Wat WEL en NIET doen na een terugplaatsing?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Breanda, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Okee weer wat geleerd dan!
    Dank je! :)

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wil dan toch nog even doorgaan op de vraag van off-topic. Als je geen last hebt van buikpijn en aankomen, hoe weet je dan dat je overstimulatie hebt?
    Heb ook snel last van een cyste na de iui, dus ja misschien ook eerder kans op overstimulatie. En is dan wel fijn om te weten waar ik op moet letten.

Ik zal hoe dan ook geen filet eten, maar wist het ook niet. Kaneel wist ik ook nog niet. Is zeker pas sinds een paar jaar dat dit niet mag. Maar zo leer je steeds bij.

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Jaar of 5 ( dat ik het weet he) , dus wat is een paar jaar ;)

4. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Mijn opleidingen zijn langer geleden (hebt ooit diploma kraamzorg gehaald). Staat ook niet overal vermeld volgens mij bij wat je wel en niet mag hebben.

5. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier even off-topic over de overstimulatie, ik had eigenlijk nergens last van. Was juist niet aangekomen in de dagen na de punctie en had, op dringen aanraden van het ziekenhuis vanwege 20 follikels, heel rustig aan gedaan en veel gedronken. omdat er veel vocht te zien was bij de punctie kreeg ik voor de zekerheid een echo op de dag van de terugplaatsing. veel vocht in eierstok en buik, bloed geprikt en bleek OHSS te zijn en ben een weekje opgenomen in het ziekenhuis aan het infuus. Ik voelde me niet ziek en zag er ook niet ziek uit, mijn buik voelde juist minder gevoelig dan net na de punctie.

On topic: Ik eet geen rood vlees en drink geen alcohol na terugplaatsing. verder zeiden ze in het ziekenhuis dat het juist goed is hetzelfde te doen als altijd qua sporten, vrijen, werken etc.

6. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ontopic blijven graag.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Het lijkt me wel even een belangrijk onderwerp om over te hebben als het zo ter sprake komt. En dat komt het.

Dank je wel voor de uitleg ook Blondje ;)

8. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even off-topic:
    Springmuis, wat heb jij een mooie dochter!!!

9. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me voorstellen dat het een belangrijk onderwerk is, maar open dan een topic met 'wat is overstimulatie' of iets dergelijks.
    @Nic72, ;)

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    #50 kaboutertje, 25 jan 2011
    Laatst bewerkt: 25 jan 2011
    Het komt hier ter sprake dus hier is logisch. Er worden nl vragen over gesteld.
    En wat doe je vervelend tegen Nic. Zij geeft iemand alleen een heel mooi compliment.

Maar we zullen vanaf nu ontopic blijven hoor mevrouw8);) U zegt wij draaien

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Nog heeeel even offtopic dan, dank je wel:D *trots trots*

Zo en TS sorry voor het offtopic gaan wbt de overstimulatie, was naar aanleiding van mijn eerdere berichtje geloof ik..

Sorry!! dus nu weer ONTOPIC!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Brenda, in je eerste post heb jij een vraag over het advies dat je veel moet drinken. Dit heeft dus alles met overstimulatie te maken.
    Heel veel dont's (mbt drinken en bewegen) komen allemaal bij de overstimulatie weg).

Ik snap dat het heel erg offtopic voelt, maar dat is eigenlijk niet zo.

Elmo

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier heb ik gevraag of het drinken van veeeeeel koffie invloed kon hebben en daar zijn studies over gedaan.
    Dus ik heb na beide terugplaatsingen geen koffie gedronken, of het geholpen heeft weet ik natuurlijk niet.

@overstimulatie: ik kreeg tijdens mijn zwangerschap van megan ook links overstimulatie en dat was echt zeer pijnlijk. En ik ben er inderdaad heel ziek van geweest. Veel drinken en goed je rust nemen zorgt ervoor dat het sneller weg gaat. Ik kwam er niet door aan, maar mijn eierstok was zo groot dat mijn baarmoeder bij de inwendige echo niet eens goed in beeld kwam en dus ook niet te zeggen of ik een goede zwangerschap had of niet.
    Pas bij 7,5week kregen ze het vruchtje in beeld.

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Volgens mij heeft de overstimulatie ook te maken met wat wel en niet te doen na een terugplaatsing. Net wat elmo zegt.

Want het is toch een heel belangrijk iets om op te letten als je het zo leest.

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Gisteren heb ik de terugplaatsing gehad en meteen even gevraagd of ik dingen niet moest doen.

Het antwoord van de gyn was dat ik gewoon alles kon doen. Want stel dat er dingen zijn die je niet mag doen, zou dat betekenen dat als er mensen die ongewenst zwanger zijn op die manier ook een abortus kunnen bewerkstelligen.

Alleen adviseerde hij mij wel om liever niet te paardrijden en te bungy jumpen. Voordeel, was ik niet van plan.

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Klopt!!! dat zeiden ze bij mijn 1e terugplaatsing ook inderdaad. En niet paarddrijden en parachutespringen (ivm hoe je neer kunt komen).
    Laat ik nu beiden ook niet dagelijks doen ;). Dat scheelt...

Nu maar duimen dat ze al deze terugplaatsingen ook ToPpertjes zijn die lekker blijven plakken en goed groeien!!!

xxx

Deel Deze Pagina