Wat was je 'minimale-leeftijdsverschil' wens tussen je kindjes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door iNikkens, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humava

Humava Niet meer actief

Hier zit er 21 maanden tussen de eerste en tweede. We wilden graag minder dan 2 jaar ertussen. Moet wel zeggen dat het soms best pittig is 2 van die kleintjes, maar ook wel erg leuk. Over een half jaar zal het vast een stuk makkelijker gaan. We willen misschien nog een 3e maar dan pas als de 2e rond de 1.5/2 is. (Zeg ik nu, maar vraag het me over een half jar nog eens ;))

2. Glinster2

Glinster2 Lid

24 okt 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd gezegd, ik wil 10 jaar tijd tussen mijn kinderen.
    Een bewuste keuze om 100% van elk kind te kunnen genieten!
    Zoontje is nu bijna 4, en we kunnen allebei niet meer wachten.
    We hebben het gevoel dat het nu tijd is, dus opnieuw aan het proberen..
    Zoiets moet je echt aanvoelen! ;)

3. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Hier is het wel iets langer, zou er graag een jaar of 3 tussen willen hebben zoals ik er nu over denk. Maarja, dan moet die eerste nu niet meer te lang op zich laten wachten ;)

4. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde er minimaal een jaar of 3 tussen hebben. Maar ook weer liever niet meer dan 3,5 jaar.... haha, lekker lastig te 'plannen' dus.

Ik was er ook echt nog lang niet aan toe om weer zwanger te worden toen anderen om mij heen allang een 2e kind kregen. Ik vond 1 kind de eerste 2 jaar al druk genoeg en wilde me daarop focussen, maar óók nog genoeg tijd voor mezelf houden en weer eens een poosje 'niet zwanger' zijn. Heerlijk! Toen m'n zoontje bijna 2 was, ben ik toch met de pil gestopt om zoetjes aan weer te beginnen. Dacht toen meteen dat ik zwanger was (bleek ontpillen) en was toen echt in shock dat het zo snel was. Vond het toen prima dat het niet zo was, alleen nu zijn we een half jaar verder (nog totaal niet lang natuurlijk) en nu zijn mijn eierstokken tóch weer gaan rammelen en nu wil ik het NU!

Als ik deze ronde zwanger zou worden, zit er 3 jaar en 1 maand tussen de 2. Daar hoop ik echt op, of in ieder geval niet meer dan 3,5 jaar. Maar ja, hoe hard je ook je best doet (en dat doen we, we laten er echt geen gras over groeien), je weet nooit hoe het loopt....

5. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    Ik denk dat ik best een uitzondering ben
    M'n oudste dochter en zoon schelen net geen 2 jaar
    2000 en 2002 ( ik 20 en 22 )
    Toen kregen we nog een dochtertje in 2009 al een behoorlijk verschil dus ( ik 29)
    Nu verwachten we ons 4de kindje in 2015 ( ik 34 )
    Kleintje zal 15 jaar schelen met de oudste en 6 jaar met de jongste :)

Ach wordt hij of zij lekker verwend door zowel ouders als broer en zussen
    + mama krijgt vaak hulp van de oudsten en iedereen leeft heel bewust mee

ik zie het alleen maar positief

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had geen minimum voor ik aan de eerste begon, ik vond een tweeling best een gaaf idee. Nu ben ik blij dat het er maar eentje is! Wat mij betreft had ik al lang weer zwanger mogen zijn, ik heb geen zin in net weer met veel moeite op gewicht zijn om dan weer zwanger te zijn. Dus minimum 9 maanden zou ik zeggen :)

7. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    Hihi, ik ben zelf een van de kinderen. Ik heb een 4 jaar jonger zusje, een 13 jaar jonger zusje en een 12 jaar jonger broertje. Mijn jongste broertje en zusje schelen net geen heel jaar. :)

8. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland
    Ik had er geen wens over. Er zit tussen de oudste twee 1 jaar en 9 maanden. Vond ik super! En nu wil ik graag voordat de oudste 8 is. (t is mijn 2e relatie). Mijn oudste is nu 6,5 jaar.

