Hallo allemaal, Even een vraagje.....ik lees wel is het topic over hoeveel je bent aangekomen in je zwangerschap...en ik verbaas mij dan altijd heel erg over hoe weinig sommigen aankomen.... Nu ging het bij mij niet hard... Tot 21 weken kleine vier kilo...maar tot mijn zwangerschapheb ik een heel streng dieet gevolgd en na zo'n streng dieet kom je vaak sowieso wel twee kilo aan wanneer je daar abrupt mee stopt...ik ben toen wel bijna 30kilo afgvallen..nu ben ik bijna 24 weken zwanger en de laatste twee weken blijf ik maar aankomen...ik let heel goed op wat ik eet, omdat ik nog steeds overgewicht heb. Nu word ik steeds maar zwaarder en ben nu ruim 6 kilo aangekomen.....ik vind het moeilijk om te zien op de weegschaal....dat deze weer lanzaam oploopt..al weet ik natuurlijk best dat het erbij hoort. Maar met overgewicht hoef je uiteindelijk niet veel aan te komen....en als het nu al in dit tempo gaat... hoe is dat bij jullie? Moet ik me zorgen maken?
Als je in totaal 6 nu bent aangekomen isdat prima hoor. Ik las een paar dagen geleden nog dat rond de 20ste week 5kg heel normaal is. Je moet niet kijken naar hoeveel andere aankomen. Ik zit nu net na -4kg aan de 0,5+. En ben er nietzo blij mee, heb liever wat extra vetjes tijdens mijn zwangerschap. Je kan ook trouwens vocht vasthouden, ook dat weegt wat en hoef je niet altijd te zien! Tegen het einde aan zal je ook rond de 1,5L aan vruchtwater hebben, nou tel maar op. Maak je er niet te druk om, na de bevalling kan je het allemaal beter bekijken en weer kwijtraken wat je overhoud aan gewicht.
ik ben tijdens mn eerste zwangerschap rond de 12 kg aangekomen en vond dat zelf prima. Mn " streven" voor deze zwangerschap was om het niet veel meer te laten worden, wilde zeker geen 20 kg aankomen. Moet zeggen dat rond de 20 weken ik al 6 kg erbij had, maar goed, had ook best veel gegeten en gesnoept, echt vreselijk. Kreeg zelfs van de vk te horen dat het wat aan de ruime kant was. Ik ben toen extra op gaan letten en zit nu met 36 weken op plus 9 kg dus valt me erg mee. Er zal nog wel wat bijkomen maar weet van vorige keer dat het erg snel eraf gaat met borstvoeding geven, dat kost je enorm veel energie. Mijn tip is dus om je er niet te druk om te maken, gewoon gezond te eten en als het lukt, borstvoeding geven na je bevalling
Meid maak je niet druk om die cijfers. Snap dat het wel heel moeilijk te zien is want ben voor mijn zwangerschap ook 30 kilo verloren en moest ook stoppen (´k was bijna, op 4 kilo´s na, bij het gewicht wat ik wilde bereiken). Vandaag ben ik op de helft van de zwangerschap en ben nu bijna 13 kilo al aangekomen Weet niet hoeveel overgewicht je nog hebt maar hier een paar cijfers van mijn zwangerschappen: eerste: van 54 naar 73 kilo tweede: van 69 naar 86 kilo vierde: van 54 naar (tot nu) 66 kilo En dat bij een "lengte" van 1,57m Je ziet bij de tweede had ik al wat overgewicht en daar kwam behoorlijk nog wat bij. De kilo´s zullen na de zwangerschap ongetwijfeld ook wel weer verdwijnen
Bij de eerste ben ik in totaal 8 kilo aangekomen ofzo maar 3 dagen na de bevalling liep ik al inmijn oude broeken. En nu....geen idee eigenlijk. Bij de vk wegen ze hier niet want het zegd niets over je gezondheid en dat van de kleine. Ze wegen alleen als ze er echt een reden voor hebben. Zal de batterijen van de weegschaal eens vervangen en zien wat de score is
Ik word er soms ook niet vrolijk van. Ik ben bij alle 3 de zwangerschappen met 57 kilo erin gegaan. En de eerste woog ik aan het eind 90 kilo Bij de tweede woon ik aan het eind 82 kilo En nu ben ik bijna 34 weken en er zit al 12 kilo bij. Ik kan er ook niks aan doen en kom alleen maar aan.
Geen zorgen over maken. Na de bevalling streng zijn en t is er zo weer af ! Laat het over je heen komen.... En geniet
Toevallig las ik vanmorgen in mijn boek dat ik met deze termijn tussen de 13,5 en 16,5 kg moet zijn aangekomen. En ik zit precies op die eerste. Ik maak me daar geen zorgen over. Ik was al veel te zwaar toen ik begon (90) en straks kijken we wel verder. Ik ben al lang blij dat er geen 30 zijn. Daar was ik heel bang voor.
bij de eerste was ik maar 7 kilo aangekomen... nu was ik de eerste 20 weken 11 kilo afgevallen door stress en overspannigheid... maar das bijna voorbij nu ben ik maar 2 kilo afgevallen dus zit bijna weer op me start gewicht niet dat ik het leuk vindt want ik ben zelf ook een flinke meid...maar maak me niet druk om de kilo's hoeveel eraf of erbij...
