Andy sliep zelf door vanaf een weekje of 3.. 23:00u laatste fles, en kwam hij om 7:00u pas weer.. Nu komt hij al ruim een week lang snachts ook voor een fles om 3:00u drinkt een volle fles, en om 6:00u komt hij al weer! (hij drinkt dan wel heel weinig..) Ideeen of tips om dit weer 'terug' te krijgen?
's Nachts misschien een speen met kleinste gaatje geven en dan de halve hoeveelheid zodat ie er extra werk voor moet doen?
Dan moet ik weer gaan indikken want kleinere gaatjes zijn er helaas niet.. ik zal het proberen! Meestal neemt hij rustig zijn tijd snachts voor zijn fles, en gaat gillen (boos) als ik hem al halverwege laat boeren..
Als hij behoefte aan voeding heeft 's nachts, zou ik hem dat gewoon geven. Het kan nogal eens verschillen, dat ze eerder doorslapen hoeft niet te betekenen dat het altijd kan zonder voeding. Je hoort vaker dat ze bijv bij een groeispurt of een sprong weer nachtvoedingen willen, prima toch. Hier sliep ze ook een paar weken door, tot precies de dag dat ze 3 mnd oud was. Toen was het helemaal gedaan, en werd het echt drama....
En daar ben ik het wel helemaal mee eens. Ik ben dan ook blij dat ik borstvoeding gaf tot de kids gingen doorslapen. Dan kan je in ieder geval niet 'proppen'! KLijntje.. ik zou toch een wat kleiner fles geven of wat meer water en wat minder voeding. Terug naar standje 1.
Zoonlief sliep met 8 weken door (volledig BV). Dochterlief komt momenteel nog voor een nachtvoeding of 2. We zullen zien hoe snel zij er meer uur tussen gaat laten. Ik ga er iig geen kunstgrepen voor uithalen, gaat (hopelijk ) vanzelf wel goedkomen.
lekker laten liggen en niet wakker maken! Ik ben hier overigens puur toeval achter gekomen...onze muppet huilde zo veel dat ik na de fles van 20 uur gewoon blij was dat ze sliep en had het er dan voor over om 's nachts eventueel uit bed te moeten dan om 23 uur haar weer wakker te maken met de gok dat ze weer begon met huilen..zo kwamen we dr achter dat ze gewoon lekker doorsliep tot 7 uur. Overigens hield het vele huilen na 2 maanden op en nu slaapt ze van 20 tot 7 uur soms 8 uur...wel hoor ik haar soms om 5.30 uur babbelen maar dan valt ze gewoon weer in slaap.
Ons zoontje sliep me 5 weken door. Hij kwam op een gegeven moment ineens tegen 4 of 5 uur, ipv 3 uur. Toen hebben we hem zijn speentje gegeven en gekeken hoe lang we konden rekken. Sinds die tijd houdt hij het vol tot 6, 7 of 8 uur! Maar deze leeftijd is nog wel jong om door te slapen. Niet elk kindje is daar al aan toe. Maar je kunt het proberen. Ik zou overdag doen zoals je anders doet en de laatste fles rond een uur of 23:00 geven (eventueel wakker maken als hij zelf niet rond die tijd komt). Dan maar kijken wat lukt. En lukt het, dan moet je natuurlijk wel meer geven over minder flessen. Soms helpt het ook om de laatste fles van 23:00 uur wat op te hogen. Dan kunnen ze soms ineens wel doorslapen. Succes!
