Een paar keer per dag gebeurt het dat ik in ademnood zit. Niet alleen bij de trap oplopen of andere fysieke inspanning, maar ook als ik op de bank lig bijvoorbeeld. Buiten dan diep ademhalen en hopen dat het snel voorbij gaat, weet ik niet wat ik er aan kan doen. Ben nog maar 26 weken, vraag me af hoe dat gaat evolueren naar de 40 weken toe. Nog dames die er last van hebben, of tips hebben hoe ik er beter mee om kan gaan?
Tsja, denk dat er weinig aan te doen is! Hier ook geregeld last van en gehad. Goede naar je buik ademen en voor de rust gewoon lekker ongegeneerd hijgen en puffen bij bepaalde activiteiten En idd later in zwangerschap word er vaak niet beter van...
Blijkbaar gaan ze bij het indalen in de laatste weken heel wat lager zitten zodat je weer ademruimte hebt. Dus het wordt wel beter. Maar helaas is er voor nu niet zoveel aan te doen vrees ik.
Bij mij scheelde het ontzettend toen ze goed ingedaald waren (oudste rond 34 wkn, jongste wat later), ik kreeg echt veel meer lucht ineens. Daarvoor had ik ook momenten waarop m’n adem ineens benomen werd, ik denk door bewegingen van de baby naar boven toe. Slapen ging beter als ik iets schuin lag, dan bleef de baby wat lager liggen; als ik plat lag, kropen ze juist meer omhoog en dat ademde echt niet fijn.
Bedankt voor de tip, zal wat meer schuin liggen dan. Maar moet sowieso veel op m'n zij liggen wegens bekkenpijn, paar kussens onder m'n schouders zullen dan wel helpen
Ik heb er nu al last van sinds afgelopen week. Vorige zwangerschappen ook al vroeg. Ik denk dat het (bij mij iig) komt doordat alles al vroeg omhoog groeit. Ik heb ook maar een kleine buik en ben zelf niet zo lang (1.63). Uitzitten helaas. Op de bank ga ik ook altijd schuin liggen, dat helpt wel!
Bij mij werkten ademhalingsoefeningen soms een beetje, maar verder was er niets aan te doen volgens de verloskundige. Het is een heel vervelende kwaal
Ja, paar x gehad en herinner t me nu ook van de eerste zw op dit termijn, opvallend genoeg gaat dit gepaard met weinig slaap. Ik ben klaar wakker en sta morgen om 6 ws al naast mn bed. Vanaf de 30 wk werd het geloof ik minder