Wat was je 'minimale-leeftijdsverschil' wens tussen je kindjes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door iNikkens, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier exact zo.

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Tussen de eerste en de tweede wilde we er beide 2 jaar tussen hebben zitten. Uiteindelijk zit er 2 jaar en 2 maanden tussen. De derde is een onverwachts cadeautje. Maar tussen de tweede en de derde zit 2,5 jaar.

3. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Oh wauw pittig! Dus dan ben jij meteen weer aangeteld na de bevalling.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#64 sunshineS1976, 27 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2014
    hier het liefst 1-2 jaar.
    Als het aan mij lag was ik direct weer zwanger geweest maar we hebben door mijn zware pcos helaas de mmm nodig en we moesten verplicht minimaal 9maanden wachten. Je lijf moet ontzwangeren enz en wie weet gebeurt er een wonder en krijg je na bevalling weer een cyclus.
    Maandenlang ovu testjes gedaan maar ik was er klaar mee. Door bruiloft nog iets langer gewacht dan 9maanden maar het was meteen weer raak.
    Er zit precies of nog net niet twee jaar tussen straks.
    Moet r wel bijzeggen dat toen bleek dat we een tweeling zouden krijgen ik wel heb gedacht "hadden we toch nog maar even gewacht" omdat ik dl toch nog best jong vibd en het wel heavy zal worden met twee baby's erbij denk ik...
    Maar het komt zoals het komt en ben wel heel erg gelukkig dat dit ons gegund is. Zelf echt nooit verwacht om straks gewoon een compleet gezin te zijn.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Aangeteld? Maar ja, was vrijwel gelijk weer zwanger.

6. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

2 jaar leek ons ideaal.
    Tussen de 1e en de 2e zit 2 jaar en 1 mnd.
    Toen de 2e 7 maanden was werd ik onverwacht zwanger van onze 3e.
    Pff... was wel in shock hoor. Toen hij geboren werd was de oudste 3 en de middelste net 1.
    Tropentijd dus....
    Na 3 jaar leek het ons toch wel weer leuk om een 4e er bij te krijgen.
    Die werd geboren toen de 3e 4 jaar was. Ideaal! Weer alle tijd om te verzorgen en te knuffelen!
    Na anderhalf jaar vonden we dat onze 4e wel erg 'alleen' was met 3 grote zussen/broer.
    Net voor de 2e verjaardag van onze 4e werd onze 5e geboren.

Allerlei leeftijdsverschillen dus.Toch blijft 2 jaar ideaal. Heel leuk om met elkaar te spelen. 4 jaar is voor jezelf heerlijk, maar als speelmaatjes net een iets te groot verschil. 16 maanden vond ik vreselijk, hoeveel we ook van onze 3e houden, maar ik vond het echt wel erg snel...
    En nu is onze jongste alweer 2, maar geen babykriebels meer: wij zijn compleet. :D

7. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Rond de 2 jaar leek ons prima. Omdat de eerste nogal even op zich had laten wachten zijn we 'begonnen' toen hij 10 maanden was. Wonder boven wonder meteen raak, ze schelen straks 19 maanden, lijkt me hartstikke leuk :D

8. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    hier straks 2 jaar en 2 weken
    was wel gelijk de eerste ronde zwanger van de tweede.
    we wilden allebei er 2 jaar tussen dan kunnen ze lekker samen spelen en het verschil is niet zo giga groot

9. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    wij hebben er 5 jaar over gedaan om zwanger te worden.. Wij hebben altijd graag 2 kindjes gewild en het liefst niet zoveel tijd er tussen dat is gelukt met 1 minuut ertussen..:p

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Minimaal anderhalf jaar.
    Het is uiteindelijk 2 jaar en 10 maanden geworden.

11. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik vond ontzwangeren wel zo goed voor jezelf en dus ook voor je kindje, daarnaast is het handig als je kindje al zelf kan lopen (en je dus niet onnodig hoeft te tillen) hier schelen ze 20 maanden wat te snel, wist ook niet dat we weer in 1 rondje zwanger zouden worden, gingen uit dat het wel langer zou duren..

Nu bij de derde zat er dik 4 jaar tussen en dat was echt veel fijner, je kan veel meer genieten en je rust nemen, echt een veel leukere ervaring dan maar gewoon doorgaan..

Maar goed dat ligt er misschien ook aan wat voor hulp je hebt e.d.

12. Moli

Moli Niet meer actief

whaha :D

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mijn "wens" was dat er ongeveer 2-3 jaar tussen zou zitten. De werkelijkheid is toch net even wat anders...dochter is nu 2 jaar en 8 maanden. We gaan waarschijnlijk na aankomende zomer de mmm in en dan is het kijken hoelang het duurt en if het überhaupt lukt.
    Bij dochter duurde het ruim 3,5 jaar, dus kan maar zo dat mij. Dochter 7 jaar is als de 2de komt:(

14. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Kan Mymiracle, maar hoeft niet. Wie weet gaat het nu sneller.

