Ja hoorrrrrrr, ikke! Maar dat was echt leesvoer om te verslinden en gauw weer te vergeten, zoals ik met de hele bieb zo'n beetje heb gedaan. Mijn echt meest favoriete boek als kind dat ik meerdere keren heb gelezen omdat ik dít boek nou wel wilde onthouden was "Geef me de ruimte!" van Thea Beckman. Toepasselijke titel ook, nog steeds Ook Roald Dahl was favoriet, al zijn boeken. Ook als volwassene trouwens. En ik las iets over Mark Haddon van Tonnie Tomatensoep, voor volwassenen in ook het boek (-je) The Curious Incident Of The Dog In The Nighttime een aanrader, over een jongetje met (een vorm van) Asperger. Weet alleen de NL titel niet...
Mijn favoriete kinderboeken zijn; Alle boeken van Carry Slee. Blauwe plekken.. De boeken van de serie kippenvel. http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQIIQNstrcVn6K6iYySHiEefmpyxpA1ux-yKhtUQAXVKtNh5hrBbA5Mf56 Loverboys, chatroom, Judas, van Helen Vreeswijk. En mijn favoriete prentenboek is toch wel; wij gaan op berenjacht.
oooh ik was ook een absolute boekenwurm. Kreeg vaak boeken voor mijn verjaardag, sinterklaas en leende vanalles uit de bied. Ik zou wel 20 lievelingsboeken kunnen noemen... maar om t een beetje te beperken. * de avonturen van Pieter Konijn. En dan vooral t verhaal van heer das en heer vos. Beatrix Potter * Pluk van de Petteflat Annie MG Schmidt Toen ik ouder werd * Boeken van Thea Beckman maar kruistocht in spijkerbroek heb ik wel heel vaak gelezen. * Juniper en heksenkind * Alleen op de wereld, kon er wel om janken En van die boeken over kinderen in de problemen zoals blauwe plekken en Nikolaj En nu vind ik Harry Potter geweldig
klim maar op mijn rug zei de krokodil was mijn favo boek. en hij staat hier nu in de kast. heb hem ooit kunnen kopen van de afgeschreven boeken. ook vond ik de kippevel serie leuk. en fear street. oh en canby hall of zoiets??? over een high school.
leuk topic - mijn favorieten vroeger: Lotje Floortje Bellefleur (had de hele serie ) Babysittersclub (tot nr 70 ongeveer ook de hele serie) de olijke tweeling (allemaal gelezen) De drieling Chantal en Inge (en hondje suppy? ) verder veel balletclub boekjes, En op de basisschool was het altijd weer feest als er weer een boek aan de beurt was van 'Pim, Frits en Ida'
Blauwe plekken Harry Potter deel 1 Als klein kind vond ik Pinkeltje en David de Boskabouter helemaal tof!
Ik heb alle boeken van De Dolle tweeling (Enid Blyton) echt verslonden, en ik heb ze ook nog allemaal. Op kleuterleeftijd hadden wij een project in de klas rondom et boek Platvoetje (Ingrid&Dieter Schubert) en sindsdien ben ik erg van van al hun prentenboeken en die heb ik dan ook bijna allemaal in de kast staan voor mijn zoontje nu
- De kinderen van Bolderburen - En een boek over een meisje dat aan de drugs raakt. Maar kan niet op de titel komen. - Ponnyclub de bokkesprong
Die was idd leuk. Ik kwam een van de delen tegen op een rommelmarkt afgelopen zomer. Toen vroeg ik me even af wat ik er leuk aan vond haha! Tiny boeken ook geweldig. Ik heb er nog een paar liggen. Prachtige tekeningen ook.
Lotje Pinkeltje Sjakie en de chocolade fabriek (en heb alle Suske en Wiske boeken, maar die tellen niet mee denk ik )
Bedoel je "Het verotte leven van Floortje Bloem" van Yvonne Keuls? Ik vond het in ieder geval wel 1 van mijn favoriete boeken. Ook Blauwe Plekken en Kladwerk heb ik veel gelezen.
Pluk van de petteflat, en dan voorgelezen door mijn lieve paps... die kon dat zó grappig voorlezen (hij heeft het nog 1 keer zo mogen voorlezen aan mijn meiden, voor hij stierf... extra bijzonder vind ik!) en zelf heb ik echt ongelovelijk vaak de boeken van "ponyclub de bokkesprong" gelezen... zo even geen idee wie dat ook al weer geschreven heeft maar ik heb ze bijna kapot gelezen, zó leuk!!! Maar ook Floortje bellefleur en dat soort boekjes vond ik leuk!