Wat was jouw leukste kraamcadeau?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Tuttebella, 26 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Om speelgoed aan de maxi cosi en wandelwagen en Stokke babyseat te hangen. Of eigenlijk overal aan haha. Onderweg handig dat speelgoed niet op de grond valt. Als speeltje zelfs voor de kleine op tal van manieren. Eigenlijk van alles dat ik vooraf niet kon bedenken hihi
     
  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wij kregen van mijn schoonmoeder een zilveren rammelaar en bestekje met de namen van onze dochter er in gegraveerd, en daarbij ( alsof t niet genoeg was) krijgen we de pampers totdat dochter zindelijk is. We moeten doorgeven wanneer ze op zijn en dan worden er nieuwe geleverd. Heel fijn!
     
  3. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Cloud b koala met geluid
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Naamarmbandje
    Stoeltje met geboortekaartje erop.
    Bestekje met eigen naam.
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik vind ze ook handig maar werkelijk spuuglelijk. Ik heb daarom de toy links van done by deer. Veel vriendelijker voor mijn ogen.
     
  6. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Cadeaus met de naam van onze dochter. Ze heeft een unieke naam en zal dus nooit zo'n souvenirtje met naam ergens kunnen kopen ;)

    En een Koeka dekentje. Ontzettend veelzijdig en heerlijk zacht. Helaas is hij roze... :roflmao:
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.964
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik blijf een set om een gipsafdruk te maken leuk vinden. En van mijn vriend en sieraad van dezelfde lijn als 'push pressent'.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Brrrrr die term. Doet me denken aan yummy mummies op Netflix.
    Ons mooiste kraamkado voor de geboorte was toch wel onze limited edition Bugaboo die ik per se wilde mét accessoires! We kregen m van mn schoonouders. Onze zoon zit er nu nog in en straks wordt ie weer omgebouwd vd baby!
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Leuk om te lezen!

    Ik hou helemaal niet van alle gepersonaliseerde dingen. Toevallig wel een Little Dutch konijn met naam, een zeeppompje met haar foto en een romper van het geboortekaartje. Dat vond ik wel erg leuk en dat wordt goed bewaard. Ik ben blij dat wij geen stoeltje o.i.d van het geboortekaartje hebben gekregen. Zou mij echt in de weg staan:$ Dat klinkt echt verwend haha...

    Ik was dolblij met cadeaubonnen, stoere regenlaarsjes, zilveren armbandje..
    Dikkie Dik voorleesboek. Praktische dingen als Zwitsal, badcape, rompers,spuugdoekjes enz. Eigenlijk alles wat er gegeven werd vond ik erg leuk!

    Wat ik ook erg leuk was, waren de cadeautjes die neefjes,nichtjes of kinderen van vrienden hebben uitgezocht. Zo kun je zien dat kinderen hele andere dingen mooi vinden dan volwassenen. Bepaalde knuffeltjes of ander speelgoed. Het idee dat ze het zelf met trots hadden uitgezocht vond ik super! En onze dochter speelt met die rommeltjes ook het liefst:roflmao:
     
  10. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    En wat ik ook héél gaaf vond, is het kraamcadeau van een paar vrienden samen. Een Jorg steigerhoutenkeukentje! Super tof!
     
  11. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    naam van m'n kind in chocoladeletters met muisjes :)

    Verder vond ik de volgende dingen ook erg leuk:
    - Bobby (4-in-1) boek
    - kinderstoel (zelf uit te kiezen)
    - happy horse muziekknuffel
     
  12. RosanneMarie

    RosanneMarie Bekend lid

    19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Xl hydrofielen! Vond ik echt een heerlijk praktisch kraamcadeau. Verder twee antieke geboortetheelepeltjes met een grote bak zelfgemaakte tomatensoep en een nachtlampje. Oh en een schapenvachtje! Ik had echt absoluut niks aan álle kleine knuffeltjes. Heb sommige zelfs nog met kaartje doorgegeven. Hoeveel knuffels heeft een kindje nodig? Ik vind het idee lief hoor, maar een bijtspeeltje is dan alweer veel nuttiger.
     
  13. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Een fles champagne en sushi.
     
