Zit in mijn 6e week van de zwangerschap. Nog heel pril dus. Probeer slechte dingen zoveel mogelijk te voorkomen. Helaas heb ik (min of meer tegen mijn zin in) gisterenavond in een tent gestaan waar flink gerookt wordt. Zou 1 avond al schadelijk kunnen zijn? Baalde als een stekker gisteren...
Het kan wel. Zijn ook veel vrouwen die als een ketter roken. Als je voor jezelf zoiets hebt dat wil ik niet nog een keer dan moet je het zelf voorkomen.
Ik denk niet dat het echt schade aanricht.. Als je rookt, heb je vaak dat de bloedvaten naar de baby slechter zijn, waardoor er minder voeding doorheen gaat en de kleine slechter groeit. Dat zal met 1 avondje echt niet gebeuren. Natuurlijk heb je wel wat afvalstoffen binnengekregen, maar dat zal zo minimaal zijn. En je filtert er natuurlijk zelf ook een hoop al uit..
Ik denk dat je je over één avondje niet gelijk druk hoeft te amken wat betreft groei en ontwikkeling. Je kind heeft daar negen maanden de tijd voor, dus het zal niet gelijk van 1 avond afhangen. Maar de nicotine en koolmonoxide momen wel via jouw longen en bloed bij je kind terecht. Ik snap dus ook niet helemaal dat je toch in de rook blijft staan als je dat niet wilt als je weet dat het niet goed is voor jullie allebei. Gewoon niet meer doen dus.
@ Tupp: het was een feestje waarvan ik dacht dat er niet gerookt zou worden. Ik reed met iemand mee dus kon niet naar huis. Daarbij weet nog niemand dat ik zwanger ben. Dus ik zat in een lastige situatie.
Tuurlijk moet je proberen het te voorkomen, maar wat denk je dat je binnen krijgt als je in de drukke stad loopt aan uitlaatgassenrommel? Of met een keer tanken? Het enige wat je kunt doen is zo gezond mogenlijk te leven, meer kun je niet! groetjes Eva
Mee eens! Het is slechts een paar jaar geleden dat overal in de horeca nog gerookt mocht worden. Toen KON je het amper ontwijken of je moest de horeca ontwijken. Als je dagelijks in een rokerige ruimte komt, zou ik achter mijn oren krabben, maar nu... nee, geen aandacht aan schenken en geen zorgen over maken.
Sorry, maar je kan ook overdrijven! Dames laten we vooral lekker normaal blijven doen. Natuurlijk dat je wat voorzichtiger bent, is een logische en verstandige keuze. Maar blijf vooral nuchter en niet op alle slakken zout leggen. Je leven stopt niet bij het zwanger zijn of het krijgen van een kind hoor.