Wat smeren jullie op de schrale wangetjes van jullie kindjes, hier is het best hevig nu smeer er sudocreme op maar het helpt niet zijn wangen blijven vuurrood en schraal. Wat zou ik nog kunnen proberen?
Hoi, Grappig dat ik jouw vraag nu lees. Ik heb precies deze vraag vanmiddag aan een vriendin van mij gesteld. Zij werkt met kleine kinderen. Zij gaf aan dat je ook speciale creme kan kopen voor de wangetjes. Ik heb even gekeken op het internet en ik heb gezien dat deze van zwitsal te krijgen is, ook is het bij de etos verkrijgbaar van het eigen merk. Ik ga het deze week even halen voor mijn kereltje. Want het wordt nu natuurlijk alleen maar kouder en dat is niet echt bevordelijk voor die wangetjes! Groetjes Mariska
ik smeer er gewoon zwitsal bodylotion op. Goed te weten dat er ook speciale creme voor is, zeker als t erger wordt.
Op het werk smeerde wij altijd Zwitsal op 't wangetje erop.. En dat helpt goed. Verzacht en beschermd..
's Morgens na 't wassen/badderen smeer ik Gijs zn wangetjes in met bepanthen zalf. overdag gebruik ik beneden ook wel Purol. Beide zijn wat vettig en werken hier heel goed! Ik gebruik trouwens de bepanthen creme en purol ook voor Gijs zn kontje.. Sudocreme zou ik niet op schrale wangen smeren; er zit wat zink in en dat droogt volgens mij de huis nog meer uit... waardoor die dus nog schraler word en roder.. Gewoon lekker een "eenvoudig" vettige zalf erop..
Ik smeer elke ochtend een beetje Zwitsal Op het wangetje, ruikt heerlijk en hier bijna nooit schrale wangetjes. Zeker met dit weer is dat heerlijk.
Ik gebruik bij rode droge plekken meestal Vaseline Lanette creme. Dat is vettig, maar trekt mooi in de huid. Beter dan gewone vaseline.
Weer en Wind Balsem van Weleda vinden wij daar ideaal voor. Gebruik het ook voor mezelf; ruikt lekker fris en is heel fijn spul. Bovendien op natuurlijke basis en niet getest op dieren. Dingen met zink erin zou ik zéker niet doen; daar droogt het alleen maar meer van uit. Dingen met paraffine erin (vaseline) ook niet; dat smeert de boel dicht. Bepanthen kan ook wel, lijkt me.
Hier weer en windbalsem van Weleda. Zinkzalf zou ik zeker niet doen, want dat heeft juist een indrogend effect. Verder zou ik alles wat hydraterend werkt (de meeste lotions) nu laten staan vanwege de vorst.