Ties heeft de vijfde ziekte denk ik. Hij heeft vlekjes en vuurrode wangen, koorts en is hangerig. Ik heb mijn nicht gewaarschuwd ( ze heeft een zoontje die vaak met Ties speelt en is 17 weken zwanger) en de gastouder weet het natuurlijk ook. Ik hoef er niet mee naar de ha toch? Hoelang duurt het voor het over is?
Finn heeft de 5e ziekte ook gehad, was een aantal dagen niet lekker en koortsig. Kreeg toen vlekjes over z'n hele lichaam die na een paar uur weer weg waren en toen was alles weer over. Je hoeft er dus niet mee naar de huisarts tenzij hij natuurlijk heel erg hoge koorts heeft, de vlekjes niet weggaan of (het allerbelangrijkste) de vlekjes niet weg te drukken zijn als je er met je vinger op drukt want dan kan het wijzen op hersenvliesontsteking.
mij was verteld dat kinderen onder de 3 a 4 jaar geen 5e ziekte kunnen krijgen maar het dan vaak de 6e ziekte is maar de volgorde die je zoontje heeft klinkt indd wel als de 5e ziekte. goed dat je iedereen heb gewaarschuwd en je hoeft indd verder niet de ha ofzo te bellen. 6e ziekte heeft trouwens de volgorde die mama van finn noemt.. eerst paar dagen hoge koorts vanuit het niets en daarna allemaal vlekjes wanneer de koorts zakt.
Zijn koorts is niet hoog genoeg voor de zesde, vandaar. Mijn nicht belde net dat ze bloed laat prikken, gelukkig.