Ik heb misschien een rare vraag, maar ben echt een LEEK op dit gebied Wanneer koop je een voedingsbh: je weet toch nog helemaal niet of de bv gaat lukken? Koop je die dan pas als je bv aan het geven bent of al tijdens je zwangerschap? En hoeveel stuks schaf je aan, en .. in welke maat? Het lijkt me zo zonde om teveel voor niets / verkeerde maten te kopen. Hoe doen jullie dit?
Ik had er twee bij de hema gekocht in mijn gewone maat. Hema is niet duur. Pas na de bevalling heb ik echt mooie gekocht.
Ik heb met 32 weken een voedingsbh gekocht, mijn gewone bh's zaten echt niet meer lekker met die beugels. Ben wel naar een lingeriewinkel geweest, heb een grotere maat. Heb er nu 1 en als de bv lukt dan ga ik er nog wat halen, max een week met bestellen dus valt wel mee. Vind het inderdaad ook zonde om meerdere te kopen terwijl je niet weet hoe / wat.
ik heb er 1 vorige week gekocht ook in de lingerie winkel..18 euro..hij is nog wat ruim bij me borsten maar omdat ik borstvoeding ga geven gaan mijn borsten toch stuwen en worden ze nog groter waardoor ik de bh beter pas.. voor die tijd heb ik een mooie buigelbh gekocht bij de lingerie winkel waar ik de hele zwangerschap prezier van heb..ook een grotere maat dan normaal.. ik zou je als ik jou was laten informeren bij een lingerie winkel..zo duur hoeft het niet te kosten hoor..
Ik heb er nog geen aangeschaft, omdat bij mij de kans heel klein is dat borstvoeding geven zal gaan lukken. Desondanks wil ik het wel proberen. Vind het ook zonde geld uit te geven aan een bh die ik hoogstwaarschijnlijk niet ga gebruiken. Heb wel een zwangerschapsbeha zonder beugels. Trek die wel zolang aan en mocht het toch lukken met de borstvoeding, dan stuur ik wel iemand op pad naar de Hema om wat bh's te halen. Wat je evt. ook kunt doen is deze zo laat mogelijk in je zwangerschap aanschaffen, Hema heeft een retourtijd van 30 dagen...
Dit vind ik een beetje raar eigenlijk...ja ze gaan stuwen en dan worden ze groter, maar dit duurt maar heel even en daarna krijgen je borsten weer hun normale maat. Als de voeding na een paar weken optimaal is afgestemd op behoefte kunnen ze nog iets kleiner worden. In de meeste beha's zit genoeg rek om die 2-3 dagen stuwing op te vangen.
Je kunt dit eigenlijk al vrij vroeg doen. Ze geven aan dat je beter een voedingsbh. of in ieder geval beter een bh zonder beugels aan kunt doen ivm de ontwikkeling van de melkklieren. Stel je moet daarvoor een andere bh aanschaffen dan geven ze aan dat je dan net zo goed een voedingsbh kunt aanschaffen.
Hou er rekening mee dat er qua ruimte ook nog zoogkompressen in moeten passen, dus niet te klein kopen.
Bij mij niet hoor! Ik heb de hele BV-periode 2 cupmaten groter dan normaal gehad. Je hebt toch meer melkklierweefsel dan normaal, als je BV geeft. Mijn normale maat: 80D Tijdens zwangerschap: meegroeibeha's vanaf een maand of 5, maat 85E Net na de bevalling (stuwingsdagen): heeeeel elastische bustiers gedragen. Vanaf een week na de bevalling tot ongeveer 6 maanden: 85F Van 6 tot 10 maanden na de bevalling: 80F Nu zak ik weer wat terug naar 80E; ik geef nu geen BV meer. Waarschijnlijk kan ik over een paar maanden mijn normale bh's weer aan, dat was in elk geval zo na mijn eerste kind. Persoonlijk zou ik niet naar een lingeriewinkel gaan, daar hebben ze gemiddeld genomen geen verstand van voedende borsten en ook een heel beperkt assortiment (zeker als je een iets grotere maat hebt). Maar naar een borstvoedingsspeciaalzaak. Die snappen toch net iets meer van wat BV met je borsten doet en hebben een veel ruimer aanbod aan (mooie en goed passende) voedingsbeha's.
