Wat was jouw leukste/ handigste kraamkado?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirro, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hoi,

Bij de geboorte van mijn 2 kids, kreeg ik veel knuffels en kleding. Helemaal leuk natuurlijk, maar volgens mij zijn er ook veel originele ideeen. Of juist iets wat heel handig was!

Wat vond jij het mooiste/ leukste/ grappigste/ handigste kraamkado?

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Meest handige; bonnen van Etos & Kruidvat & Hema.

Leukste: Slab, badcape etc met haar naam erop.

En de vele kleertjes & speelgoed. Kon er echt maanden mee vooruit en vond eigenlijk bijna alles mooi.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#3 Cygnet2, 25 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2011
    Ik heb bij mijn eerste een prachtige katoenen deken kado gekregen van mijn beste vriendin. Wit met een beertje erin geweven.. zo mooi en ik ben er nog steeds zo blij mee.
    Een fijn kado was natuurlijk de kinderwagen, tripp trapp (2 x), videocamera en het kamertje maar dat waren de grootouders.
    Ook een heel fijn kado: twee witte spuugdoekjes met de naam van onze dochter erop geborduurd. Mooi, praktisch en leuk.

Ik heb Silly Billy slabers gekregen (super dingen), van cottonbaby een verschoondoek (niet handig gebleken), Lodger (niet handig gebleken), kleertjes (gelukkig niet veel. Soms heel mooi, soms verschrikkelijk) boekjes (altijd leuk), speelgoed (vaak heel leuk)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Handigste: de babyfoon :D
    Maar die hadden we zelf gevraagd.
    Ongevraagd kregen we een badjasje en dat had ik zelf nooit bedacht, maar op een gegeven moment was dat heeeeeel handig bij de bezoekjes aan het CB, (eerste 2 keer met omslagdoek gewerkt nog, daarna werd ze daar echt te groot voor).

Wat verder erg geslaagd was: een kleine kralenspiraal, een van de eerste succesvolle speeltjes, toen ze echt een beetje ging spelen.

En een draagdoek, de Lodger Shelter. Veel profijt van gehad. Voor binnen al snel te warm, maar voor buiten erg fijn...
    (wel even vogelen hoe ze er het beste in kon liggen).

Wat wij verder erg leuk vonden, was de luiertaart van mijn man zijn werk.

Oja, en ons grootste kraamkado niet te vergeten, (maar die hadden we vanwege een reis naar Israel al iets eerder gekregen): een digitale spiegelreflexcamera. Hebben we alle mooie momenten goed mee vast kunnen leggen ;)
    Mijn ouders doen altijd een duur kado. Voor de volgende heb ik al bedacht dat we dan een moederfiets van ze vragen :)

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    cadeaubonnen zodat ik zelf spullen uit kon zoeken :)

Maar ook de fisher price activitycity van de kiekeboeblokken was een supercadeau!

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Het leukste vond ik zo'n setje om hand/voetafdrukjes te maken en een naamtreintje.
    Het handigst vond ik de vele kleertjes (heb echt alleen maar leuke kleertjes gehad :)) we kunnen daar voorlopig nog mee vooruit.

Oh en het liefst vond ik de Swarovski speenhanger + ketting die ik van vriendlief had gehad voor mijzelf :)

7. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Heel fijn vond ik cadeaubonnen van h&M en Prenatal.
    Leukste cadeautjes waren kraampakket, zodat je een paar dagen achter elkaar elke dag een cadeautje kon uitpakken! Altijd leuk.
    Verder heel veel kleertjes, knuffels/speelgoed gekregen.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het handigste was, naast de kinderwagen, babybjorn en maxi cosi die mijn moeder heeft gegeven, een enorme luiertaart van mijn zusje. Die is nog steeds nog laaaang niet op (veel maatje 3 en 4).

Leuk: boekjes, bijna alle kleertjes, een geborduurd slabbetje met naam en geboortedatum

Minder leuk: Fisher Price activitykleed, zelf gevraagd, maar Irem heeft er maar heel weinig mee gespeeld (zonde, want was duur).

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wat ik het bijzonderst vond (uniek, persoonlijk en bruikbaar later) was dit:
    (olifantje kwam van geboortekaart)

10. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Hier ook veel van hetzelfde; kleertjes, knuffels, luiertaarten.

