Wat was jullie toekomstdroom qua werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetheart, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Onze eigen kroeg! Niet zo'n bruin zuip café maar echt een toko waar je gezellig de drankje gaat doen met vrienden en vriendinnen, goeie hapjes kaart en een simpele dinerkaart.

Zolang de kinderen jonger dan 12/14 jaar zijn gaat het niet gebeuren en er zal heel wat moeten veranderen in de horeca van Zwolle, nou ja de gemeente zou heel wat moeten veranderen.

Nu komen we beiden uit de horeca dus dat moet helemaal goed komen:D

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik wilde graag verloskundige/kraamverzorgster op de kraamafdeling worden.
    Helaas nooit de stap gezet.
    Mss als de kindjes groot zijn dat ik er nog eens aan begin...ik wil het zo graag!!:(

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Waarom dan?
    Ik heb jaren op een stal gewerkt met tuigers, veel keuringen, concoursen en puberspaardjes trainen.
    Ik vond het geweldig maar het is niet te combineren met kinderen/man/vrienden. De dagen zijn te lang, nooit weekend altijd maar werken werken werken, vroeg op stal zijn in het weekend 04.00 uur en laat weer thuis 02.00 uur.
    Als ik geen man en kinderen zou hebben wist ik het wel:p

4. pipootje

pipootje Niet meer actief

Wou altijd bij de beredenpolitie, of kraamzorg
    maar ben nu dus interieur verzorgster...

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wouw altijd graag iets met dieren doen. Heb mijn opleiding dierverzorging management niveau 4 afgerond en vele stages gelopen, als ik kijk naar mijn stages vond ik het werken bij SOS Dolfijn toch wel het aller mooiste werk wat er is! Helaas is het bijna onmogelijk om er tussen te komen (betaald).

Achteraf toch wel een beetje spijt van mijn opleiding omdat het gewoon bagger betaald. Als ik kijk naar de lonen zou ik graag apotheker(assistente) willen worden ofzo, lijkt me ook wel prachtig werk om te doen.

6. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Toen ik mijn examenjaar van de havo in ging had ik geen idee. Verloskunde ging niet i.v.m. mijn overgeef-fobie maar ik had ook geen alternatief. Ach ja, tot ik zelf zwanger raakte. Het enigste waarvan ik altijd heb geweten dat ik het wilde worden; moeder :D.

Voor sommige niet te begrijpen, maar voor mij een droom die uitkwam. Totaal nooit met carrière bezig geweest, eigenlijk :). Gelukkig mijn diploma wel gehaald, en als de jongste naar school gaat hoop ik de opleiding tot doktersassistente te gaan doen.

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik wilde altijd verloskundige worden.... of de kraamzorg in.... Maar ik ben een schijterd met auto rijden dus dat word het niet meer. :)

Zie je het voor je : De barende vrouw puffend en schreeuwend in de auto..... en ik gillend omdat ik auto moet rijden.... :D Puffen mevrouw AAAAAAAAHHHHHHHH

8. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Ik heb in 2006 en 2007 me droombaan gehad maar omdat er geen toekomst in zat ben ik gestopt .
    Nu ik heb gehoord dat er binnekort een mogelijk komt weet nog niet zeker zit ik er aan te denken om toch weer voor te gaan.
    Ben nu schoonmaakster maar doe het omdat ik moet werken maar naar me zin hebben doe ik niet

9. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik wilde graag fysiotherapeut worden en dan het liefst bij een voetbalclub of zo (terwijl ik helemaal geen voetbal liefhebber ben haha). Even het veld oprennen om iemand op te lappen en klaar.

Uiteindelijk ben ik projectleider geworden...... Kom er steeds meer achter dat dat niet helemaal mijn ding is, maar wat dan wel.... Pff moeilijk! Opleiding tot dieetist lijkt me wel wat, maar weer jaren in de schoolbanken en de kosten houden me nu nog tegen....

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik wilde van heel jongs af aan al journalist worden..maar omdat ik veel te jong op die opleiding terecht kwam is het niks geworden. Daarna een andere passie van mij gevolgd en heb ik na de opleiding jaren op een kdv gewerkt. Nu werk ik als gastouder...vind het superleuk maar die journalistiek blijft trekken.

11. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Altijd bij de politie gewild en inmiddels ook hoofdagente. Binnen dit werk kun je zoveel kanten op .. zou uiteindelijk wel zedenrechercheur willen zijn of op regionaal niveau rechercheur. Maar ik heb nog ff ;)

12. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik wist nooit wat ik wilde. Heb op het laatste moment, vlak na eindexamens havo, voor de HBO-V gekozen. Nu ik 10 jaar werk en de laatste jaren als coordinerend verpleegkundige, vind ik het steeds minder leuk.
    Ik zou zo graag een eigen bedrijf opzetten, eigen baas zijn, alles zelf bepalen. Dus mijn droom moet nog uitkomen.

13. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Toen ik heel jong was wou ik bakker worden. Maar da was snel over toen ik leerde dat bakkers om 2 uur s nachts opstaan :)
    Daarna wou ik piloot worden, maar m'n ogen zijn niet goedgenoeg.
    Uiteindelijk wist ik dat ik iets financieels/met cijfers wilde doen, maar niet precies wat.
    En nu heb ik een baan waarbij m'n financiele achtergrond veel toevoegt, maar de functie zelf meer een maatschappelijke functie is. En het is echt m'n droombaan.

14. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik wilde altijd de zorg in als a verpleegkundige. Dat heette toen nog zo. Ik was van 1 van de laatste lichtingen due met Mavo-d nivo dat mochten. Tot mijn oma in het ziekenhuis lag en het me helemaal niets meer leek. Ben toen spw gaan doen en ben in de kinderopvang terecht gekomen. Met avondstudie hbo gehaald en leidinggevende geworfen. Toen de oudste naar school ging gestopt met werken en samen met mijn man zijn bedrijf gestart. In een branche waar ik niets van wist. Heel anders als dat ik gedacht had maar absoluut geen spijt van!

15. Onje

Onje Niet meer actief

Ik weet nog steeds niet wat mijn toekomst droom is...

Ik was altijd heel sportief heb in mijn tijd op het hoogst haalbare niveau gevoetbald. Ik stond altijd in het lokale krantje en op mijn club werd er gezegd als het een jongen was geweest had een wereld voetballer geworden..;) maar helaas.
    Mijn ouders waren druk met hun eigen zaak en ik ben naar mijn mening nooit genoeg gestimuleerd.

Bedrijfsleider geweest de zaak van mijn ouders daar gaf ik leiding aan 30 a 40 man. Ouders uit elkaar ik ook gestopt.
    Hier en daar als office manager gewerkt.
    Bedrijfsleider van een café.
    Eigen café met vriend.
    Café verkocht.

En nu ? Nu zit ik op m'n plek bij jawel de Kruidvat! Nooit gedacht maar ik vind het hartstikke leuk! De jaren bij mijn ouders hebben mij echt een knauw gegeven. Ik ging huilend naar mijn werk en huilend naar huis. En nu ga ik voor het eerst in mijn leven met een lach naar mijn werk en met een lach naar huis! Ik werk maar 16 uur maar zou hierin graag verder willen en hoger opkomen. Ik durf ook te zeggen dat als er wat uren vrij komen ik die kans zal krijgen.
    Ik heb bakken met geld verdient en weer uitgegeven maar voor geen miljoen zou ik mijn oude baan terug willen.

Oh en mijn toekomst droom was stiekem altijd forensisch onderzoeker maar dat gaat er niet meer van komen.

16. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik wilde altijd 'iets' creatiefs, met tekenen ofzo... Lekker vaag dus! Uiteindelijke heb ik wel de kunstacademie gedaan, richting grafisch ontwerp. Direct voor mezelf begonnen en ik vind het erg leuk.
    Maar... Het illustreren trekt dus toch en daar ben ik nu ook heel erg mee bezig. Ik ontwerp (geboorte) kaarten en ik vind het echt superleuk!

Mijn ultieme droom komt nog, een serie kinderboeken uitgeven. Ik ben er mee bezig, maar door tijdgebrek gaat het niet heel snel. Maar dat komt, zeker weten!!

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik wilde altijd iets doen met cijfers en dan wel praktisch.

Ik heb accountancy (boekhouding) gestudeerd en werk nu als hulpboekhouder.

18. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik wilde altijd kraamverzorgende worden, riep ik al vanaf jongs af aan.. Opleiding voor gaan volgen en ook stage in gelopen en ik vond het best oké, maar ook niet meer dan oké.. Ik zou daarna nog een keer stage lopen als kraamverzorgende, maar er was iets mis gegaan met stageplekken en toen werd ik geplaatst in een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking.. VRESELIJK leek het me! 12 jaar later werk ik nog steeds met ze en ik vind het GE-WEL-DIG! :D

19. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Balletdanseres, maar een blessure en een eetprobleem gooiden roet in het eten toen ik 20 was. Acuut gestopt. Altijd spijt van gehad helaas

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik wilde vanaf dat ik 5 was al bij de politie. En dat zit ik ook. Dit is mijn werk, ik heb vele andere banen gehad maar ik ben nog nooit zo zeker geweest van mijn zaak. Dit is het werk wat ik derest van mijn leven wil doen.

Deel Deze Pagina