Bij ons zit er 17 maanden tussen, ook via MMM.
    Onze eerste lang overgedaan, waardoor we dachten we beginnen met het terug plaatsen van de cryo's als zij 6 maanden is, want dit lukt toch nooit (was nog nooit gelukt) bij ons en als zij dan ruim een jaar is doen we een verse poging.
    Dit was onze berekening dat zij dus ongeveer 2 zou zijn, maar de 2de cryo besloot te blijven zitten en uit te groeien tot een prachtig mannetje. Dus vandaar de 17 maanden.

We hebben nu nog 1 cryo in de vriezer en willen deze terug plaatsen als de jongste net een jaar is, ook weer met dezelfde reden mocht deze niet blijven zitten moeten we op de wachtlijst voor een nieuwe behandeling en dit kan zomaar lang duren en dan kan er zomaar veel tijd tussen zitten.

Heb de 17 maanden niet al heel heftig ervaren. Het is druk en je blijft bezig met beide, maar onze oudste is redelijk zelfstandig en wij zijn mensen van go with the flow. Waardoor er niet veel druk op staat als iets niet gaat zoals anders. :)

15. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Minstens 2 jaar ertussen, ze schelen 24,5 mnd.
    Tussen de jongste en een eventueel volgende zal minimaal 2,5 jaar zitten. Dan zit de oudste op school.

16. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik vind het echt erg leuk om te lezen. De meningen zijn heel erg verdeeld. Leuk om te vergelijken! :)

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Elke leeftijd en elk leeftijdsverschil heeft z'n nadelen. Ze mag nu pittig zijn, maar als ze straks 2 is, zal ze nog pittiger zijn, met de bekende driftbuien. Ik denk niet dat er een punt komt waarop het echt gemakkelijker wordt om zwanger te zijn en er een kleintje bij te krijgen.

Ik wilde er zelf wel minimaal 2 jaar tussen, omdat de oudste dan goed zou lopen, voor er een kleintje bij zou komen en ik tijdens de zwangerschap het zwaartepunt van tillen ook gehad zou hebben bij de oudste. Toen ik de eerste keer weer zwanger raakte, zou er 2jr 8 mnd tussen hebben gezeten, maar uiteindelijk kreeg ik eerst een paar miskramen, en zit er nu 3jr en 10 maanden tussen de meiden. En ik kan niet zeggen dat dat gemakkelijker is dan mijn zus die 1 jaar en 9 maanden tussen de kinderen heeft. Zij ondervindt andere nadelen dan wij, maar moeilijker of makkelijker is het volgens mij niet.

18. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    @Rozemarijke: Bedankt voor je reactie. Dit zet me ook wel aan het denken. Je hebt ook wel gelijk, van 1 naar 2 kindjes is sowieso een hele stap.

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij hebben er zometeen 4,5 jaar tussen te zitten, bewust :)
    wij dachten eerst dat we maar 1 kindje wouden.... maar het begon toch te kriebelen, toen hebben we wel bewust gezegd te wachten tot nummer 1 richting/op de basisschool ging/zat.

Dit omdat ik/wij persoonlijk (dont shoot me) het heerlikj vonden zo de volledige aandacht ook als peuter aan onze zoon te geven, alles bewust mee te maken etc.
    het zindelijk worden niet even snel tussen de luiers van nummer twee moeten doorproppen, nummer 1 uit het ledikant omdat nummer 2 er al aaan komt... .een petuer van 2 jaar uit moeten leggen dat hij even stil moet zitten/geduld moet hebben omdat mama met de baby bezig is etc... wij (wederom persoonlijk) vonden dat zielig voor de oudste...

nu is zoonlief dus 4,5 als nummer twee komt, en hij heeft er super zin in grote broer te gaan worden! hij snapt alles, is voorzichtig met mijn buik en wil straks de baby alles leren!

Tuurlijk zal het voor hem straks ook wennen zijn, en zal er vast iets van jaloezie zijn enzo, maar hij zal het beter snappen/begrijpen dan een peutertje.

plus het feit dat hij op school zit en de baby straks ook quality time met mij heeft, ik die ook gewoon op een kleed op de grond kan neerleggen en naast kan gaan liggen.

maar goed, dat is ons ideaalplaatje ;) en ons dus gegund (voor mensen daar over vallen :p)

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bereid je er op voor dat juist het feit dat ze meer snappen, ook maakt dat sommige dingen juist gewoon veel moeilijker zijn...
    (Dat je het maar vast even weet ;) ).

Deel Deze Pagina