Hai, ik ben even benieuwd, voor mn bevalling had ik het idee om rond 6 mnd bv en kv te combineren...eigenlijk zonder reden .."is wat vele doen" ...maar nu heb ik zoiets van, nee waarom.. Toch ben ik beneiuwd waarom jullie zijn gaan combineren? Omdat je geen zin kolven had? Omdat het makkelijker leek? Omdat je niet openbaar wilde voeden? of juist iets heel anders?
Mijn zoontje pakte de tepel niet goed aan en dronk dus daardoor niet voldoende. Toen heb ik besloten om flesvoeding te gaan geven, maar wel telkens het weer te proberen om de borst te geven, elke dag meerdere keren op een dag, tevergeefs. Toen afgekolft, dat heb ik zo'n 3 weken gedaan, omdat ik niet voldoende aanmaakte, kreeg hij nog steeds wel KV. Omdat mijn humeur tot een dieptepunt daalde heb ik besloten om te stoppen met BV en door te gaan op alleen KV. Vind het aan de ene kant heel jammer, maar helaas. Als ik nog een kindje krijg, in de toekomst, dan begin ik weer met BV en dan hopen dat het wel allemaal goed gaat!
omdat ik zelf niet voldoende melk produceerde.. Tja dan kun je weinig anders dan KV bij te geven.... na een maand zo te hebben "gekloot' was ik er klaar mee.. Daarna volledig over op KV en mocht er (ooit) een 2e komen... ik denk dat ik niet eens met BV wil beginnen weer...
Omdat hij niet goed aanlegde, ik moest voeden met een tepelhoedje en als hij aanlegde de tsr te hevig was waardoor hij zich verslikte, melk all over the place . Voeden duurde gemiddeld 1 a 1,5 uur....na ongeveer 2 weken overgegaan op kolven en fv maar uiteindelijk kwam er niks meer uit de kolf, Ik werd er depressief van: voeden-kolven-voeden-kolven...had geen leven alleen maar melkbezigheden. Dus na 3 a 4 weken volledig overgestapt: wat een rust en gemak! Begin bij een eventuele tweede wel met bv en we zien wel waar het schip strand.
Na een fikse borstontsteking en weken een wond op mijn rechterborst die door het kolven/live bv geven maar niet wilde sluiten, lukte het mij niet meer om mijn productie voldoende te krijgen voor twee kindjes. Dat wat ik tekort kwam voor mijn kindjes vulde ik aan met kv. Door flink wat discipline kan ik nog steeds bv geven. maar het loopt inmiddels toch wel flink terug omdat de kindjes sinds kort op de borst zijn uitgekeken en ik dus vrijwel fulltime moet kolven. Maar we zitten bijna op 10 maanden, dus ben best tevreden over hoe ver we met z'n drie zijn gekomen