  14. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik weet nog dat ik toen speelgoed kreeg voor rond de 9-12 maanden en leuks in maat 68-74 (in mijn smaak en goede seizoen) en dat heel leuk vond. Zo hadden we na een hele tijd nog steeds plezier van de cadeautjes. Later hoorde ik iemand anders zeggen over hun cadeautjes dat ze het zo stom vond om dat te krijgen, 'is toch niks voor nú, dat is toch geen kraamcadeau'. Wat dat betreft zijn we zó anders. Wat de één super leuk en handig vindt, vindt de ander helemaal niets. Ik denk altijd maar dat t uit een goed hart komt. Als ik t niet wil gebruiken of niet mooi vind, kan ik er misschien wel iemand anders blij mee maken.
    Ik vond destijds dingen met de naam erop erg leuk. Toch zijn dat later de dingen die je moeilijk weg kunt doen als ze groot zijn :roflmao:.
     
  15. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Dit inderdaad, ongelofelijk hoe ontzettend veel je met die dingen kunt, ik vond ze zo ontzettend handig, en geef ze tegenwoordig zelf bijna altijd als kraamcadeau.

    Verder heb ik dus juist echt niets met gepersonaliseerde spullen, ik vind dat altijd zo nutteloos, dat je dan bijvoorbeeld een heel basic mutsje hebt met de naam van je kind erop. Ik heb geen geheugensteuntje nodig, weet echt wel hoe mijn kind heet :). Verzilverde spaarpotjes, sieradensetjes, zilveren bestek, gefreubel met het kaartje, enzv, aan mij is het niet besteed, je hebt daar zo weinig aan. Ik was vooral erg blij met cadeautjes die mensen gaven op basis van eigen ervaringen (zoals ik dus die loopy links vaak geef), dingen die echt heel erg praktisch bleken of iets waar duidelijk veel tijd en aandacht in was gaan zitten. Zo kreeg ik van een collega 2 monsterlijke zelf gehaakte beertjes, maar ik vond dat zo vreselijk lief dat ik er toch heel bij mee was. Of met zorg samengestelde pakketjes, ook leuk, dat je kunt zien dat mensen echt hebben geprobeerd iets leuks samen te stellen. Maar ‘gewoon’ kleertjes vond ik ook echt leuk. En dinerbonnen! Na 9 maanden kotsmisselijk had ik zooooo veel zin in lekker eten dat ik van veel mensen uitnodigingen en waardebonnen kreeg om lekker uit eten te gaan.
     
  16. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Alle vorm van hulp zoals koken, helpen in huis, goed gezelschap, oppas
     
  17. CindyNami

    CindyNami Lid

    2 jun 2019
    25
    15
    3
    Vrouw
    Wat een handig topic! Ik zoek een leuk, origineel en praktisch kraamcadeau voor de eerste baby van mijn neef :)
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Toch wel de kinderwagen van mn vader en zn vrouw.

    Daarna bestek setjes met naam en een groeimeter handgemaakt door mn moeder.
     
  19. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Puckababy slaapzakken: 0-6 mnd
    6-2jr
     
  20. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.709
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ik vond alles leuk om te krijgen, nou ja bijna alles... Wij hebben echt een spuuglelijk kruippakje gekregen van een soort dun schuimrubber (?), die zit dus nog in de verpakking :D, en een bejaarde mevrouw (mijn moeder werkt in een verzorgingstehuis) een zelfgebreide, zeer kriebelende trui. Maar ook van deze cadeautjes waardeer ik de gift. En van die trui vind ik het echt super dat zo’n oud mensje, die nog amper kan zien en breinaalden kan vasthouden, toch nog maar even zo’n trui breidt. Deze cadeautjes heb ik wel bewaard maar niet gebruikt.

    Verder vond ik praktische cadeaus heel fijn om te krijgen, vooral bij mijn oudste zoon. Zoals (xl) hydrofiele doeken, kleding, verzorgingsproducten (al hebben we alle zwitsaldingen weer doorgegeven omdat ik daar allergisch op reageer),p. Maar ook boekjes, knuffeltjes ed.

    Bij onze tweede zoon vond ik het geweldigste cadeau het aanbod om mijn oudste af en toe mee te nemen naar de kinderboerderij/strand zodat wij even tot rust kunnnen komen.
     

Deel Deze Pagina