Geboortekaartjes uitzoeken, wie heeft goede tips voor ons?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nana33, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meiden,

De titel zegt het eigenlijk al. Ik zit hier met mn handen in het haar willekeurige websites te bezoeken en wordt er helemaal gek van :p. Heeft iemand hier een goede tip over hoe te werk te gaan of waar te kijken. Wij willen graag een simpel maar vrolijk kaartje het liefst met felle kleur(en), zoals rood, groen, geel, blauw, etc- maar liever ook weer niet te bont. We houden niet zo van schattige pasteltintjes etc. Iemand hier toevallig (of minder toevallig ;)) een idee?

groetjes,
    Nana

2. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Wij zijn ook nog bezig met geboortekaartjes en ik ben er een aantal aan het maken op www.geboortekaartje.nl

Hier kan je zowel blanco kaartjes maken als een voorbeeld ombouwen tot je ideale kaartje!

Heel veel succes ermee!

lfs

3. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier zullen we voor de 2de maal kaartje2go.nl gebruiken.
    Helemaal geweldig. Gebruikt voor geboorte zoontje, doop zoontje en straks verjaardag zoontje, geboorte dochter, doop dochter enz.

Lekker makkelijk enz.

4. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hier voor we ook maar boeken hebben opgehaald eerst samen besloten wat we allebei mooi en leuk vinden en wat bij ons past.
    Wij zijn ook niet van die pastel tint mensen en houden ook niet van diertjes op kaartjes maar meer van humor.
    Dus met een redelijk vast idee boeken opgehaald en we waren er zo uit.

5. winnietje

winnietje Niet meer actief

wij hadden gewoon boeken opgehaald bij de drukker, zo goed te zijn hoe de kaartjes er in het echt uit zagen en een proefdrukje laten maken

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bedankt voor alle tips! :) ik denk dat wij misschien ook eerst eens wat kaartjes bij een drukker moeten zien. Ik vind het toch moeilijk om het zo via inderdaad te kiezen, zonder dat je precies 'weet hoe het er "in het echt" uitziet.

7. winnietje

winnietje Niet meer actief

;) veel plezier

8. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    Belgiƫ, Limburg
    Ik heb ons kaartje zelf gemaakt (ben aan het leren voor grafisch ontwerpster). Hierbij heb ik me gebaseerd op ons doopsuiker. Dit worden eendjes, dus op ons kaartje staat ook een eendje en een leuke achtergrond.

9. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Wij hebben toentertijd boeken bij de drukker gehaald. Daar was ik achteraf heel blij mee want in die boeken zagen ook kaartjes die ik op internet had gezien en wel leuk vond maar toen ik de papierkwaliteit zag was ik blij dat we de kaartjes even konden vasthoudem.

10. TKL

TKL Niet meer actief

11. TKL

TKL Niet meer actief

12. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi hoi,

Ik heb die van mij vanmorgen mijn kaartjes toevallig besteld.
    Ik ben gewoon naar de drukker geweest en daar een kaartje uitgezocht. Bij de drukker op de website hadden ze online de boeken staan dus had al samen met manlief een keuze thuis gemaakt. Ik zou naar de drukkerij gaan daar kun je makkelijk kijken in de boeken.

13. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    En dan heb ik een vraagje...hoeveel tijd van te voren is verstandig om een keuze te maken en ze te bestellen?

Thanks!

14. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Wij hebben in week 34 de kaartjes besteld en de enveloppen opgehaald.
    Deze zijn inmiddels allemaal al bestickerd met adres stickers
    Nu hoeft mijn vriend na de bevalling alleen maar telefonisch de datum enzo door te geven en dan zijn ze dezelfde dag na 16.00 klaar

15. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
  16. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben gekozen voor greetz.nl.
    Voor 1.38 heb je een proefdruk en krijg je er een staaltje met papiersoorten bij..
    Ik ben erg tevreden over de snelle levering ,maar ook over het papier.
    Heb bij meerdere internet sites proefdrukken aangevraagd maar kreeg steeds heel slecht papier.
    Bij greetz kunnen de enveloppen ook gewoon vooraf geleverd worden en hoef je de proefdruk alleen nog maar aan te passen zodra het kindje geboren is.
    En ik moet zeggen, ze hebben veel leuke kaartjes en toch echt niet heel duur.

17. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier ook een greetz fan. Had al op veel sites gekeken en ook een besteld bij een site waar je zelf vanalles moest maken, maar dat wordt duidelijk niet gecontroleerd. Wat op de computer heel mooi was werd op de kaart scheeft.

Ik heb ook een tijdje het idee gehad om een foto op de kaart te doen maar zie daar toch vanaf omdat we laatst weer een kaartje kregen van bekenden waar het kindje stukken minder mooi opstond dan dat het eigenlijk was...

Wij hebben ook de proefdruk tegen verzendkosten besteld, je krijgt alle envelop en papier voorbeelden erbij en het is echt mooi papier.

Wat Goofie zegt wist ik nog niet eens, dat je de enveloppen al kunt bestellen. Ga ik dus ook even doen al ;).

18. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Wij hebben het geboortekaartje voor ons dametje zelf gemaakt ( je kunt meerdere proefdrukken aanvragen ), op :
    www.zelf-ontwerpen.nl

19. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij gaan bestellen bij geboortekaartjes.nl

Op heel veel sites kun je gratis 2 of 3 proef exemplaren bestellen, dat hebben wij volop gedaan zodat we inderdaad wel het papier en de kwaliteit vooraf konden zien.
    We kregen daarbij ook nog eens 5% korting op de totale bestelling.
    We gaan namelijk ook het geboortekaartje op canvas erbij bestellen!

Onze ervaring is dat online net zo handig is, en soms in prijs ook iets voordeliger (je krijgt vaker korting).

Maar snuffelen in boeken is natuurlijk ook heel leuk! Dat hebben wij wel gedaan met onze trouwkaarten 3 jaar geleden!

20. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wij zijn eerst naar de drukker geweest om de boeken door te kijken. We hebben daar geen kaartje gevonden waarvan we dachten: "Ja! dat is hem". Zijn toen op internet gaan rondneuzen en via Kaarten maken? Kaartje sturen? Fotokaarten? - Kaartje2go zagen we ons kaartje.
    Bij onze zoon, hebben we het via de drukker laten doen, maar internet is toch veel goedkoper dan de drukker. Hebben de rekeningen naast elkaar gelegd en het scheelde toch 100 euro!

Deel Deze Pagina