Dekbed en matras voor kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Baileyy, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.372
    113
    Wat voor dekbed en matras hebben jullie voor de kinderen? Mijn zoon en dochter moeten allebei wat nieuws hebben. Maar ik heb echt geen idee. Zoveel keuze in 1 persoons matrassen. En dekbedden, katoen of dons of polyester of tijk van katoen, 4 seizoenen....
    Zoveel gezien, ik weer het niet meer.
    Wat is handig en hebben jullie voor de kinderen? Ze hebben een koud kamertje, maar in de zomer warm (zolder). Zie informatie als zijslaper, rugslaper, enz. Maar ze doen alles en woelen het hele bed nog door.. haha
    Waar let je op? Wie heeft tips?
     
  2. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Wij hebben gewoon een van de goedkoopste matrassen van de Ikea en het goedkoopste vierseizoenen dekbed set. Bij ons koud in de winter (stook niet en oud huis) en behoorlijk warm in de zomer. Maar dit volstaat prima.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  3. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ja gewoon een kindermatras van ikea en dekbed van de action. Ik zou geen duur matras nemen. Over een jaar is het matras al 100x onder gespuugd/geplast/etc en ze hebben nog niet het gewicht voor een speciaal matras. Dit is wat ik mij heb laten vertellen door de beddenverkoper tenminste.
     
    Athina vindt dit leuk.
  4. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Ik heb matrassen van de Lidl, die van 60 euro. Liggen prima. Beddengoed heb ik van verschillende winkels, maar geen dure hoor. Action, Jysk, Ikea en ook weleens gewoon op een braderie gehaald.
     
  5. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Gewoon Ikea. De oudste heeft een brimnes uitschuifbaar bed met een 80x200 schuimmatras, degene die geadviseerd werd. (Het tweede matras staat achter het bed). Voor volwassenen is dit aan de dunne/harde kant, zeker op een harde houten bodem, maar zij vindt het heerlijk. Zoon heeft een 90x200 binnenverings matras en verende lattenbodem, ligt heerlijk maar veert bij elkaar wel veel.
    Dekbed hebben ze allebei de grusblad vier seizoenen van Ikea. Ik meen 25 euro, en voldoet prima. Als het een keer onder zit, stop je m zo in de wasmachine en droger op normaal programma. Het winter pakket, zomer en herfst op elkaar, hebben we hier maar zelden nodig, en in de zomer slapen we desnoods onder een laken of lege dekbedhoes.
    Wij hebben altijd een waterdichte molton op de bedden, dus de matrassen zien er nog steeds goed uit, de oudste heeft m nu al 5 jaar.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Matras van de Ikea en voor het dekbed zou ik altijd zorgen dat het geen synthetische vulling heeft maar bijvoorbeeld wol.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  7. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    914
    897
    93
    Je moet bij kinderen in ieder geval niet zo'n matras kiezen met verschillende zones (harder en zachter), want dat is berekend op een volwassen lichaam. Bij een kind kloppen die verhoudingen nog niet. Verder is een goede matrasbeschermer haast net zo belangrijk als het matras zelf, geloof ik ;)
    Wij vinden een vierseizoenendekbed wel fijn. Flexibel voor warmer/kouder weer, en als het echt heel warm is slapen ze enkel onder een laken of lege dekbedhoes. En ik vind het fijn als ze makkelijk wasbaar zijn.
     
  8. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.372
    113
    Vandaag bij leenbakker en qua rum geweest. Maar pff binnenvering, pocketvering, koudschuim. Ik heb nog niks gekocht. Echt wel lastig wat het dan moet worden...
    4 seizoenen gaat het dan maar worden ja. En makkelijk wasbaar is een goeie!!
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik heb een 4 seizoenen dekbed grusblad van de ikea 140*200 en ook ikea matras, die van 80 euro
     
    MinnieMouse94 en Baileyy vinden dit leuk.
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.372
    113
    Oké dankjewel. We gaan morgen of overmorgen naar een ikea. Dus ga dan kijken
     
  11. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.316
    113
    Hier ook IKEA matras. Wollen 4 seizoenen dekbed van de Aldi. En daarnaast ook nog een dun zomer dekbed van de Aldi. Slaapt prima :thumup:
     
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Schuim matrassen van de ikea (a 100 euro). 4 seizoenen dekbed ook van de ikea, die hebben wij zelf ook.

    Ik vond het belangrijk dat de tijk te wassen is.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Niet te duur matras, wordt idd vies en zo zwaar zijn ze ook nog niet. Hier altijd donzen dekbedden en sowieso niet synthetisch.
     
  14. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.346
    297
    83
    Dat ligt aan de leeftijd van het kind. Op jongere leeftijd een niet al te duur matras vanwege zindelijkheid enz. Ik had voor mijn dochter een redelijk goedkoop matras van Leenbakker. Inmiddels slaapt ze op een goed matras met pocketveren van Woonexpress (ze is bijna 11 jaar).

    Qua dekbed vind ik zelf een 4 seizoenen handig. Als ze ziek zijn of in bed hebben geplast, heb je een tweede deel dat je kunt gebruiken. Ik zou een synthetische kiezen; die kun je makkelijk uitwassen. Inmiddels ligt er bij mijn dochter een donzen dekbed op haar bed.
     
  15. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    Wij gewoon Leen Bakker matras en dekbedje van Hema
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Wij hebben bij de Ikea een matras en dekbed (twee per kind) gehaald. Gewoon een basismatras, die bij het bed 'hoorde'. Voor de oudste een paar jaar iets dikkere matrassen gekocht, zij is ook wat zwaarder doordat ze groter is natuurlijk. Qua dekbed zijn de basisdingen hier prima, als het heel koud is trekken ze een pyjama aan of leggen we beide dekbedden er op of een extra deken. Maar eigenlijk liggen ze altijd onder één dekbed en is de ander voor logees.
     

Deel Deze Pagina