Wat was je 'minimale-leeftijdsverschil' wens tussen je kindjes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door iNikkens, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mijn wens was 2 jaar.
    Er zit 2 jaar en 2 weken tussen :-D
    Ik vind het wel pittig op sommige punten maar ook erg leuk!

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    Minimaal 2 jaar, werd 2,5 jaar en helemaal tevreden ermee!

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Luc is nu 6 en ik wil voorlopig geen tweede, pas als alles goed op orde is dus Luc zal een jaar of 8 a 9 zijn...

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Ik vond 2 jaar een mooi leeftijdsverschil. Het is 2,5 jr geworden. Ook heel mooi. Ze kunnen steeds meer samen doen en hebben nog dezelfde interesses.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Minimaal 2 jaar. Al durfde ik dat nog niet eens aan want door lichamelijke problemen tijdens de zwangerschap en verhoogd risico op vroeggeboorte raadde de gynaecologe me toch aan om minstens een behoorlijke tijd/ruim 2 jaar te wachten met opnieuw zwanger worden.
    Uiteindelijk zit er 3 jaar en 9 maanden tussen.

Achteraf ben ik blij dat ik er niet eerder voor ben gegaan! Want nu heb ik door de 2 operaties tijdens mijn zwangerschappen een buikpijn overgehouden die (volgens de gyn tenminste) nooit meer weg zal gaan. Denk dat die pijn nog erger was geweest als ik snel weer in verwachting was geraakt.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wil rond de tweede verjaardag van mijn zoon gaan klussen, is hij hopelijk een beetje zindelijk als nummer 2 komt en kan hij in een groot bed.

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    14 maanden, maar dat werd hier 2 jaar

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Minimaal 2 jaar, en het word 27 a 28 maanden verschil.

Denk dat ze straks dan lekker met elkaar kunnen spelen, en ik vind het ook wel fijn dat onze dochter volgende maand naar de psz gaat zodat ik straks ook wat tijd alleen heb met haar broertje :p

9. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

2 jaar. Tussen de 1e en 2e zit 21 maanden en tussen de 2e en 3e 3 jaar. Kwam door 4 miskramen en moeilijk zwanger worden

10. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Wij wilden voor een tweede gaan als onze zoon een jaar werd. Maar door omstandigheden werd het eerder en was hij 8 maanden toen ik zwanger werd van nummer twee. Ze schelen straks 17 maanden :)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    2-3 jaar

Het is 3 jaar en 3 maanden geworden.
    Ze spelen heel leuk en ik vind dit verschil heel fijn.
    Jongste loopt wel wat voor dus speelt ook al een hele tijd ook al echt mee.

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tussen 1 en 2 zit bijna 2 verschil, maar ik vond het eerste jaar erg zwaar. Dochter was niet de meest makkelijke baby. Tussen 2 en 3 zou 3,5 jaar zitten. Dat leek ons wat beter te behappen, maar dit wordt helaas meer. Al hoop ik niet heel veel meer.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#33 Cygnet2, 27 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2014
    Hiet is het verschil tussen de eerste en de tweede: 21 maanden. Ik ben zwanger geworden direct toen zoon 1 jaar was geworden (eerste ronde raak). Ik vond het prima maar zoon was ook erg makkelijk en vlot (nog steeds trouwens)

Voorwaarde om weer zwanger te willen worden was dat zoon kon lopen. Hij liep op zjin eerste verjaardag de kamer uit.. enkele dagen later ben ik zwanger geworden.

Tussen onze tweede en derde zit precise 3,5 jaar. Het heeft 15 maanden geduurd voordat ik zwanger werd. Wat minder was fijn geweest maar dit is wel heel makkelijk.

14. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ongeveer 2 jaar was onze wens.
    Het verschil is nu 20 maanden en dat vind ik soms best wel pittig, maar het is voor hun leuk ze doen veel met elkaar.

Ik kom uit een gezin van 7 en daar is het verschil 21mnd/2jr4mnd/3jr10mnd/5jr1mnd/4jr3mnd/3jr10mnd.
    Je had/hebt dan best wel clubjes de oudsten en de jongste 2 gingen/gaan veel met elkaar en de middelste schommelden heen en weer. Voor mijn ouders overigens ook niet fijn, baby/peuter/schoolkind/tiener/puber pff ik zou dat niet kunnen.

15. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vond 2 jaar ideaal.

Het is op 8 dagen na, 2 jaar geworden! Vond het eerste jaar bij beide pittig, en de omslag van 1 naar 2 kinderen zwaar. Ben blij dat ze nu wat ouder/zelfstandiger worden, maar merk ook dat ze erg veel aan elkaar hebben, super leuk!

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Onze wens is ongeveer 2,5 jaar omdat onze oudste dan net wat zelfstandiger is en ik hem niet overal bij hoef te helpen. Dat maakt het allemaal net wat handiger

17. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

mijn wens was 2 jaar. het is net niet gelukt, mijn tweede is 5 dagen voor de tweede verjaardag van mijn oudste geboren.

18. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik heb ieder stukje gelezen en vond het erg interessant en leuk om al die verschillende leeftijdsverschillen en wensen te lezen.

Mijn zusje en ik schelen 3 jaar en een dikke 11 maanden. Mijn jongste broertje en zusje schelen nog net geen jaar. Ik scheel met hun 12 en 13 jaar.

Ik heb dus beide leeftijdsverschillen meegemaakt. Ik moet zeggen dat het toch erg heftig was met mijn broertje en zusje. Tropenjaren, zeggen ze weleens. Inderdaad, heel heftig.

Ik merk dat beide manieren zijn voor- en nadelen heeft.

Je hebt het inderdaad niet voor het zeggen, maar ik vind het wel leuk om al jullie verschillende wensen te lezen en of het uitgekomen is. Dank jullie wel! :D

19. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Had nu toch wel graag nog willen proberen voor een kindje. 4 jaar dus. Maar blijft er heel waarschijnlijk bij 1

20. misa

misa Niet meer actief

Wij hadden tijdens de eerste zwangerschap al besproken dat we weer met anti conceptie zouden stoppen als de eerste 6/12 maanden oud zou zijn. We hebben er de eerste keer een jaar over gedaan en daarbij vind ik weinig leeftijdsverschil mooi.

Met 9 maanden er dus voor gegaan en ik was direct zwanger. Op 1 dag na zit er 1,5 jaar tussen beiden. De eerste is/was heel makkelijk, de tweede niet (allerlei redenen). Maar of dat makkelijker zou zijn al de oudste dat ook allemaal veel bewuster mee maakt en veel ouder zou zijn dat betwijfel ik.

Ik vind het heel heftig, mede door de situatie van de jongste, maar ik vind het ook zo leuk dat ze wat aan elkaar hebben!

Deel Deze Pagina