Sùper troebel urine = ei-sprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vanilia, 13 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik wilde even het volgende zeggen. Wat mij opviel bij de ovulatie test was het volgende:
    Dag 12 had ik een mooie postieve test en was de urine ook vrij troebel (omdat je dit opvangt kon ik dit goed zien). Maar dag 13 was de streep zelfs dikker dan het controle streepje en was me opgevallen dat de urine vrij donker en heel troebel was.
    Heb zonet weer even een test gedaan (dag 14) en mijn urine was weer normaal en inderdaad weer een heel licht rose streepje.

Nu denk ik eigenljik het volgende; misschien heb je die sticks helemaal niet nodig en vang je je urine alsnog op en als je ziet dat het super troebel is je weet dat je ei eraan komt.

Natuurlijk kan ik dit niet helemaal bevestigen omdat dit de eerste keer is dat ik gewerkt heb met ovulatie-testen. Maar misschien dat er andere meiden zijn die deze ervaring ook delen.

Groetjes Vanilia

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik denk ook dat troebele (ik zou zeggen: donkere) urine meer geconcentreerd is, zodat de test beter zijn werk kan doen. Dus weinig drinken voorafgaand de test (hoe moeilijk dat ook kan zijn)

3. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ik heb de testen steeds rond een uurtje of 16:00, 17:00 in de middag gedaan. En steeds had ik een normale kleur urine (beetje appelsap-achtig, sorry voor de appelsap liefhebbers). Maar op de dag van de postieve test viel me op dat de urine gewoon heel anders was. Beetje vlokkerig, troebel, donker.
    Misschien is dat wel de stof die het lichaam afscheid als het eitje op springen staat, en wat de test dus nodig heeft om het eitje te kunnen traceren.

Dus misschien zijn ovu-testen gewoon overbodig.

4. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    heb vanmiddag net een ovu test gedaan van CB. Mijn urine was heel normaal, dus niet troebel en ik kreeg een hele mooie smiley! Je theorie gaat voor mij dus niet op, maar misschien wel bij jou.

5. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Maranka,

Dit is dus wat ik me afvroeg of het wel klopte. Maar denk inderdaad dat het bij iedereen weer anders is.

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hmmm troebele urine kan ook wijzen op een blaasontsteking.

7. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Denk niet dat ik een blaasontsteking heb. Heb niet echt last van iets daaronder beneden......
    Maar de urine is nu weer gewoon hoor. Het was alleen troebel op de dag van de positieve ovu-test. De test lijn was paarser als de controle-lijn.
    Ach ja, misschien is het alleen bij mij zo aangezien dit niemand echt bekend voorkomt.

Deel Deze Pagina