Wat was jullie manier/methode om jullie kindje door te laten slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hanna76, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Daarnaast is voeding maar één van de redenen dat een kindje wakker wordt 's nachts.

TS, je baby is pas 1 maand oud. Dus de periode van tandjes doorkomen, sprongetjes, enge dromen, groeispurten, darmkrampjes door nieuw eten enz moeten nog komen. Ik zou me echt voorbereiden dat jij komende maanden/ jaar niet 'heel veel' slaap zult krijgen. Of dat je kindje een heel makkelijke baby wordt die nooit wakker wordt 's nachts, dat hoop ik dan voor je! :)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou gewoon zelf op tijd naar bed gaan en gewoon maar afwachten.. Baby's van 1 maand worden gewoon nog vaak wakker, er slapen minder baby's wel door dan niet op die leeftijd. En of een volle fles met nog forte en jpm gaat helpen weet ik niet.

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier lig ik trouwens bijna de hele week erg gezellig om 21.30 op bed! Om alvast vóór te slapen. Niet erg gezellig, maar het is niet anders op het moment.
    In het weekend hebben we de afspraak dat ik zaterdags uit slaap en vriendlief zondags. Maar de nachtdiensten heb ik nog wel...

Gisteren avond afgesproken met mn vriend dat ik hem om 5.00 uur uit bed mocht duwen als ons ventje aan het brullen zou zijn. Wat denk je? Mannetje slaapt gewoon lekker tot 6.00 uur! Had mijn vriend dus geluk :D

Het is echt op je tanden bijten... en vooral voor zo'n slaperd als ik.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn kindjes zijn gaan doorslapen (23:30/00:00 - 8:00) met 6,5 week en iets meer dan 7 weken. En met 15 en 18 weken van 20:00 tot 8:00. Ik geloof sterk in twee dingen:
    - genoeg eten overdag (eerst tussen 8:00 en 23:00 en later tussen 8:00 en 20:00)
    - gereguleerd slapen overdag
    Daarnaast moeten kindjes over het algemeen zwaar genoeg zijn (mijn kids waren 3800 en 4100 gram bij de geboorte).
    Ik ga trouwens bijna volledige borstvoeding (voeding van circa 23:00 was of gekolfd of kunstvoeding)

Inmiddels zijn ze 2,5 jaar en 9,5 maand en we hebben nog altijd uitstekende slapers (zowel overdag als 's nachts) en tandjes e.d hebben hier nauwelijks invloed op. Sprongetjes ken ik niet. Mijn nachtsrust is dus uitstekend ...:D

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier gaat ons dochtertje overdag ook gewoon op haar kamertje slapen. Dus meestal gaat het hier ongeveer zo. Fles, daarna even in de wipstoel naar buiten kijken, daarna nog even in de box chillen en vervolgens weer naar bed.
    Nou ja, we zullen zien wanneer ze besluit te gaan doorslapen. ;)

6. Skye

Skye Niet meer actief

Ons meisje sliep door vanaf dat ze 3 weken oud was. Dat was toen van 23.00 tot 07.00 uur!

Toen kreeg ze dus nog een fles voor ze naar bed ging.
    Op een gegeven moment kwam er een tijd dat ze moeilijker ging slapen en toen heb ik de fles vervroegd naar 19.00 uur en daarna op bed gelegd en sinds die tijd gaat ze om die tijd naar bed en wordt ze 's morgens rond half 8 weer wakker.

Met 11 maanden leeftijd heb ik de avondfles Cold Turkey eraf gelaten! Ging echt super goed. Dus vanaf dat ze 11 maanden is eet ze gewoon het avondeten mee en daarna krijgt ze niks meer!

7. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Daar heb ik ook mijn vraagtekens bij als het niet om iets medisch gaat want dit kan te zwaar op het maagje gaan liggen waardoor er krampjes kunnen onstaan en onrustig slapen. Ieder voor zich verder maar zou zelf kindje op verzoek doen en aankijken wat er zich gaat ontwikkelen aankomende weken. Forceren is geen middel ;)

8. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Casper gaf met 2 mnd zelf aan door te willen slapen.
    We geven hem om 20.00 u de fles en wachten af tot hij zelf weer kwam (dat was vaak rond 5.00u) Dus Heb ik het schema aan gepast, nu krijgt hij rond 22.00u zijn laatste fles en hij meld zich zelf de volgende morgen weer en dat is vaak om 7.30u.

9. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geduld en niets forceren, tenzij je echt denk dat er iets aan de hand is. Die van ons was opeens elke nacht van 2 tot 5 wakker vanaf het moment dat meneer zelf wilde eten en niet meer gevoerd wilde worden. We dachten dat het een fase was maar door goed zoeken kwamen we erachter dat waarschijnlijk z'n bloedsuikerspiegel zo daalde dat hij daar wakker van werd. Nu twee theelepeltjes druivensuiker door de laatste fles om zeven uur en meneer slaapt heel de nacht door. Tenzij hij ziek is of er tanden doorkomen. Geduld is het belangrijkste, uit amerikaans onderzoek is gebleken dat voor het eerste levensjaar hele nachten doorslapen meer uitzondering dan regel is (biologisch gezien).

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Onze dochter slaapt net door, lekker hoor. Maar met 1 maand hoefde dat van mij echt nog niet, in mijn ogen hebben ze de voeding en het contact nodig 's nachts op die leeftijd.
    Wij hebben met 6 maanden ooit eens een flesje met rijstebloem geprobeert maar dat werkte niet en voelde me er niet prettig bij.
    Zeker als je kindje nog maar 1 maand is zou ik het lekker voeden snachts, dat is belangrijk. Een extra zware fles met jbpm en voeding voor hongerige kindjes zou ik absoluut niet doen.... ik vraag me af of die darmpjes dat al kunnen handelen.

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    euhm proberen ze overdag langer wakker te houden... en verder is het gewoon afwachten... toen ze 4 mnd waren kregen ze een schepje rijstebloem door de laatste fles... volgensmij hielp dat wel.. maarja ze zijn nog zo klein en dan horen de nachtperikelen er gewoon bij... doe je niets aan... als je pech hebt heb je een kind die pas doorslaapt als hij 2 is... dus tja...

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Overdag lang wakkerhouden kan ook averechts werken.... Zou mijn keuze iig niet zijn zolang ze niet het ritme omdraaien.
    Onze dochter slaapt snachts juist slechter als ze overdag te weinig geslapen heeft.

13. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik vind dat je er al erg vroeg over nadenkt; je kindje is pas 5 weken.
    Nu lekker voeden wat je kindje wil lijkt me; dat doorslapen komt vanzelf wel een keer.

Wij maakten onze kinderen altijd om 23u wakker voor een fles

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gewoon met de kippen op stok dus zelf.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik blijf het bijzonder vinden dat zoveel vrouwen het gewoon vinden dat babies niet zouden kunnen doorslapen en dat je maar moet afwachten. Van alle vriendinnen die een routine ingevoerd hebben vanaf het vrij prille begin zijn alle (gezonde) kinderen voor 3 maanden gaan doorslapen (en dat was inclusief de kinderen met een relatief laag geboorte gewicht 2500 - 2800 gram)... In mijn omgeving dus alleen maar 'bewijs' om het in ieder geval te proberen!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is maar net wat je aanstaat. Het zal vaak best wel werken, een schema invoeren en dat een kindje vervolgens doorslaapt, maar ik vind dat gewoon niet nodig. Alleen met de sondevoeding vond ik het wel heel handig, maar dat werkt praktisch gezien gewoon heel anders.
    Hier sliepen ze trouwens op zich wel eerder door, tenminste, genoeg uren achter elkaar zeg maar, maar dan op het 'verkeerde' tijdstip. Maar zo hoefde ik geen kindje wakker te maken voor een voeding, ze maakten mij wel wakker als ze honger hadden.

17. Rono

Rono Niet meer actief

Ik ben erg verwend!

Dochter sliep met 3 weken van 10-7 maar als ze snachts toch wakker werd ging ik er na toe aai over de bol en ze sliep weerm

Nu sinds 4 maanden slaapt ze van 7-10 en overdag maar een uurtje. Heel verwend dus..

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Als het op die manier lukt lijkt me dat uiteraard helemaal prima.
    Maar extra zware flessen gaan maken met 1 maand oud, nee dat vind ik echt te gek voor woorden! Een kindje slaapt door als ie er klaar voor is en als je kindje dat is voor de 3 maanden is dat toch ok, maar ik ben gewoon niet van maar zo vol mogelijk stoppen om zolang mogelijk te laten slapen. Dát vind ik onnatuurlijk.

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Wij zijn er eerlijk gezegd nooit mee bezig geweest. De kleine sliep volgens mij vanaf een maand of 3-4 van 22.00 tot 6.00. Wil niet zeggen dat we er niet uit hoefde voor een speen of iets anders. Maar vanaf die tijd kreeg hij geen nacht fles meer.

Het echte doorslapen dus van 19.00 tot 7.00 zonder wakker te worden is pas sinds dat hij ongeveer een jaar is.

20. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Wij hadden geen methode, ze deed het zelf.

Deel Deze Pagina