Maar de opvallende dingen waren toch;
    - een geboortetegelje
    - een koffertje met leuke boekjes erin
    - een armband met haar naam erop
    - een mobile voor in de box (en die valt goed in de smaak bij mijn dochter!!)
    - een digitale sleutelhanger waarop ik foto kan doen zodat ik mijn meisje altijd bij me heb
    - schoentjes
    - puzzels
    - mutsje met naam erop (en een wat groter model die ze dus nu nog draagt als we naar buiten gaan)

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    @MvS, wat ontzettend leuk! Weet je toevallig waar dit gemaakt is?

12. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik heb heel veel fijne cadeaus gekregen
    * tricot slen draagdoek
    * moederfiets
    * Bugaboo
    * geboortetegeltje
    * luiertaart (o wat fijn zoveel luiers!)
    * boekje baby's eerste jaar
    * zilveren kinderbestek

en nog veel meer verwennerij

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Is gemaakt door een vriendin van mijn tante, haha! Kan je dus geen adresje doorgeven, want ze doet het eigenlijk echt voor de hobby...

14. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Bij ons was het een kadoo wat de kraammand voor moest stellen....

Mijn moeder had een bolderwagen mooi geschilderd en hier hadden ze nog een huif opgemaakt met stof en pvc pijpen (deze zit er niet meer op) mooi kussen voor er in genaait en de naam van onze paardenstal staat er op geplakt.
    Hier lagen alle kadootjes in van de kraammand, maar natuurijk was dit het leukste, aangezien we er vanaf het moment dat onze meid kon zitten en nu nog steeds veel gebruik van maken om even een eindje door de stallen heen te lopen, erg leuk kadoo en een leuk idee wat bij ons heel erg goed past.

15. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Erg leuk en origineel vond ik de set euro munten in een mooi doosje van het geboorte jaar met ook een speciale geboortemunt.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Van mijn schoonouders en schoonzus kregen we een kraammand. Een rieten poppenwagen met cadeautjes (voor iedere dag van de kraamtijd één). Dat vond ik echt heel leuk. Vooral omdat we het allemaal best zwaar vonden (de bevalling, het herstel erna, enz.) en het uitpakken van een cadeautje vonden we iedere dag weer een leuk moment.

En wat ik heel origineel en ook heel leuk vond, was een reiskoffertje (trolley) van Nijntje. Dat kregen we van een oom en tante. Kan ze ook nog heel lang gebruik van maken.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Een treintje met haar naam vond ik erg leuk. De draagdoek (van Hoppediz) het handigst, want dat is een van de dingen die ik nog steeds gebruik (ohja, en de kinderwagen, was ook een "cadeautje" ;)).

18. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik heb niet zo veel gekregen.. Ik had op z'n minst een kraammandje gehoopt hihi.. (ook wel erg gekke kraamtijd gehad..ook bijna geen visite.. tja, dan ook geen cadeaus :p )

- Het leukste dat ik heb gekregen is het speelkleed met bogen van nijntje die ik van mijn nicht heb gekregen.
    - Het vestje-met-handschoentjes eraan voor buiten van mijn zusje kwam ook super van pas!! Toen hij hieruit was kon ik mooi het dikke vest van mijn nicht aan doen!

Verder zijn ook alle 'kleine' cadeautjes dagelijks in gebruik/gebruikt!
    Zo heb ik van diverse buren dingetjes gehad.
    - rompertje en sokjes (was het fijnste rompertje dat ik had!)
    - een rammel-ring met knuffeltje eraan (doe ik altijd door de 'gordel' van het wipstoeltje)

Ik had wel dingen als zwitsal e.d. verwacht.. of kleine kleertjes.. maar niets daarvan gehad, dus alles in de eerste dagen alsnog moeten kopen haha..

19. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Mooie Rieten poppenwagen en een armbandje van mijn broertjes. Erg leuk en blijvend ze speelt heel veel met de poppenwagen,
    En in de kraammand zat een schilderij van het geboortekaartje, ook erg leuk!

20. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    handigst:
    boxkleed
    stokke tripptrapp met babyset (gevraagd en van me ouders gehad)
    handig en leuk: van mijn vriendin een kussentje voor tripptrapp van keukenzeil en met zijn naam er op geborduurd Regenboogdesign - kussensets voor de kinderstoel
    leuk
    bestekje met zijn naam
    muziekdoosje met zijn naam en geboortedatum in vorm van een kroontje (koninginnedag geboren)

verder veel kleren, grotere maatjes

Deel Deze Pagina