Mick is in totaal 2x 's nachts gekomen sinds zijn geboorte.. Hij krijgt zijn laatste fles tussen 23.00 en 23.30uur en komt dan de volgende ochtend tussen 06.00 en 06.30.. Wij mogen absoluut niet klagen!
vind het idd ook wel erg vroeg hoor om met 5 weken door te slapen.... Hier een kleintje van 4 weken en ga echt nog niet verwachten dat hij de nachten doorslaapt! ik zou denk ik zelf wakker worden als hij niet komt al maak ik hem niet wakker maar wacht ik tot hij zelf komt! ik heb een mannetje van de tijd! dus hij komt echt om de 3 uur! en omdat hij met 34.6 weken geboren is krijgt hij ook nog een 8e voeding!.. inprincipe moet hij nu nog geboren worden!.. hahaaha en ik ben van mening dat ze het gewoon echt nodig hebben als ze zo klein zijn... mijn frummeltje mag nu 7x80cc en dan als hij s'nachts komt voor een fles mag ik gewoon een 8e voeding aanbieden... al drinkt hij die niet helemaal leeg. het is meer ff lekker wat warms in dat buikje en ff lekker kroelen... Je kindje zal vanzelf ineens gaan doorslapen! heb geduld! en probeer anders af te stemmen met je partner dat jij iets eerder gaat slapen!.. doen wij hier ook! lief doet de fles van 23:30 dus ik lig erg ongezellig maar helaas om 22:00 al onder de dekens maar zo is het wel goed vol te houden!... suc6! en houd moed! komt vanzelf
Dat is hier dus nu ook gebeurd, tot een week of 12 doorslapen, toen kreeg ze diarree, twee weken lang, sindsdien wordt ze rond 5 uur wakker (als we pech hebben al om 3 uur) en wil ze eten. Ze krijgt alleen al 5x180+6 dus ik kan alleen nog ophogen als ze naar 4 flessen gaat. En dat vind ik moeilijk op te starten, ik krijg haar niet op dat schema zeg maar. Iemand tips daarvoor? Ze krijgt trouwens nutriton ivm spugen, en in de laatste fles ipv nutriton rijstebloem. Daarop slaapt ze van 23 tot 5, als we mazzel hebben.... Ze drinkt alle flessen leeg en zit steeds met dr knuistjes in de mond en te kwijlen. Nog geen tandje gezien/gevoeld. Kan ze toe zijn aan bijvoeding?
Een baby van 3 maand zal echt niet toe zijn aan bjivoeding en in mijn ogen dit al helemaal niet laten merken door snachts wakker te worden. Je blijft sowieso periodes houden dat ze snachts weer wakker worden hoor. Zou me er gewoon bij neerleggen, hoe vervelend ook. Het kan van alles zijn, een groeispurt, sprong, tandjes, dit of dat.... het fijne is dat het meestal vanzelf wel weer goed komt. Onze dochter ging ook met precies 3 maanden snachts weer spoken en had dan ook echt honger. Bij ons is het niet emer goed gekomen trouwens haha! (pas met 9,5 maand tenminste)
Wij laten zoonlief z'n eigen ritme bepalen. Is bij de oudste prima bevallen en een paar keer 'testen' wees ook uit dat meneer zich niet in een ritme liet drukken. Broertje heeft precies hetzelfde. Dus nu krijgt hij ergens tussen 18:00u en 19:00u een fles en we zien daarna wel wanneer 'ie weer komt. De lange ruk maakt hij, net zoals z'n broer, na die fles. En dus komt hij nog 1,5x per nacht zeg maar. Bij onze oudste duurde het denk ik tot ongeveer 3 maanden voor hij echt helemaal doorsliep. Maar toen was z'n ritme inmiddels zo dat hij uit zichzelf nog tussen 22:00u en 23:00u voor een fles kwam. Nu wachten we dus ook maar rustig af. We hebben niet zoveel last van die gebroken nachten eerlijk gezegd dus zo dringend hoeft 'ie van ons ook nog niet door te slapen...
