hoe kom ik ooit van de muggen af ?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Metire, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Metire

Metire Niet meer actief

Ik en mijn zoontje worden elke nacht geprikt, in het begin hielpen anti muggen hangers/doosjes nog maar het lijkt wel of ze steeds agressiever worden! ;) ook al smeer ik ons in, we worden alsnog geprikt. vanochtend werd ik wakker met een dik oog (op mn ooglid geprikt) en mijn zoontje met een dik oor.

ik word er onderhand helemaal gek van, we zitten helemaal onder de muggenbulten. azijn helpt niet, citronella niet, lavendel niet, kruidnagel niet, speciale doosjes enz niet meer (en ze zijn nog wel werkzaam), deet niet.. horren voor alle ramen ga ik niet doen, het is een huur huis.

wat kan ik nou nog meer doen?? moet ik echt met die agressieve spray gaan spuiten? dat durf ik eigenlijk niet ivm mijn zoontje..

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hier de spray en de ventilator. Muggen kunnen niet tegen tocht? Iets met te licht zijn enzo :p
    In totaal heb ik deze zomer, tot nu toe, 3 muggenbulten gehad. Ik ben overigens allergisch voor ze.

3. Metire

Metire Niet meer actief

Vergeten te zeggen! heb ook in elke slaapkamer een ventilator vol aan staan.. volgens mij hebben we echt monstermuggen ofzo!? :(

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Dan wordt het al wat moeilijker. Op muggenjacht? Elke avond een 10 minuten op jacht met een krant?

5. Metire

Metire Niet meer actief

Doen we al, maar kan natuurlijk wel nog even extra goed gaan zoeken! die sneaky bastards zijn goed in verstoppen.. ;)

6. in elk geval even controleren of je nergens stilstaand water hebt. In de tuin of op balkon, of misschien ergens bij een regenpijp........ daar leggen ze namelijk hun eitjes in!

7. minon

minon Niet meer actief

Dakgoot die vol troep ligt zitten ze ook in!

8. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Een klamboe om je bed helpt ook prima...

9. Metire

Metire Niet meer actief

we wonen helaas aan het water, dus dat verklaard wel waarom er zoveel zijn.. zal mn vriend alsnog even in de dakgoot laten kijken!

10. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Waarom niet gewoon een muggennet dan??

11. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Als ik weet dat er een mug aanwezig is spray ik met dat roxasect. Daarna lekker luchten en ze kunnen niet meer leven.

Anders toch maar een hor kopen hoor.. je kan niet veel anders.

12. Metire

Metire Niet meer actief

ik kan daar niet mee slapen :) ik hang graag half uit bed en dan heb ik dat ding in mn gezicht ;)

aghja, dan moet ik het maar uithouden tot ze weg zijn of toch een hor kopen. voor mijn zoontje ga ik wel even een klamboe halen!

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    tja toch horren. hier nooit geen muggen.

14. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Ik heb weleens gehoord dat het slikken van Vitamine B helpt!
    Het schijnt dat je dan een geur afscheid (die wij niet ruiken), die muggen niet lekker vinden, en je dus niet prikken

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Horren! Wij hebben bij de jongens allebei een hor en bij onze kamer zitten rolluiken waar ze niet doorheen komen. Helpt perfect! Mn zoontjes zijn tot nu toe allebei 1x geprikt en wij helemaal niet.

Bij 1 van mn zoontjes hadden we nog geen hor, mijn man had 's avonds het raam open laten staan omdat het zo warm was en vervolgens zaten er 4 muggen in zn kamer.

16. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Je kan toch horren met klittenband halen? Kun je op maat knippen en kost 5 euro per pakje.

17. Metire

Metire Niet meer actief

toevallig slik ik elke dag vit. B complex forte, dus dat helpt (bij mij) niet!

18. Metire

Metire Niet meer actief

Ja dat is een goed idee! die kan ik inderdaad wel halen :) hopelijk beschadigd de lijm van de klittenband strips de kozijnen niet, mijn huisbaas is nogal moeilijk. maar pech hoor, beter dan al die muggen.

19. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL

meestal is die lijm behoorlijk slap en blijft het dus maar moeilijk plakken. Anders misschien op zoek gaan naar inzethorren die je op maat kunt maken. Is wel een iets duurdere oplossing maar wel betaalbaar. Wij hebben er dus laatst een van de gamma in elkaar gezet want we hebben een draai-/kantelraam daar kunnen niet alle horren in.

Deel Deze Pagina