Wat was jij aan het doen toen de bevalling begon?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wasrek, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shoshana

shoshana Niet meer actief

Lijkt me zo broeien maandverband dragen zonder reden. Misschien moet ik maar niet zoveel meer op de bank zitten :) om het zekere voor het onzekere te nemen.

2. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

haha ach we moeten vaak genoeg plassen denk ik dan maar ;)
    bij mij is de beeb nog niet helemaal ingedaald. ben dan bang dat me vliezen breken als ik in de supermarkt loop. mag je meteen gaan liggen haha :D

3. meike1234

meike1234 Actief lid

27 sep 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Ik was aan het slapen. Werd wakker van een flinke steek en ging naar de wc. Daar liep ineens wat water en wat bloed dacht nog miss is het niks. Vervolgens liep ik terug naar bed en toen liep het zo langs mijn benen af. 20 minuten later begonnen de weeën.

4. kippetje13

3 aug 2015
    41
    0
    0
    1ste sliep ik en week wakker vd gebroken vliezen.
    2de was ik aan het stofzuigen toen met 28 weken mijn vliezen braken

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij allebei begon de bevalling toen ik in bed lag. Bij de eerste met 41+2 werd ik om 6u wakker om te plassen en kroop daarna terug in bed "pats" daar voelde ik mn vliezen breken. Wee opwekkers ( meconiumhoudend vruchtwater ) maar na 18 uur toch een keizersnee.
    Bij de tweede was ik 's avonds naar ziekenhuis geweest voor CTG omdat ik hem weinig voelde. Toen had ik wel rugpijn en vroeg de verpleegkundige of die harde buiken pijn deden. Nee zei ik. In de auto terug naar huis heb ik toen mn moeder gebeld dat ze paraat moest staan voor opvang van dochter. Om 3u 's nachts braken mn vliezen. Binnen 5 minuten zat ik in een weeën storm van elke 5 minuten een wee van een minuut. 5 uur later was hij geboren.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Bij de eerste was ik de badkamer aan het schoonmaken
    Bij de tweede zijn we eerst boodschappen gaan doen. Ik had alleen wat harde buiken. Maar de bleken waarschijnlijk weeën
    De derde ben ik snachts begonnen

7. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Bij de eerste ging ik net slapen toen ik de eerste wee kreeg, daarna niet meer kunnen slapen. Was om 23:00 uur. Nooit voorweeen gehad, had dus ook nog geen bevalling verwacht 39+2

Bij de tweede had ik al weken last van voorweeen. En op 21 juni 'S avonds begon het wat meer pijn te doen en werd het ook wat regelmatiger maar niet regelmatig genoeg voor echte weeën. Gewoon gaan slapen en toen ik net in slaap gevallen was braken mijn vliezen! 39+5

8. babyerbij

babyerbij Lid

26 mrt 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste stond ik eten te koken, ik dacht dat ik die dag teveel gedaan had en daardoor zo last had van m'n rug. Toen braken spontaan mijn vliezen terwijl ik de aardappelen stond af te gieten ;) 3 uur later was onze zoon er

Bij de tweede had ik al 1,5 week voorweeen, heel irritant. Werd op zaterdag wakker en had zomaar het gevoel dat ze die dag zou komen. Om half 3 het idee dat ik 'echte' weeën had (en toen hoefde ik nog niet eens mee te puffen) en een uur later had ik haar in m'n armen :) overigens heeft de vk de vliezen gebroken toen het hoofdje al stond.

9. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Ik was toevallig en gelukkig op controle bij de gyn toen de weeen begonnen :)

10. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik was heerlijk aan het slapen :D.

11. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik was niet echt iets aan het doen.. zat er een beetje op te wachten..

Tijdens het strippen met 41 weken braken mn vliezen vrijwel direct. Dus ik wist dat het ging komen.. man gebeld.. samen nog lekker tv gekeken, pizza'tje besteld.. en mijn man heeft nog even geslapen zelfs.. :D

12. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Bij de eerste ingeleid. Voelde toen de weeën tien ik even hapje at in restaurant.
    Bij de tweede die ochtend nog naar zo'n overdekt speelhal, net uurtje thuis, oudste in bed en toen tijdens kijken naar een serie. Totaal geen vooraankondiging.
    Nu zo'n drie dagen wat harde buiken zo nu en dan. Ben benieuwd!

13. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Antwoord komt sneller dan ik dacht. Vliezen zijn net om 05u gebroken . dus ik sliep voordat de bevalling zich aankondigde ;) even afwachten nu..

14. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Ik lag in bed tv te kijken rond 23:00 en toen braken mijn vliezen.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik lag te slapen :). Bij de oudste werd ik wakker door het breken van de vliezen (5:45u) en bij de jongste door weeën (2:45u).

16. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan het slapen. Weeen begonnen rond 06:15. Rond 7 uur braken m'n vliezen.

17. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Beide keren begon het na een goede nachtrust. 06:30 begonnen beide keren de weeën.
    Vliezen zijn beide keren overigens doorgeprikt door de verloskundige. De eerste keer thuis en bij de tweede in het ziekenhuis.

18. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Spannend!! ;)

19. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Bij de oudste rommelde het s ochtend bij het opstaan al wel wat maar geen weeen ofzo. Toen wat dingen in huis gedaan en moest nog even boodschappen doen. Winkelcentrum is aan het eind van de straat, maar lopen zag ik niet zitten en fietsen kon ik niet meer dus met de auto gegaan. Tijdens het teruglopen naar mn auto het besef dat dit toch wel weeen waren, kon nog geen 10 stappen zetten zonder even een paar tellen pauze te houden.
    Bij nr 2 zullen we binnenkort achter komen :)

20. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik lag 2 keer te slapen.

Deel Deze Pagina