baby/kinderkleding doneren

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy82, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Welke sites zijn er eigenlijk waar je contact mee kunt opnemen als je kinderspullen zou willen doneren aan arme landen of een goed doel voor jonge tienermama's, alleenstaanden etc?

Ik heb gekeken bij google maar stuit steeds op 3 dezelfden... weten jullie doelen waar t echt goed gebruikt word en nodig is en hebben jullie t wel eens gedaan of willen jullie t nog doen?

Ik lees graag tips, adviezen en sites die jullie aanraden of aanspreken :)

Thanks alvast!

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Fay zit nu al een tijdje in dezelfde kleertjes, maar ik geef ze graag weg mama's van dit forum die een steun in de rug kunnen gebruiken.

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    ja ik had laatst ook 2 topics dat ik dingen wegdeed voor alleen verzendkosten. Ik moet de kasten nog induiken voor dingen die ik hier wil wegdoen voor een kleine prijs inc verzendkosten, gratis voor alleen verzendkosten, voor verkoop etc... Maar wil graag weten of er meer instanties zijn die er iets goeds mee doen dan help ik daar graag ook aan mee met wat ik heb....

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Misschien de weggeefwinkel of een inzamelingspunt van het Leger des Heils?

Van de echt afgedragen dingetjes wilde ik stukjes knippen die ik in een dekentje ga verwerken. Maar aangezien ik de handigheid van een poffertje heb gaat dat waarschijnlijk bij een mooi idee blijven ;)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik weet niet waar je woont, maar in Noordoost Groningen zit een soort van kledingbank voor jonge moeders.... zal eens kijken of ik er nog iets over kan vinden....

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Duitsland
  7. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik breng kleertjes een keer in de zoveel tijd naar de Moeder Theresa-stichting in Ulft. Die hebben projecten in Roemeniƫ, die mensen kunnen het hard gebruiken. Echt erg als je de foto's van daar ziet. Heel mooi spul of merken probeer ik via een tweedehands kledingzaak kwijt te raken. Moet van de week nog eens bellen of er iets van mijn zak jongens-winterkleding verkocht is.

8. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik geef het zelf aan leger des heils of iemand die het goed kan gebruiken..

9. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ecomama!

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Het was even zoeken, maar ik heb een angstig vermoeden dat dit initatief niet meer bestaat of anders is opgegaan in andere grote kledingbanken.

Maar er was dus in Loppersum (Groningen) een initiatief waarbij vooral veel babykleding en baby-uitzet werd verzameld voor tienermoeders.

Deel Deze Pagina