O jullie zijn geweldig!! Ik kon niets van het boek vinden, maar ik schreef de titel dus verkeerd! Het was Tonnie en niet Tommie! Ik ga meteen kijken of ik ergens nog een exemplaar kan vinden, SUPER bedankt!
Mijn favoriete boekenserie ging over een een stel kinderen en die konden met 1 of andere sleutel om hun nek een andere wereld zien oid. Ik heb geen flauw idee meer hoe het heet, dus als het iemand bekend voorkomt, roep vooral.
Jeetje...ik heb werkelijk vroeger heel de jeugdafdeling van de bieb verslonden. Was zo'n nerd die op woensdagmiddag als een gek naar de bieb sjeesde en kon daar uuuuuuuuuuuren vertoeven. Nog steeds vind ik de bieb iets magisch hebben, waar walhalla voor mij....zucht.... maar goed..haha Lievelingsboek, jeetje, boeken zoals kruistocht in spijkerbroek vond ik geweldig. Alle boeken van Thea Beckman trouwens. Toch eens tijd om die weer op te speuren hihi
De boeken van Roald Dahl, Het verhaal van bobbel die in een bakfiets woonde en rijk wilde worden. Pudding tarzan. Enz enz, eigenlijk te veel om op te noemen.
Ik las als kind alles wat los en vast zat...elke drie weken nam ik 10 boeken mee uit de bieb, en die gingen allemaal uit. Ik las boeken van Guus Kuijer, Tonke Dragt, Jacques Vriens, Paul Biegel etc. Maar mijn lievelingsboek was denk ik toch Mathilda van Roald Dahl. En toen ik iets jonger was: Wiplala van Annie M.G. Schmidt. Die boeken heb ik allemaal verslonden.
De oleke tweeling. naar kostschool endergelijk. harry potter maar is idd tijdens me volwassen leven pas uit gekomen haha. Ratje. Suske en wiske. Het kleine huis boeken. Maar ook pas in de volwasssen tijd achter gekomen. en nog een paar tittels kan er even niet op komen heb hoofdpijn haha.
Oh ja, paardeboeken! Die las ik ook veel, peggy boeken, brenda boeken, manege picadero. Briljant Bij ons kwam de bibliobus 2 keer in de week en dan ging ik altijd boeken halen. Was zo leuk. Ik vind de bieb ook nog steeds heerlijk.
Oeh ja, als een echte penny had ik alle boeken van Romana en Ragebol ( en volgens mij liggen die nog steeds bij mijn ouders thuis hahaha ).
Mijn moeder heeft de kast nog vol met boeken van Bianca, Picadero, etc. Verder nog van die kennel.. Gezin van 6 kinderen.. Maar gen idee hoe het nou heettte.. Heb ze allemaal gelezen.. Als we een hele dag bij mn ouders zijn heeft Lenn alleen maar aandacht voor opa, oma en alle dieren (boerderij) dus pak standaard één van die boeken uit de kast
Ik heb voor mijn verjaardag ooit eens een gepersonaliseerd boek gekregen. Zo'n boek waarbij het verhaal over jezelf gaat. Dat was vroeger dus ook echt mn favo-boekje!
Snuf Pinkeltje (allemaal van geel naar grijs gelezen ) De vijf En iets met 'grenzen'. Dat boek wil ik nog steeds weer een keer lezen maar kan niet meer de titel vinden . Was ook een serie of film van op een gegeven moment. Jammer. Een grote lezer ben ik niet. Ik ben meer van de tv. En dan was er vroeger zo'n serie, op NCRV geloof ik, met kinderen die dan allerlei op zichzelf staande avonturen beleefde. Elke week weer een ander verhaal. DAt vond ik ook hartstikke leuk.
Blauwe plekken van Anke de Vries. Dat verhaal greep me erg aan als kind. Mathilda vond ik vroeger ook een leuk boek.
Toen ik een peuter/kleuter was vond ik Oh wat een fijne dag van Lea SMulders het beste boek ever. Heb hem voor Mayron vorig jaar op marktplaats gescoord. Verder ben ik een echte, heeeele echte boekenwurm. Ik heb zo ontzettend veel boeken gelezen. Mijn oom werkte bij de bieb en we kregen altijd stapels afgeschreven boeken. Roald Dahl is 1 van mijn favoriete kinderboekenschrijvers (ook zijn "volwassen" boeken vind ik leuk) en dan in het bijzonder de GVR en de heksen. Die heb ik wel 1000 x gelezen. Ronja de Roversdochter vond ik ook heel mooi. Ook een boek over een trollejongen die Pelle heette vond ik een heel mooi boek maar kan hem nergens vinden. Patava de holejongen. Ging over een jongen uit de oertijd en ik was stiekem een beetje verliefd op hem haha. En ik las de reeks van Amadeus het huisspook graag.
Mathilda van Roald Dahl en Pluk van de petteflet van Annie MG Smidt. Lees ze nu nog eens regelmatig opnieuw, heerlijk!