Ik heb er 1 van Anita. Voor de bevalling had ik er 2 van Livera zonder beugel, maar die zijn kl*te. Die ik nu heb heeft wel een beugel. Voor dat deze baby wordt geboren, bestel ik er nog 2 van die ik nu heb. Ik ga er vanuit dat ik weer bv kan geven en zo niet: deze zitten ook lekker als gewone bh. Hema gaat maar tot D of zo dus daar pas ik niet in.
Oh en mijn borsten zijn echt niet zodanig gegroeid en weer gekrompen dat het een hele cupmaat scheelde! Die zoogcompressen passen er prima in.
Waar kan ik een borstvoedingsspeciaalzaak vinden? Tijdens vorige zwangerschap/borstvoedingsperiode had ik bh's van de Hema maar daar ben ik niet tevreden over. Lelijke dingen, brede bandjes komen boven je kleding uit, dat wil ik nu niet meer.
oh, ik heb een deel van de vragen nog niet beantwoord. Een voedingsbeha zou ik echt pas na de bevalling kopen. Puur omdat je niet weet of en hoeveel je borsten gaan groeien van het feit dat je BV geeft. Bij mij kwam er een cupmaat bij t.o.v. de zwangerschap, maar dat is niet bij iedereen het zelfde. Ik heb 5 voedingsbeha's gekocht. dat is vrij veel, zoveel heb je er in principe niet nodig. Als je een beetje op je geld moet letten, zou ik zeggen dat 3 wel genoeg is. Dan hoef je niet iedere dag te wassen en heb je altijd een schone in de kast. Ik heb er 3 van Anita en 2 van HotMilk. Er zijn ook heel veel andere merken die mooie hebben, afhankelijk van je maat. Kijk eens op www.cupoftwo.nl en www.lingerievoortwee.nl voor wat ideeën. Extra ruimte voor compressen vond ik niet nodig; een beetje speelruimte / rek moet een voedingsbeha sowieso hebben en zó dik zijn die dingen nu ook weer niet.
In Amsterdam heb ik heel goede ervaringen met het borstvoedingscentrum, op de wethouder Frankeweg. Zij hebben ook een website (www.borstvoedingscentrum.nl). In mijn vorige post heb ik ook twee webwinkels van beha's genoemd. Let altijd op dat je makkelijk kunt retourneren, want passen is zó essentieel bij het kopen van een beha.
Ik zou wel alvast een bh kopen aan het eind van de zwangerschap. Net nadat het kindje is geboren had ik in ieder geval geen zin of tijd om even rustig te shoppen voor een bh! En ik vind het zwaar onhandig om er geen te hebben. Mij is toen aangeraden om 1 cupmaat groter te kopen dan wat je hebt aan het eind van je zwangerschap en dat had ik zeker wel nodig! Normaal heb ik cupmaat C, maar met zwangerschap en daarna borstvoeding groei ik naar een F! 3 bh's vind ik wel minimaal als je echt borstvoeding geeft. Misschien kun je er 1 of 2 kopen als je niet zeker weet of het lukt. Succes!
O ja, en voor 's nachts (en de eerste dagen) een paar rekbare bustiers. Ik heb die van Carriwell. Geven totaal geen steun, maar houden de compressen redelijk op hun plek, zodat je niet iedere keer je bed onderlekt... M'n eerste voedingsbeha's kocht ik na ongeveer 2 weken, toen bleef de maat redelijk stabiel en voelde ik me fit genoeg voor zo'n uitstapje.
Ik heb mijn gekocht op 40 weken, want toen waren ze pas in de lingeriewinkel binnengekomen. Ze hebben mij een maat groter laten kopen omdat je borsten groeien met bv. Niet dus... Met als gevolg dat ik hem niet veel heb aangedaan, want hij was te groot. Heb toen bij Hema gewone bh's gehaald, omdat zoonlief toch niet aan de borst dronk en ik altijd kolfde. En die bevielen me veel beter en ik was een pak minder geld kwijt!