Wat was jouw favo vak op middelbare school?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cathelijne1986, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wiskunde☺

2. Raspberry

Raspberry Niet meer actief

Maatschapijleer en economie.

3. penseel

penseel Niet meer actief

Geschiedenis Als extra 8 ste vak.examen gedaan.

4. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Biologie en scheikunde!

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Engels en Natuurkunde. Maar eigenlijk was de rest ook niet zo heel erg.

In Engels ben ik altijd goed geweest en dat vond ik gewoon zo makkelijk omdat ik veel televisie keek (BBC) en veel muziek zong en mezelf heel sterk in taal vond. Natuurkunde vond ik leuk vanwege de docente. Ik zat helaas op mavo-niveau. De Citotoets gaf aan dat ik de havo kon doen; maar mijn ouders wilden dat niet. Ze vonden mij de investering niet waard, want ik zou toch maar gaan trouwen en huisvrouw blijven. Waarom je kind dan motiveren en moeite laten doen? Daar was ik het overigens niet mee eens en nog steeds niet.

Mijn middelbare schooltijd was een levende nachtmerrie. Ik geloof niet dat ik mij ooit zo alleen en onbegrepen heb gevoeld als toen. Het was net alsof ik tussen de idioten zat. Ik hoefde mijn boek vaak niet eens open te slaan of te leren voor een proefwerk en dan waren er klasgenoten die overal moeite mee hadden en zich er doorheen moesten worstelen en ik vond dat toen stom. Ik voelde me net queen of the idiots, dat ik 'daartussen' moest zitten. Ik gedroeg me echt als een arrogant verwend kreng met een mix tussen volkomen explosief/agressief en depressief tegelijkertijd.

Ik was boos op heel de wereld tijdens mijn puberteit en was nogal zoekende terwijl ik alles deed wat niet mocht, etc. Maar op een dag verveelde ik me en ging ik al die 'stomme sommen' van natuurkunde maken omdat ik me tegelijkertijd zo godsgruwelijk slimmer vond dan mijn niveau (en dat was ook wel zo), dat ik ineens aan de lopende band tienen ging halen. Zij wakkerde dat vuurtje aan en bleef dat doen. Ze nam het ook wel eens voor me op toen ik (weer eens) in de nesten zat. Vuurde complimentjes af en dergelijke... Dus ik ging 'extra' mijn best doen. Op een gegeven moment ging de knop om, na het derde jaar ofzo - en toen ging ik er echt een beetje moeite in steken (zeker 3 uur per week leren ofzo :p) en haalde ik nonstop lopende band tienen. Niet dat dat wat uithaalde overigens, maar ik vond het grappig; zo van: gewoon omdat het kan...

Ik heb Natuurkunde volgens mij niet als examenvak gehad; maar dat kwam meer omdat ik het jaar erop een nieuwe chemieleraar kreeg en daar had ik stiekem een 'dingetje' mee. Zoenen, naar de bios, chocolade en bloemen. Dus gekozen voor chemie als eindvak.

Wel jammer; als ik naar de havo was gegaan, had ik meer moeite moeten doen om te leren/huiswerk maken/studeren. Daar had ik later gedurende studies meer profijt van gehad.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Engels want dat was zo idioot makkelijk :D en economie want die klas was gezellig. Was er wel slecht in.

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Geschiedenis en Engels....

8. Logan

Logan Niet meer actief

Verzorging in de derde en de vierde. En dan vooral de uiterlijke verzorging. Lekker haren knippen, nagels lakken ;)

9. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Biologie en scheikunde

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Engels en tekenen (laatste alleen eerste twee jaar gehad)

11. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    biologie en economie

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nederlands en Engels.
    Frans vond ik ook leuk... geloof dat ik iets met talen had haha!

13. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Het hing heel erg van de leerkracht af... ik vond economie wel prima maar de leerkracht walgelijk.
    Geschiedenis was altijd leuk. Wiskunde kon ik goed. Snapte niet dat je daar onvoldoendes voor kon halen het is gewoon een stappenplan volgen.
    Nederlands vond ik vooral leuk als we mochten lezen.

14. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Nederlands en gym

15. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja exact dit. Zouden we dezelfde hebben gehad :D

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Geschiedenis, biologie en aardrijkskunde

17. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Gym, wiskunde en scheikunde

18. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Muziek en wiskunde :)

19. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Gym, handvaardigheid en muziek :)

20. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nederlands en biologie als ik mocht kiezen...

Wat ik vreselijk vond waren de vakken aardrijkskunde en geschiedenis.

Deel Deze Pagina