Wat was jij aan het doen toen de bevalling begon?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wasrek, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik moest eerst een paar keer naar de wc, dacht dat ik darmkrampen had.
    Daarna had ik nog steeds buikpijn en toen ben ik lekker gaan douchen. De eerste momenten onder de douche waren heerlijk ontspannend en na een paar minuten kreeg ik weer kramp, alleen pijnlijker nu. En toen kwam er weer een pijnlijke kramp en toen nog één. Heb me snel gewassen en daarna onder de douche vandaan.
    Dat ik echt dacht van auw auw kwam dus onder de douche. Dit was om 7.45 uur ongeveer, daarna afgedroogd en aangekleed en mijn man gebeld. Die was om 8.30 uur weer thuis en is direct begonnen met timen. Had ik al "krampen" van een minuut, om de minuut.

2. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Smorgens gestript en begon gelijk te rommelen, even nog wezen shoppen bij de paarse winkel, en toen werden het echte weeën, toen naar huis gegaan en op de bank gaan zitten en beetje met dochter gespeeld voor zover het ging, toen het echt pijn begon te doen naar het ziekenhuis gereden.

3. Killo86

Killo86 Actief lid

28 feb 2012
    173
    0
    0
    Zat lekker op de bank tv te kijken toen ik dacht
    Hey als ik lach doet m'n buik pijn 😂

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik lag net een halfuurtje op de bank, toen braken m'n vliezen. Gelukkig net op tijd van de bank kunnen springen 🙈

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Haha ik zat in de auto naar de vk😁
    zat dus gelijk goed😂

Bij de oudste lag ik in bed toen de weeën begonnen.
    Bij de middelste begon het thuis nadat ik gestript was

Helaas stopte het bij de jongste en middelste, dus vliezen laten breken in het ziekenhuis

6. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Werd wakker van de weeën (3:30). Vier uur later was kleine er al!

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.996
    4.008
    113
    Bij de eerste lag ik aan het infuus met weeenopwekkers, dus ik was aan het wachten op wat er komen ging ;)

Bij de tweede had de vk thuis mijn vliezen gebroken, een uurtje later barstte de bevalling los. In dat uurtje nog een was gedraaid en gegeten, daarna vol gas richting zhuis :D

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Inmiddels kan ik ook zeggen wat ik aan het doen was bij nr 2:
    De eerste kramp/wee kwam toen ik lag te slapen, en het werden wat serieuzere weeen toen ik boodschappen was doen, net als bij nr 1.
    De vliezen braken pas tijdens het persen, uiteindelijk 3 minuten voor de kleine meid geboren is.

9. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    1e aan t rondlopen in het centrum ..
    Bij de tweede ingeleid dus in t ziekenhuis

10. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Ik was vannacht aan het slapen en ineens waren me vliezen gebroken om 3.00 uur.

11. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik lag smiddags in bed met buikpijn. Toen ik me omdraaide knapte mijn vliezen en direct heeftige weeien om de paar minuten.
    Ik kon amper meer lopen of het ziekenhuis bereiken. Vreselijk. haha

12. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ik was boodschappen aan het doen bij Albert Heijn :D toen voelde ik een plop en dacht dat er weer lading slijm uit liep ... toen de hele ochtend nog n paar keer , 12 uur ging ik mijn dochter ophalen van school en was om 11:45 naar toilet geweest voelde ik het weer en bedaht ik me dat dit onmogelijk urine of slijm kon zijn :D

en dat bedacht ik me pas om 13:30 :D dus vanaf 8:30 tot toen had ik geen flauw benul van gebroken vliezen haha de weeen kwamen pas na middernacht echt op gang ook dus als ik niets had geweten had ik misschien gedacht dat het spontaan begonnen was :p

13. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Wat een leuk topic is dit!

