Wanneer testen bij onregelmatige cyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door zondag14, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zondag14

zondag14 Actief lid

22 jul 2014
    246
    46
    28
    Vrouw
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Hallo!

Ik wil graag weten wanneer het verstandig is om te testen. Ik heb het idee dat ik eergisteren ongesteld had moeten worden en voelde die dag en gisteren wel krampen maar er is geen enkele vorm van afscheiding te zien.

Ik temperatuur sinds een aantal maanden en houd mijn cycli bij via FertilityFriend.

Ik ben in februari met de pil gestopt
    Maart 40 dagen, ovulatie op dag 26
    April 33 dagen, ovulatie op dag 19
    Mei ovulatie op dag 18 en daarna op dag 29 en 30 krampen en spotting maar verder niets of dag 31 lichte bloeding gehad maar dat was maar één dag. 8 dagen later voor de zekerheid een test gedaan, niet zwanger.
    Juni/Juli op dit moment dag 33 maar deze cyclus bleef mijn temperatuurverhoging lang uit, die kreeg ik pas op dag 30.

Toen mijn temperatuur nog niet verhoogd was gaf FertilityFriend aan dat ik eergisteren ongesteld moest worden en dan aankomend weekend zou moeten testen. Nu geeft de app aan dat ik 2 augustus zou kunnen testen maar vanwege mijn gekke cyclus van mei twijfel ik een beetje.

Nu weet ik wel dat ik gewoon zou kunnen testen en heb ik misschien vooral behoefte aan een luisterend oor, maar ik wil mijzelf niet gek maken en zou het fijn vinden als er iemand meedenkt.

Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Zondag14,

tja, ik heb ook niet een pasklaar antwoord inderdaad. Altijd heel vervelend die onregelmatige cycli. Je kunt niet van je lijf op aan en dat is frustrerend. Goed dat je aan het tempen bent, dan heb je een beetje een houvast. Ik denk dat je misschien toch pas 2 augustus moet testen aangezien je vorige cycli wel klopten. Houdt goed rekening met je vruchtbare dagen dan hè, je zult wat vaker aan de bak moeten misschien... :)
    Ik duim voor je.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina