Wat was je 1e date met je huidige man/vriend?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nora1983, 1 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rooswine

rooswine Actief lid

25 okt 2012
    149
    4
    16
    wat grappig zo kennen wij elkaar ook. en toen ging hij verhuizen van waar hij woonde naar hier ivm studie en ging hier op kamers dus hebben wij afgesproken zodat hij hier al iemand zou kennen. wij op een donderdag avond een blind date gehad in de stad zouden in de stad eten maar bij ons thuis aten we tortelini en dat vind ik echt eheel lekker dus ik heb toch thuis gegeten en hij heeft in de stad een patatje gehaald. ik kwam net uit een andere relatie dus veel over mijn oud relatie gehad enzo. zaterdag hebben we weer afgesproken hij kwam speciaal voor mij terug om samen uit te gaan zijn welgeteld 1 uur in de stad geweest daarna naar zijn kamer k kwam pas om 7 uur thuis zondags moest ik weer naar hem omdat ik zogenaamd mijn tas was vergeten hihi. toen kreeg ik mijn eerste zoen. en 7 dagen later was het officieel aan zijn nu 5,5 jaar verder.

2. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Bioscoop en de Mcdonalds! :)

Ik heb van de zenuwen zelf niks gegeten in de Mac. :)

Na bijna 9,5 jaar, weet ik nog steeds wat hij als eerste tegen me zei. :D
    Hij zei dat z'n reet pijn deed van het zitten. :p (moest vanuit Nederland met de trein naar Belgie 1,5u reizen om me te ontmoeten)

3. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Bijna 4 jaar geleden via een datingsite in contact gekomen met elkaar.Hij is toen na een week met de trein vanuit Groningen naar Amersfoort gekomen. Hij had nog niet gegeten dus hij kreeg van mij een paar snee brood met kaas.
    Is dat niet romantisch;)
    Was wel gelijk raak:D

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Valt best mee joh:p:D...je moet alleen stalen zenuwen hebben bij de 1e date:D

5. Misslegend

Misslegend Actief lid

7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben elkaar op het werk leren kennen. Nadat hij vele malen gevraagd had of ik na werk wat wilde afspreken afgesproken om naar de bios te gaan.

Vanaf dat moment is de liefde tussen ons gaan groeien. Na 3/4 dates was het aan. Inmiddels ruim 2,5 jaar samen, waarvan ruim een jaar samenwonend! Bevalt erg goed :)

6. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Onze eerste date was naar Six Flags :)
    Ik kende hem al heel lang, van school en vriend van mijn broers.
    Eerst met zijn allen naar Dynamo gegaan en een paar weken later dus Six Flags. In het reuzenrad voor het eerst gezoend.
    Nu 12 jaar later, 4 jaar getrouwd en een dochter. :D

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij waren al langer goede kenissen, hij was getrouwd. Tijdje nadat hij en zijn vrouw uit elkaar waren veeeel gepraat en onze 1e date; op de motor naar Antwerpen. :)
    Een week later ofzo maakte hij een lelijke val en kon een paar dagen niet lopen. Toen ben ik hem maar thuis gaan verplegen :D.
    En ben eigenlijk nooit meer weggegaan
    :p Dat is nu alweer dik 8 jaar geleden. :)

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    We hadden een blind date in Parijs ... en dat ging zoals het in sprookjes gaat. We werden hopeloos verliefd en zijn nu 7 jaar verder en een kindje rijker.

9. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    he wat een leuk topic!
    Ik zat op een dating website vanwege een weddenschap, ik zei dat dat niet werkt, een vriend van mij zei van wel; ik heb die weddenschap verloren want we zijn nu allebei getrouwd met iemand die we daar hebben leren kennen. Na een paar mails met mijn nu man besloten koffie te gaan drinken en te gaan schaatsen (woon in Canada). Ik heel suf mijn mooie jas aangedaan (i.p.v. mijn dikke ski-jack) want ik wilde er wel een beetje leuk uit zien; dan is schaatsen in -15 best koud, haha! Eerste wat ik dacht toen ik hem zag toen ik het cafe waar we afgesproken hadden binnenliep: 'zo dat valt niet tegen...!' Na die eerste date op vrijdagmiddag verder het hele weekend per telefoon en msn (hoe ouderwets haha) gekletst. De maandag daarop weer afgesproken en toen was het 'aan'. :) Hij was de eerste en de enige met wie ik van die dating site he afgesproken :)

10. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Het zusje van mijn man en ik waren vriendinnen... over internet.
    We zouden elkaar na 2,5/3 jaar chatten gaan ontmoeten. En ik wist dat ze een broer had. Mijn relatie was net uit.
    Zo ontmoette ik dus ook haar broer. Ik wist dat hij mij best wel leuk vond, van foto's en verhalen e.d.
    En toen ik hem zag dacht ik meteen van hmm dat valt niet tegen.

Daarna zijn we aan de chat geraakt en het werd steeds leuker.
    2 maanden na de eerste ontmoeting ben ik naar hun toe gegaan en een weekje gaan logeren. Toen waren we beide al hevig verliefd, dus ben dat weekje ipv bij de vriendin op zijn kamer gaan slapen haha.
    Toen kregen we dus ook verkering.

En na een half jaar vroeg hij me ten huwelijk.
    En op de dag dat we 2 jaar een relatie hadden zijn we getrouwd. :D
    En dat is alweer 1,5 jaar geleden.

Dus zijn nu 3,5 jaar samen. :D

11. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Oh, dat is bij ons een leuk verhaal :D

Hij werkte in de ongediertebestrijding en ik bij de bakker. Kom je elkaar dus regelmatig tegen gezien mijn baas klant was van zíjn baas.
    Echt, alle bakkersdames lagen in katzwijm voor hem alleen had niemand het lef ooit iets te doen aan een avance of iets dergelijks.