Ik was 's avonds op de bank in slaap gevallen. Ik werd wakker en bedacht me dat ik beter in bed kon gaan liggen en daar verder slapen. Ik stond op van de bank en terwijl ik liep dacht ik dat ik in mijn broek plaste. Ik naar de wc en schone onderbroek en broek aantrekken. Loop ik naar de slaapkamer gebeurt het weer!:(

Toen begon het te dagen dat het mijn vliezen wel eens konden zijn. Omdat het eruit bleef gutsen en steeds bruiner werd gelijk verloskundige gebeld en ben ik maar op de wc blijven zitten :D moest nog wel een uur wachten want vk moest nog even iemand hechten hahaha

Beeb had dus in vruchtwater gepoept, weeën bleven uit dus in ziekenhuis alsnog ingeleid.

14. Ik ging ´s morgens naar de vk. Had al een paar keer milde voorweeën gehad en dus ging de vk voelen. Bleek ik al 2 cm ontlsuiting te hebben :D

Ben toen gestript. Ik was zó bang dat het niet op gang zou komen na het strippen dat we maar allemaal dingen gingen doen ter afleiding :p Naar de Albert Heijn en naar de Intratuin om nog ff de kerstafdeling te bekijken :p

Ik had wel af en toe wat buikkramp, maar waren dat nou weeën? Ik had het veel erger verwacht.... Pas ´s nachts werd het ook echt erger, maar toen kwam de VK na een uurtje omdat het al best wel veel pijn deed. Bleek ik dus al 7 cm te hebben :p Dus heb gewoon met weeën in de Intratuin gelopen, alleen herkende ik het niet omdat ik het veel pijnlijker had verwacht :D

15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.803
    7.397
    113
    Bij de oudste was ik midden in de nacht naar het toilet gelopen, net geplast en toen braken mijn vliezen.
    Bij de tweede was ik chagrijnig van het zwanger zijn, zat ik met een beetje voorweeen, dacht ik, op de bank te hangen, tot ik de tijd ertussen ging opnemen, bleek ik volop aan het bevallen te zijn :D
    Bij de derde wilde ik net mijn bed instappen om 23.00 uur toen mijn vliezen braken.

16. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    De weeen begonnen toen ik net in bed lag om te slapen. En geslapen heb ik niet :)

17. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Bij de eerste lag ik op de bank tv te zien toen ik mn eerste wee voelde.

Bij de tweede lag ik net op bed toen mn vliezen braken.

18. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen dit! Ben benieuwd hoe bij mij zal gaan haha!

19. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha bij de eerste had k hele dag wel slijmvlies en klein beetje zeuren gevoel maar absoluut niet pijnlijk. Met hond naar het bos geweest badkamer en toilet gepoetst. Om 15.00 gaan douchen en toen voelde k nog steeds beetje zeurderige en toen dacht ik huh ze zeiden als je douche moet alles weg zijn dus toen ging er wat dagen. Ik vk gebeld die zei je bent nog zo vrolijk het is nog niet begonnen, maar als k klaar ben kom k wel even langs. 2 uur later was ze er had ik nog even opgeruimd en schoon gemaakt. Stofzuiger stond er nog waarop ze zei ala je aan t bevallen bent kun je dit niet meer doen. Toch gekeken of k evt ontsluiting had (was 41.1) en toen zei ze heel rustig, wilde jij in het ziekenhuis bevallen? Dus k ja.. oke dan mag je opschieten je hebt 7 cm. 3 kwartier in de auto zonder enige problemen lachend iedereen gebeld. Stap over de drempel, vliezen braken als een grote plons. Toen een half uur heftige weeën (die ik dus hele tijd verwachte) na dat half uur zat k op 10 en mocht ik persen☺

Nu al opgenomen geweest vanwege vroegtijdige ween weer alleen t zeurderige gevoel.. maae ben nu wel bang dat als k straks echt ga bevallen dat het deze keer en helse bevalling word haha

20. Anoniempje91

28 okt 2011
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    vlak voordat mijn vliezen braken had ik een broodje in de oven gedaan die ik niet meer heb kunnen opeten :p

Deel Deze Pagina