Ik vind 6 kilo heel netjes hoor!... Daar zat ik ook ongeveer rond met 24 weken... en zit nu aan het einde op 14 kilo (hoop dat dit de laatste dagen zo blijft ).... Als je je zorgen maakt moet je eens wat lezen op het na de bevalling forum over hoe snel die kilo's er na de bevalling bij veel mensen weer af zijn! ... Misschien stelt dat je wat gerust.
Als je er echt heel erg mee zit zou ik het volgende controle eens aangeven bij de gyn of verloskundige. Ik heb zelf ook ( ernstig ) overgewicht, een BMI van 38. Ik "mag" ook niet veel aankomen tijdens de zwangerschap, 12 kilo is gemiddeld voor een gemiddeld persoon, met overgewicht ligt die grens anders. Bij mn dochter (Die 4,3 kilo woog ) ben ik 7 kilo aangekomen, nu ben ik 39 weken zwanger van de 2e en ben ik tot nu toe 6 kilo aangekomen dus zal ik ook wel op 7 uitkomen. Bij mn dochter was ik trouwens na de bevalling gelijk 5 kilo lichter als voor mn zwangerschap, dat was leuk meegenomen! Ik eet gewoon normaal maar geniet er wel van dat ik net wat extra's kan als ik zwanger ben; wat vaker chips bv 2 a 3x per week, dat kan ik normaal niet hoor!
Kan zijn dat je zometeen een paar weken stil sta, of maar 2 ons aankom. Ik was met 14 weken al een dikke 7 kilo aangekomen, en tot 34 weken ongeveer 12 , daarna nog eens 4 kilo aangekomen in de laatste weken, en toen was de eindscore +16-17 kilo. Ik ben nu 5 weken geleden bevallen, en er is al meer dan 10 kilo af. Maak je niet te druk, dat komt echt wel weer goed. ( ik was er zelf ook bang voor hoor, maar ik had wel een enorme!! buik moet ik zeggen.)
Ach ik ben inmiddels bijna 20 kg aangekomen. En t enige dat je aan me ziet is n dikkere kop en dikkere kont Maar heb ook echt veeeeeel honger. Na de zwangerschap lekker herstellen en dan weer elke avond een uur zumba ofzo op zolder voor de laptop
Ik zou me er niet al te druk om maken. Als jij gewoon let op wat je eet moet het goed gaan. Het kan ook zijn dat je misschien wat meer vocht vast houd dat het wat sneller gaat. Gewoon lekker gezond eten en heeeeel veel water drinken dan is het er zo weer af
Bedankt voor jullie reacties! Ik probeer me er inderdaad maar niet te druk over te maken en gewoon gezond eten....zonde van m'nzwangerschap (die voor de rest supergoed verloopt) om me daar dan somber te laten voelen....toch?? In ieder geval bedankt!
@November Ik was 14 kilo kwijt toen ik zwanger raakte. Ik ben totaal 23 kilo aangekomen tijdens mn zwanger schap whoeps haha (en ik heb normaal al flink overgewicht) Toen ik bevallen was ben ik weer gaan eten zoals voor mn zwangerschap en ben nu 21 kilo kwijt (ben dinsdag 8 weken geleden bevallen) Dus maak je niet TE druk over dat je aankomt. zodra je bevallen bent begin je gewoon weer waar je gestopt bent!
Ik denk dat als je nu goed op let op wat je eet, je toch niets aan die kilo's kan doen. Ik vind 6 kg rond de 20 weken erg mooi. Ik ben nu 8 kg aan gekomen. bij de eerste in totaal 16 kg. Het heeft ook geen zin om wat aan die kilo's te doen (behalve gezond eten) wat dat hoort er nu bij, bij een zwangerschap. Na de bevalling, gewoon gezond blijven eten, lekker sporten en BV geven. Dan gaat het er weer af
ik ben nu bijna 36weken en ik had een bmi van 19 (1.65m en 50kg) en ik ben nu 14kg aangekomen. De gezondheid van de baby is nummer 1 voor mij, maar toch maak ik me wel druk over al die kilo's.
Bij de eerste kwam ik 25(!) kilo aan, en bij de tweede 20 kilo. Gelukkig kon ik het hebben, maar had soms het idee dat het er nooit meer af zou gaan. Nu op een paar kilo na alles kwijt, en dat na 2 zwangerschappen. Komt echt wel goed meid, zo lang je gezond eet en niet té vaak zondigt zul je dat allemaal weer kwijt raken