Zou ik ook wel willen Hier is het op vrijwel alle scholen verplicht. Zou inderdaad een leuker uitje zijn. Maar meestal bepaalt voor ons het "programma van de dag" (saai/leuk) toch het meest of het een gezellige en geslaagde dag is. Wanneer vrijwel niemand echt zin heeft in een bepaalde activiteit gaan mensen toch klagen en hun frustraties uiten. Maar zoals met alles: Je kunt het toch niet iedereen naar de zin maken op zo'n dag
ik heb een soort van fobie. Sommige mensen hebben een fobie voor clowns, ik heb een fobie voor enge figuren (heksen, monsters, spoken etc). Ik raak in paniek zodra ik een spookhuis in moet, of wanneer er bijv een heks langs me heen loopt. In het ergste geval wanneer ze me echt bang zouden maken door achter me aan te lopen bijv, ga ik echt slaan, gillen en krijsen, zo eng vind ik dat. Enfin, wij gingen met het personeel uit eten. Was een verassing waar naartoe, we moesten ons verzamelen en we gingen er met een bus heen. Komen bij een restaurant aan, wij allemaal naar binnen en nou ja, je raadt het vast al: dat hele restaurant was in heksensfeer. Het was er schemerig, de banken waren van boomstammen en we werden ontvangen door: uiteraard een troep heksen en tovenaars..... Ook de bediening waren heksen, dus elke keer wanneer deze aan tafel liepen, kromp in zowat in elkaar. Ik kon wel janken. Ik ben nog nooit zó angstig geweest geloof ik. Ik heb niks gezegd tegen mijn collega's, omdat ik bang was ermee geplaagd te worden en dat juist die heksen om me heen zouden komen staan enzo. Wat was ik opgelucht toen ik buitenstond zeg.