9. Bee85

Bee85 Actief lid

9 mrt 2011
    189
    0
    0
    Tussen mijn kinderen zit 14 maanden leeftijdsverschil! Ik zou het niet anders willen. Ik vindt het heerlijk dat ze zoveel aan elkaar hebben :)
    Het grote voordeel is dat (als je er wat ritme in hebt) ze beide in de middag naar bed gaan. Straks samen naar de peuter. Samen op zwemles.... Etc.

Als alles goed mag gaan dan zit er straks 2 jaar tussen de middelste en de jongste!

10. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Vlak voor dat mijn ex-man en ik in december 2012 uit elkaar zijn gegaan, waren wij volop bezig met zwanger worden. Wij wilde 3 a 4 jaar tussen de twee kindjes in proberen te krijgen. Maar goed, dat liep fout en toen gingen de plannen op de schop.

Ik hoop ergens komende jaar zwanger te worden, dan is mijn eigen zoon 6 en de zoon van mijn man is dan 5 (hij zal dan in nov '15 ook 6 worden). Het zijn dan echt groot grote broeren :)

11. Friemelien

Friemelien Actief lid

21 dec 2011
    155
    1
    18
    Onze wens was 2 jaar tussen de kindje 1 en kindje 2, maar ja...daar zijn we al overheen. Helaas!! Het duurt wederom weer langer dan we hoopten voordat ik zwanger ben van de 2e. We zitten in ronde 11, en ik ben bang dat het nog wel even gaat duren (zoals bij de 1e). We vinden dit erg jammer, stel dat ik nu zwanger zou zijn zit er 3 jaar tussen. Maar ja, we hebben het niet voor het zeggen en proberen rustig af te wachten.

12. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    #92 Annemeis, 21 nov 2014
    Laatst bewerkt: 21 nov 2014
    Wat grappig, dit is precies dezelfde situatie als hier. Ook een kindje van juni 2012 en ook wij 1 maand voordat ze 2 werd besloten voor een tweede te gaan. eerder waren we er echt niet aan toe. In mei was ik toch best opgelucht dat ik niet zwanger was maar nu zijn we inmiddels ook al n half jaar bezig en begint t verlangen toch wel groot te worden.

Hoe lang duurde t bij jullie eerste voordat je zwanger was?
    Bij ons iets meer dan n half jaar dus dit wordt een hele spannende ronde. Als t nu niet raak is duurt t dus langer dan bij de eerste...

13. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik wilde graag er graag ong. 20 maanden tussen hebben zitten. Mijn vriend ruim 2 jaar.
    Ikzelf ben ik september jarig (samen met mijn moeder), mijn vriend en onze kleine zijn in oktober jarig.
    We wilde in ieders geval niet in september of oktober, aangezien dit al zo'n drukke maanden zijn..

2 maanden geleden hebben we besloten om ervoor te gaan en dan de uitgetelde maanden september en oktober mijden.
    Gelukkig ben ik de 2de ronde al zwanger :)
    Er zit nu dus 20 maanden tussen.

14. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier nog geen kids en nog niet eens zwanger van de eerste. Maar ik roep al jaren dat circa 3.5 jaar ertussen mij ideaal lijkt. Kijken of ik zo lang kan wachten!

Mochten we ook ooit een derde willen en alles is ons gegunt lijkt het mij gaaf dat de oudste dan al circa 7 jaar is.
    Dit is het leeftijdsverschil van mij en mijn broertje en ik vond het geweldig.
    Ik heb alles bewust meegemaakt en totaal geen jaloezie gevoeld. Ik werd er dan ook heel erg bij betrokken.
    Ja was super fijn! Ik was echt zijn grote zus en hij keek echt tegen mij op. En op zijn manier pastte hij ook op mij.
    Was overigens niet een keuze van mijn ouders, maar het duurde zolang.

Ik ga eruit dat we opnieuw de MMM nodig hebben in de toekomst.

15. nono

nono Niet meer actief

Zit zelf te denken aan 2.5 a 3 jaar. :)

Deel Deze Pagina