Wat was voor jullie de tip tegen plat achterhoofd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lappie, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arwin

arwin Lid

14 nov 2012
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan je helaas geen tip geven aangezien mijn zoon ook een afplatting heeft aan de linkerkant van zijn hoofd.

Wat ik nu doe is een zijligkussen gebruiken in de box en zoveel mogelijk op zijn uit leggen. In het begin vond die van mij het niets. Maar sinds een week vind die het leuker. (spieren worden sterker)

Verder de fysio en de oefeningen doen. Het helpt hier gelukkig wel. Nu hopen dat ik snel verbetering van de afplatting zie.

Moet wel zeggen dat mijn mannetje een spierscheur in zijn nek had door de bevalling waardoor die naar links is gaan kijken.

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hoi Lappie,
    Mijn zoontje heeft ook een lichte afplatting en een voorkeurshouding naar links. Eerder heeft hij Ostheopathie behandelingen gehad en dit werkte.
    Maar nu na 6 weken is de voorkeurshouding terug en sinds 3 weken ineens een afplatting.
    Ik ga naar de fysiotherapie binnenkort, er staan ook veel tips op internet.
    Bijvoorbeeld door hem te dragen met zijn buik op je arm zodat hij zijn hekje en hoofdje moet trainen. (Leg hem dan op zijn voorkeurshouding naar je buik toe.)

Verder heb ik via Etsy een kussen besteld, zoiets als de babydorm. Ik ga hem daarin overdag leggen als hij op zijn rug ligt (box, wandelwagen) of even in de wipstoel.
    Mogelijk ook onder toezicht bij zijn slaapjes maar alleen als hij wel goed slaapt.

Bij een deel van de kinderen gaat de afplatting vanzelf weg, bij een groter deel blijf je het zien dus ik deel je ongerustheid.
    Toch ben je er nu op tijd bij.
    Succes!

3. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Osteopaat...en babydorm kussentje!!

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Zijligkussen, ideaal ding.
    Zolang je kindje zelf nog niet kan draaien is het veilig.

5. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hij rolt al van buik naar rug en van rug naar zij en weer terug. Dus dat gaat 'm niet worden.
    Ook overdag geen succes, binnen 4 minuten heeft hij zich al weer op zijn rug gewurmd.

6. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik heb een babymoov kussen besteld (zo een met een 'gat' erin). Die ga ik dan voor in de box, wipper en kinderwagen gebruiken.

7. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Ik denk dat je het al heel goed doet nu, je doet volgens mij wat mogelijk is. Allebei onze kids hebben een schuine afplatting gehad, bij onze zoon is het niet helemaal bijgetrokken helaas, bij onze dochter wel iets beter, allebei Fysio en zijligkussen, door Fysio wel bij allebei de voorkeurshouding kunnen oplossen. Volgens onze Fysio heeft het ook met aanleg ( afkomst) te maken wat de schedelvorm is, bij meer Aziatische afkomst is de schedelvorm bijvoorbeeld al veel platter dan bij Kaukasische mensen... Je kunt er dus niet altijd iets aan doen om het te voorkomen

Deel Deze Pagina