ik ga wel eens kijken volgende keer als ik ga zwemmen. Daar kan je ze namelijk gewoon pakken om te lenen.
Max heeft met 5 maanden al vleugels gekregen voor in het zwembad. Ik ga elke week met hem babyzwemmen en daar hoeven ze geen band om en vleugels als ze erg bewegelijk beginnen te worden. Bij hem was dat dus al redelijk vroeg. Meestal heb ik hem toch nog op de arm omdat hij nog niet hard genoeg kan trappelen om boven te blijven. Wanneer en hoe hangt denk ik dus ook van het kind en het zwembad af. Er zijn zwembaden die de float persé willen totdat het kind kan kruipen/lopen en vanaf dan zijn de vleugels verplicht totdat ze een zwemdiploma hebben. In ieder geval veel zwemplezier. Krissa