Tijdens zwangerschappen: Hb 6,8-7,1 mmol/L Normaal: 8,2-8,5 mmol/L Het verschil was bij mij dus wel 1-1,5 tussen zwanger en niet zwanger. Als je normaliter al redelijk laag zit, kom je makkelijk laag uit... En dan is 5,4 best laag. Als je daar geen last van hebt, dan ben je ws niet zo hoge waardes gewend denk ik... Het geeft wel 'weinig reserve' voor de bevalling. Als je dan wat meer dan normaal bloedverlies hebt, kun je sneller in de problemen komen.
In korte tijd van 7.9 naar 6.4 gegaan. Vk zegt er niks van... Bij Mn vorige kindje moest ik toen al wat ervoor gaan nemen omdat het dus snel zakte (andere vk). En Mn vitamine d is ook te laag
In zwangerschap normaal maar daarna, na elke operatie overigens, heel laag. Tussen de 2/3. Ik ben bij mijn zoontje dus ook flauwgevallen een dag na de bevalling. En een week later nog steeds niet goed en weer bijna flauwgevallen. Nu wil ik dus direct pillen slikken na de bevalling. Floradix hielp bij mij niet.
Bedankt voor jullie reacties meiden. Ik ben naar de verlosk. Geweest en ik mag geen ijzer slikken. Mijn ijzergehalte is bijna te hoog en het zorgt er niet voor dat het HB gehalte stijgt. Ik moet vooralsnog gewoon normaal leven en gezond eten. Probleem bij mij is dan ook dat ik wel voldoende ijzer binnenkrijg maar dat het ijzer niet goed wordt opgenomen door mijn bloed. Als ik ijzer ga slikken bouw ik dus een ijzerspiegel op waar niks mee gedaan wordt en dat zou wel gevaarlijk zijn voor mij.