http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/256772-kindje-1-jaar-nachtvoedingen-afbouwen.html Misschien heb je hier wat aan? Op pagina 1 staat een linkje naar een engelse tekst op basis waarvan ik de melkbar heb dichtgegooid, bij M toen ze ruim 12 maanden was en bij T deze week begonnen (dus bijna 13 maanden). Het idee is om op een andere manier dan met drinken (of het nu fles of borst is) te troosten. Volgens mij gaat het artikel over in bed troosten: over wang aaien ed. Maar dat werkt niet bij onze kinderen die worden dan hysterisch. Wij gaan (gingen - M) troosten, eventueel in slaap wiegen en dan in bed en weg. Bij M was dit de eerste nacht heel lastig en groot drama, maar nacht twee ging ze na even mopperen slapen en dat bleef zo tot ze met 15 maanden echt ging doorslapen. T is wat 'lastiger', maar lijkt nu een knop om te hebben gezet: hij drinkt overdag op eens heel veel (melk uit beker en water) ... en eet supergoed. Bij hem was het dus echt een kwestie van een verkeerd eet/drinkritme.
Dus jij vind dat dat wel goed is met een kindje van nog niet eens 2 maandne? 13 maanden vind ik wel even anders.
O wacht ... ik realiseer me nu pas het om je dochter gaat van ruim 1 maand! Dan zou ik niets ondernemen ... gewoon voeden op verzoek ...
Tsjah, hier is zoonlief 10 maand en hij slaapt nog steeds niet door, dus geen tips Zou het in ieder geval gewoon zijn beloop laten hoor.. Wel of geen voeding 's avonds, volgens mij maakt het geen verschil.. Het ligt gewoon aan je kindje zelf..
Nu al zat, na 1,5 maanden? Dan wens ik je veel sterkte de komenden tijd! Onze jongste is 1 jaar en 9 maanden en die slaapt ook nog niet door... Het komt als het komt en zo niet....tja dan gaan we er af en toe eens uit 's nachts. Dat went wel hoor! Maar je kunt er echt niks aan doen, je kunt een baby niet dwingen te slapen. Die slaapt door als hij het zelf de tijd vindt. Weet je wat het beste helpt? Jezelf niet zo verzetten tegen het feit dat je kindje 's nachts nog komt. Daardoor kom je in een soort van spiraal....je gaat je steeds meer ergeren aan het 'snachts voeden.....en daar word je nog moeier van!
Ik heb ervoor gekozen het maar op z'n beloop te laten. Voeden op verzoek dus. Bij mijn zoontje werkte dit zó goed, dat hij vanaf 2,5 a 3 maanden echt is gaan doorslapen. Maar dat is dus wel een soort van uitzondering, geloof ik. Bij mijn dochter was het wat minder. Zij sliep door van 2 tot 4 maanden en is daarna tot 10,5 maanden vrijwel iedere een of meer keren wakker geweest. Meestal met honger, maar op het laatst 'zo maar'. En we hebben met haar wel wat geprobeerd om haar te laten doorslapen, uiteindelijk heeft ze het echt zélf gedaan. Wakker maken voor een voeding: heb het wel eens gedaan, werkte erg averechts. En bij m'n dochter was het héél duidelijk: hoe meer/beter ze overdag had geslapen, hoe meer/beter ze 's nachts sliep! Tips voor de mama's van wakkere kindjes: Uitslapen doe je 's avonds; oftewel: ga er zelf vroeg in als je kind in bed ligt. Dan kun je er beter tegen om er 's nachts een of meerdere keren uit te moeten. Probeer verder zoveel mogelijk overdag je rust te pakken. Het is niet voor niks dat je nog verlof hebt met een 1,5 maand oude baby.
Wij maakte Jayden in het begin ook wakker omdat het moest van het CB maar ik merkte aan hem dat hij heel de dag dan onrustig was. Niet in zn hum zeg maar. Nu krijgt hij tussen 7 en 8 zijn laatste fles en dan slaapt hij door tot 6 a 7 de volgende ochtend. Wij hebben er wel JBPM in om het iets dikker te maken omdat hij anders elke keer beetjes melk omhoog boert/spuugt. *hij slaapt al door vanaf week 6*