nee overstimulatie krijg je na de punctie.. dan vullen je eiblaasjes zich weer opnieuw met vocht.. en in de meeste gevallen benje dan zwanger.. ik geloof dat dat iets met 80% kans op zwangerschap is.. maar je hebt ook overstimulatie voor de punctie maar dan wordt het afgebroken...
aha, oke snap hem. Tegen mij hebben ze nooit gezegd dat ik veel moest drinken. Nou geef mij dan ook maar overstimulatie Ik vind dat dat nu dan weleens mag na heel wat jaren. ( ook als snap ik dat het geen pretje is, maar alle pijn op de koop toe he) Enne jij gaat goed he! Weet je al wat het wordt?
whaha idd meis ik hoop ook dat jij een grote overstimulatie krijgt (op een goede manier dan he`) nee wij weten woensdag pas wat het word.. pff ben zo zenuwachtig en loop al een maand af te tellen hahaha ja het gaat echt goed hier eindelijk he.. had het echt niet verwacht hoor dat het na de eerste poging toch zou lukken.. nu jij nogmeissie..
Ja, bij een late overstimulatie is de kans groot dat je zwanger bent (helaas ga je soms dus ook voor niks door die toch wel redelijke hel....). Bij mij was het bij de terugplaatsing al een beetje spannend (arts zag het aankomen) en een week na de terugplaatsing (eigenlijk met drie dagen al) kon ik om de dag naar het ziekenhuis. Toen dagelijks....en eigenlijk moest ik opgenomen (dat heb ik net weten te voorkomen door alles te beloven wat ze wilde, en het ook echt te doen). Nouja...op naar bolle buikjes, het liefste zonder OHS
Euh, ter aanvulling. Overstimulatie is echt heel gevaarlijk hoor, onderschat het niet. Je kunt er aan overlijden. Elmo
elmo i know meissie was meer voor de gein bedoelt.. ik gun kaboutertje echt een zwangerschap... ennuh idd is het heel erg vervelend.. en pijnlijk ook ja..
Heel veel pijn ja, en op een gegeven moment gingen de eitjes knappen waardoor ik heel veel vocht in mn buikholte had.. Hier is een fototje van 1 van mijn eierstokken bij de overstimulatie.. hier liep het gelukkig al een beetje op het einde.. hier was ik 7 weken zwanger ongeveer..
Meiden wat fijn om jullie do's en don'ts te lezen. Kan ik binnenkort ook rekening mee houden. Alleen het drinken hoef ik geen rekening mee te houden, want bij IVM heb je geen kans op OHS....... *Alcohol en rood vlees alleen in de eerste 3-4 ongi-dagen, met IUI. *Roken ben ik mee gestopt in September. *Eet veel fruit, en normaal groente. *Sauna ga ik nooit heen.... *Groene thee, en selderij eet-drink ik niet..... *Sex mag na terugplaatsing niet, dus daar hoeft alleen mannetje rekening mee te houden. Blijft er weinig over om extra rekening mee te houden toch? Ik had wel iets gelezen over ei met heel dooier???? Wie kan mij hier iets meer over vertellen? Nooit van gehoord nl.........
Vandaag dus de punctie gehad. En totaal geen adviezen meegekregen wat wel en niet mag. Ook weinig gehoord over veel drinken. Alleen dat ik rustig aan moet doen vandaag. Ivm nawerking van morfine. In dooier van ei kunnen ook bepaalde bacterieën zitten die schadelijk kunnen zijn. Weet even niet hoe ze heten. Sex moet ik nu even niet aan denken, net als springen en rennen ook niet. Ben benieuwd bij mij, zal netjes op gewicht letten. En veel drinken. En hopelijk is het in 1 keer raak. Kan iemand mij vertellen waarom je geen kaneel mag? Die ken ik nog niet.
Geen verse filet american, geen rauwmelkse kaassoorten (blauwe kaas enzo), geen pate (vitamine a) en voorzichtig zijn met Bitterlemon (kinine).
kaneel kan voor leukemie zorgen voor je kindje ( zeg het plastisch maar jullie snappen wat ik bedoel )
Brabbel, aangezien filet mijn favoriete beleg is heb ik dit toen nadrukkelijk gevraagd. Voorverpakte filet, die minimaal een week houdbaar is, is bewerkt en daardoor zou het mogen. Garanderen kan ik het niet, ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een paar keer de voorverpakte gegeten (1 x per maand ofzo). Als je helemaal op zeker wilt gaan dan eet je het niet, nee.
Je hoeft bij overstimulatie niet per se aan te komen hoor. Ook hoeft hele erge buikpijn niet. Daarom moet je zo donders uitkijken, ik had het eerst echt zelf niet door. De arts vond meer gewoon heel slecht uitzien, die echte symptomen waren te laat geweest, als ik het daar van af had laten hangen. Het is wat offtopic maar vind overstimulatie wel heel belangrijk. Volgens mij is dat ook 1 van de grootste risico's van IVF.
Sorry was mijn schuld dat we off topic gingen!!!! Wel heftig dat overstimulatie........komt ook nog best vaak voor als ik het zo hoor. Iets om goed op te letten zelf en door de artsen neem ik aan. Liefs