Even van me afschrijven, hormonen/borstvoeding

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mila88, 14 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila88

    Mila88 Lid

    7 okt 2015
    51
    7
    8
    Een week geleden ben ik bevallen van ons 2e kindje. Een korte heftige maar goede bevalling gehad en heerlijke kraamweek gehad. De oudste moet wel erg wennen en ik merk nu weer wat slapeloze nachten in combinatie met hormonen en het herstellen met je doet. De tranen komen savonds, van zielsgelukkig tot zorgen/schuldgevoel naar de oudste en zorgen overhoe het straks allemaal gaat als ik weer alles alleen moet doen overdag. Wat kan ik me dan ellendig en verdrietig voelen! Ondanks dat ik weet dat de hormonen meespelen.

    De borstvoeding komt goed op gang, wel veel stuwing en tegen de avond zijn mijn borsten zo ontzettend pijnlijk, niet alleen de tepel maar ook van binnen. Terwijl de stuwing en kloven dan meevallen.
    Is dit normaal/herkenbaar? Wat is 'normaal' en wanneer merk je dat de pijn, ook tijdens het voeden, minder wordt?

    Bij mijn oudste ben ik met 10 weken gestopt ivm pijnlijke borsten door spruw.
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Pijn bij het voeden had ik de eerste 2 weken heel erg daarna werd het steeds minder totdat ik opeens bedacht he ik voel helemaal geen pijn meer. Ik denk dat zo rond een week of 6 het wel zo goed als weg was maar werd dus al steeds minder verder vond ik rite aids heel fijn voor de verzorging van de tepels.
     

Deel Deze Pagina