Alle boeken van enid Blyton, heb veel series compleet (heb me nog het gompus gezocht naar een paar rode de vijfs, maar t is gelukt!) Heb een serie die door twee mensen is vertaald ook alletwee. mis alleen nog van de grote zeven boeken. verder alle boeken van lemniscaat en mascarade at the wells, vond ik ook zo'n gewelldig boek en jane eyre
Toen ik nog jonger was, vond ik de boekjes van Dribbel zo geweldig, dat je dat klepje opzij moest doen om te zien wat er achter zat.
heel veel. Inderdaad Enid Blyton de 5, pitty. verder las ik veel Wipneus&Pim en Lotje. nu lees ik eigenlijk nog steeds wel eens jeugdboeken, zijn heerlijk!
Oh leuk topic. Ik was helemaal weg van 'de geheime tuin', 'Ronja de Roversdochter' alles van Bianca (dat paardenmeisje, ik zag haar al voorbij komen), Madelief, de Griezels. En ik had ook eens een boek gelezen, het achtste groeppie tegen het soeppie ofzoiets. Nergens kan ik dat boek meer terug vinden. Ging over de strijd tussen groep 7 en 8, zo leuk!
Deze? Boek het Achtste Groepie Tegen het Soepie te koop in Zandhoven | Kinderboeken | Boeken | Aanbod.be
"de gebroeders leeuwenhart" vond ik heeel mooi. maar ook de olijke tweeling, "Fleurtje Bellefleur" "het praathoedje"(over een meisje die dan met de dieren kan praten" "de zilverhengst" en de rest van de jeugdafdeling geloof ik.. goh, wat grappig om er weer eens aan te denken! van de griezelbus heb ik nachten wakker gelegen haha
Roald Dalh, zo leuk dat ik ze nu aan het sparen ben voor de kleine. En sprookjesboeke vind ik nog steeds helemaal geweldig.
Mijn lievelingsboek is de "blauwe stoel de ruziestoel", die heb ik gelukkig nog steeds en ga ik straks ook zeker voorlezen aan mijn kleine. Vond het als klein kind zo mooi hoe dat meisje zo een levendige fantasie had. Volgens mij heeft mijn moeder hem echt wel duizend keer voorgelezen..
Ik heb de serie van Mark en Mieke kapot gelezen,evenals Manege Picadero,de boeken van Thea Beckman en ook hier alles van Bianca het paardenmeisje. Leuk om terug te lezen dat er meer dezelfde smaak hadden!
Pinkeltje! Oh daar kon je zo heerlijk bij fantaseren, las ze keer op keer! Leuk topic zeg! Zou die boeken zo weer willen opzoeken en nog eens lezen !
Ik las vooral paardenboeken van Romana en Ragebol, Jody, Ponyclub de Bokkensprong. Ook Floortje boeken en Kippenvel en griezelboeken van Paul van Loon, Jip en Janneke en de verhalen van Kikker.
Ik las altijd alle boeken over Iris en Michiel ofzoiets en ook alle boeken over floortje las ik altijd, ik heb ze nog allemaal boven op zolder liggen.