o help wat heb ik nu gedaan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kaboutertje, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik ben dus de spuiten vergeten om 22.00
    Dus hup snel deca erin en ik hoor pffffffrrrrrrr.

Wat heb ik dus gedaan? Gewoon hup spuit erin en alle lucht mee gespoten. niets ontlucht ed.

Kan dat kwaad?

En dan nog ff andere vraag. Hebben jullie ook zo'n probleem om de eerste druppel uit de puregon spuit te krijgen. Ik blijf er tegen aan tikken.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Volgens mij, maar ben geen arts over verpl.k. kan een beetje lucht spuiten niet zoveel kwaad (je kan het sowieso niet meer terugdraaien).

Ik hoefde mijn Puregon pen niet te ontluchten. Heb het altijd zo gespoten (ga er vanuit dat jij ook een pen hebt).

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    hoe moet je deca spuiten?? im?
    kan geen kwaad eigenlijk, kan wel extra pijnlijk zijn.

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja klopt, maar ik moet dus tikken tot er een druppel uit komt. Ik blijf tikken en hoe leger de ampul hoe lanegr ik moet tikken.

Ik heb de spuit deca zo vanuit de koelkast erin gejast. Echt lekker dom.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bel anders even de HAP, die kunnen je met zekerheid vertellen of het kwaad kan.

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wat is im?

Ik moet een huidplooi pakken. De pijn heb ik niet gevoeld, want ik dacht alleen hup snel. ( net of die 10 sec dan nog uitmaken ;))

7. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Voor wat betreft de Puregon, ik krijg die druppel af en toe ook niet maar dan draai ik de pen op 1 klikje en druk hem in. Er komen dan wel wat meer druppeltjes uit ;).

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dat vind ik dus wel lastig: dat tellen 150 + 5 van een klikje draaien + 150+150

Man man wat een gereken. Zo weet je toch bijna niet hoeveel je aan het eind over hebt.

Heb even de hap gebeld en het maakt niet uit als je maar niet in een ader spuit.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je hoeft die niet im (intramusculair = in je spier) te spuiten maar subcutaan (in je rolletje)...als het goed is ;)

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Juist in mijn vetrol.
    Nu kan ik rustig gaan slapen.Bedankt meiden.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik kruip ook lekker tegen mijn warme man aan :D
    Trusten!

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jeetje, ik ontlucht me deca nooit whahaha. En heb al een maand gespoten (hoop morgen klaar te zijn met spuiten)...

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Is jou dat niet verteld dan?
    Je benut zelfs de laatste druppel op die manier.

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ze kunnen het me best verteld hebben, maar ik vergeet zoveel :(.

Nou bij mij zit er dus echt geen druppel meer in hoor na het spuiten... Ben trouwens blij als ik van dat spul af ben.

En desondanks ik hem nooit ontlucht, het gaat wel goed haha. Dus denk dat je jezelf niet al te druk moet maken. En anders, puur om jezelf gerust te stellen even bellen met de afdeling morgen.

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ben eens met de cetrotide het vergeten. Volgens diabeet die erbij zat en al jaren spuit kan het echt geen kwaad.

16. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij in het ziekenhuis hebben ze juist gezegd dat de deca helemaal niet ontlucht hoefde te worden! Ontluchten geldt alleen voor de te mengen pregnyl spuiten.

Scheelt een hoop gedoe! Zou 'm in vervolg wel een half uurtje van te voren uit de koelkast halen. Koude vloeistof doet veel meer pijn dan een luchtbelletje.

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier ontlucht ik de deca ook niet! en de puragon alleen als er een nieuwe inpuls in de pen moet. Verder haal ik de pen en deca iets eerder uit de koelkast voor het spuiten.

18. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Deca hoef je niet te ontluchten. Het luchtbelletje mag je gewoon meespuiten!

Deel Deze Pagina