Zo ook ik. Ik was dus ook al dik een jaar knettegek van hem ondanks dat ik een vriend had. Later heb ik die eruit gezet tijdens mijn zwangerschap. Inmiddels allang bevallen en hartstikke vijgezel maar nog steeds kwam ik hem telkens tegen.
    Laatste keer dat ik hem op mijn werk zag stonden we nog heel lang te kletsen, het was bijna sluitingstijd voor mij en hij was al klaar met werken. Ondertussen had hij al twee saucijzenbroodjes staan bikken in de winkel (tsja, anders moest ik ze weggooien ;)) en ik besloot de derde in een zakje te doen en op zijn werk koffer te leggen.
    laatste klant rekende af, en hij vertrok. Heb hem nog nageroepen dat hij het zakje niet weg moest gooien. Ik had er namelijk heel onsubtiel opgeschreven "wanneer vraag je mij nou eens mee uit?" met mijn telefoonnummer.

Twee uur later was ik inmiddels thuis na alles opruimen, schoonmaken, kind ophalen, eten bij mijn ouders en bed-ritueeltjes. Keek op mijn telefoon hoe laat het was en had een smsje. Hij vond het wel "een strak plan". Van het een kwam het ander, ergens in een restaurantje iets gegeten maar het was achterlijk koud. Het vroor onwijs en eenmaal buiten besloot ik dat het bij mij thuis vast wel warmer zou zijn. De date startte rond een uur of 17:00 en eindigde pas de volgende ochtend toen hij zijn spullen weer moest halen voor zijn werk. Anders was 'ie dus nooit meer weggegaan :D
    daarna hebben we elkaar twee dagen niet gezien om vervolgens weer verder te gaan en keihard onafschijdelijk te zijn.

('t is dat hij een hond had waar hij voor thuis moest zijn 's avonds... Anders hadden we waarschijnlijk in die beginperiode ook al practisch samengewoond :p)

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Een gezamelijke vriendin vond dat wij goed bij elkaar paste en koppelde ons via msn, na een paar weken chatten zijn we op kerstavond samen naar een kerstconcert geweest van de verenigjng waar manlief lid is. Hij bracht me netjes thuis, niets gebeurd niet eens gezoend! Tweede kerstdag kwam hij bij mij thuis en is vervolgend niet meer weggegaan, behalve in de weekenden dat hij zijn kinderen had. Na drie maanden kochten we samen ons droomhuis en weer vijf maanden later was ik (gepland) zwanger!!! Deze kerst zijn we drie jaar bij elkaar hahaha. Het is dus heeeeel snel gegaan maar heb nog geen seconde spijt gehad.

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Geen date gehad, de eerste keer dat ik veilig kon stappen en ik zeker wist dat mijn ex die mij al een jaar stalkte er niet zou zijn!
    Ik was stom dronken en heb met hem gezoend, weet er alleen niets meer van:)
    De week daar op hadden we een feest van een gezamenlijke vriend, super gezellig gehad, ben meteen blijven slapen bij hem:D

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Wij hebben elkaar leren kennen via internet, we hebben ruim een jaar gemaild, eigenlijk nooit met de intentie af te spreken, het was echt voor de lol, we waren zulke andere personen. Maar ja, toen begon er toch een vonkje over te slaan hè, dus na een jaar hebben we afgesproken op het station in Tilburg. In het centrum wat gedronken en rond gewandeld en toen naar zijn huis, waar we hebben gegeten en uuuuuren achter elkaar hebben gekletst (voor niets nerveus geweest dus). 'S avonds op het station voor het eerst gezoend en sindsdien id het 'aan'! Inmiddels zijn we dik 13 jaar, een huwelijk en een kindje verder.

15. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Wij hebben elkaar leren kennen in het ziekenhuis, lagen in de kamers naast elkaar. Het klikte wel goed en hij bracht me in mijn rolstoel naar de verschillende therapieën. Maar pas de dag dat hij op ontslag ging hebben we beginnen sms'en en enkele dagen later moest hij op controle komen en hebben we voor het eerst gekust. Dus een echte date hebben we niet gehad... ja in de cafetaria van het ziekenhuis.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    We hebben elkaar via het internet ontmoet. Waren beide lid van een site en hij liet een comment op m'n profiel achter, waarna we steeds vaker spraken. Toen kwam de dag dat ik geopereerd moest worden eraan, dus ik vertelde hem dat we waarschijnlijk een flinke tijd niet konden spreken (moest weer leren zitten, enz., dus ja, dan gaat computeren ietwat lastig..). Toen gaf hij mij z'n Facebook en telefoonnummer en zei dat ik altijd contact mocht opnemen als ik iemand nodig had, gewoon om leuk te praten, of juist serieus, als ik me naar voelde etc. Toen sloeg voor mij de eerste vonk al over. :)

In het ziekenhuis had ik een hangscherm, dus toen hebben we hele gesprekken gehad. Thuis ging dat ook gewoon door (het zitten viel gelukkig enorm mee, vooral door het speciale bed wat je kan verzetten zegmaar), en na twee maanden contact vroeg hij of ik zijn partner wilde zijn, omdat we beiden al meerdere keren onze gevoelens hadden uitgesproken, maar daar verder geen conclusie uit hadden getrokken. Toen kregen we dus een relatie.

In Maart kwam hij naar Nederland, toen hadden we precies vier maanden een relatie. Dat ging helemaal super, en inmiddels zijn we al vele ontmoetingen verder, zijn we ruim een jaar bij elkaar en in Oktober ben ik ten huwelijk gevraagd. :D

Deel Deze Pagina