Wat wel en niet eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cynthia1993, 22 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

#21 Boommm, 24 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2016
    Vanaf 4 maanden groente en fruit.
    Fruit; aardbei, bosbes, framboos, mango, appel, peer, banaan, kers, manderijn, perzik, nectarine, druif.
    Groente; courgette, tomaat, broccoli, bloemkool, paprika, sperziebonen, wortel, pastinaak, avocado

Sinds 5 maanden krijgt ze er ook aardappel/pasta/rijst doorheen en soms wat kip of vis. Oh en laatst gehakt.

En ze eet ook wel eens een gekookt ei.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    hier een veelvraat van ondertussen 11 maanden, maar ik geef hem ook vanalles vanaf een maand of 7/8 gewoon om te proberen.
    Fruit: appel(moes), banaan, peer, nectarine, meloen, pruim, stukjes kers (geeft veel rommel geen aanrader ;)) aardbei, mango etc. (ananas, kiwi en citrusfruit eet ik zelf soms wel, maar is vaak nog een beetje zurig voor die kleine, maar als ik het neem geef ik er vaak ook een stukje/hapje van om te proberen)
    Groente, wortel, pastinaak, courgette, broccoli, bloemkool, doperwten, tuinbonen, sperziebonen, pompoen is hier ook populair(heb je ook ingevroren kun je het makkelijk bewaren en kleine porties bereiden), en avocado, tomaat, aubergine, nu hij groter is ook wat prei en langzaam aan wat meer kool soorten.
    aardappel, spagetti/penne/macaroni, rijst(wit/zilvervlies)
    vlees/vis, af en toe, ca 2 x per week bij het avond eten. verder doe ik wel als ik een prakje maak een beetje roomboter erdoorheen zodat het wat smeuig is.
    verder op de boterhammen wisselend beleg, van smeerworst, smeerkaas, appelstroop, jam, plakjes banaan/aardbei, of alleen boter.

3. Gember

Gember Niet meer actief

Hier ging het zo:

Tot 6 maanden: volledige BV
    Vanaf 6 maanden: geprakt fruit 9:30 en geprakte groente met wat boter 18:30, broodkorst
    Vanaf 7/8 maanden: aardappel/pasta bij de groente, steeds grovere prakjes en vaker wat losse stukjes in het handje. Lunch met boterham in stukjes met roomboter, avocado, Philadelphia, Huttenkase, verse groentespread (Madaga of AH). Ze krijgt geen smeerworst en smeerkaas. Tussendoor 16:30 een rijstwafel of cracotte.
    Vanaf 8 maanden: naturel volle yoghurt (AH biogarde roer is geliefd)
    Vanaf 9 maanden: af en toe gekookt ei/roerei, zalm, kip, rundergehakt. Bijna al het eten a la Rapley, eet met ons mee. Soms halvajam of appelstroop op brood. Af en toe een doosje rozijntjes (echt bedoeld als traktatie).
    Vanaf 1 jaar: overstap op volle koemelk. Pindakaas. Af en toe een hapje van ons Italiaanse ijsje ;), stukje ontbijtkoek met minder suiker/krentenbol/croissant/volkoren biscuit (echt bedoeld als traktatie).

Ze krijgt alle soorten groenten en fruit, ook sjalotjes en knoflook. Alleen (nog) niet: nectarine en perzik (misschien allergie), kool (wel bloemkool). Binnenkort wil ik een keer boerenkool proberen. Ze krijgt alleen melk en water te drinken.

4. Mibow

Mibow Niet meer actief

Die ingevroren pompoen, kook je die nog eerst?

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zoals alle diepvriesgroenten: even kort koken.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik volgde algemene richtlijnen en ook met 6 maanden pas begonnen.
    Maar aardbei niet voor het eerste jaar, citrusfruit met 8/9 maanden.
    Vis/Vlees 9/10 maanden.

7. vd21

vd21 Niet meer actief

Met 5-6 maanden begonnen met groentehapjes en kort daarna fruithapjes. Vanaf 7 maanden brood en vanaf 8 maanden vlees.
    Vanaf 1 jaar krijgt ze in principe alles

Deel Deze Pagina