Hallo, Ons zoontje is nu 1 jaar en hij krijgt nog 1 fles s 'ochtends van 200cc. Hij wilde geen halfvolle koemelk in het begin dus hebben we het gemengd met opvolgmelk. Nu inmiddels is hij er wel aardig aangewend en drinkt hij 150 á 200cc gewone halfvolle koemelk lauw. Nu drinkt hij dit aardig goed op. Maar we moeten vooral/(willen) van de fles af omdat het veel beter schijnt te zijn. Nu het probleem uit een tuitbeker of gewoon bekertje (al helemaal geen suc6 met oog op knoeien) wilt hij niet de melk drinken. Enige wat hij uit zijn tuitbeker drinkt is waterige diksap. Wat nu te doen? De harde aanpak: Niets anders te drinken aan bieden (dus geen waterige diksap) en heeft hij vanzelf wel dorst om melk uit tuitbeker te drinken? Of gewoon lekker die 1 keer per dag zijn fles geven en komt vanzelf wel? En maakt het uit dat hij alleen sochtends melk krijgt of is het beter om te verdelen bij ochtend broodje 100cc en middagbroodje de andere 100cc? Hoop dat jullie weten hoe of wat. gr vruchtje
Gewoon lekker laten drinken uit de fles zou ik zeggen. HIer heeft Kylian nog tot december s'morgens de pap uit de fles gehad. Volgens de tandarts geen probleem, of het nu uit een beker, tuitbeker of fles komt het komt toch wel langs de tanden. Het wordt pas een probleem als je kindje de hele dag met de speen in de mond loopt (vooral als het een suikerhoudend drankje is) of als het de fles vlak voor het slapen krijgt en er daarna geen tanden meer gepoetst worden. Ik zou hem dus gewoon lekker 's morgens die 200 cc in de fles doen (heeft hij dat in ieder geval weer binnen) en misschien s'middags proberen te verleiden met een beetje yogi drink ofzo. Groetje sANita
Hoi Hier een mevrouwtje die haar melk ook alleen maar uit de fles wil drinken. De rest gaat wel uit een gewone beker of tuitbeker. Maar die melk hoort uit de fles Ik heb het gister op het cb aangekaart en die zeiden, misschien dat een rietjesbeker helpt. Je kan hier ook niet te rigoureus in zijn, want ze hebben die melk wel nodig. Gewoon blijven oefenen was het advies. Ik geef de melk wel verspreid over de dag: ontbijt + 100cc melk, lunch + 100 cc melk, avondeten + toetje, 150cc melk + tandenpoetsen en naar bed. Was allemaal prima zei ze.
Hier oudste 3 jaar en wilt 's ochtends ook der melk uit fles. Omdat ze zo'n slechte drinker is doe ik dat gewoon. Ook vind ze het helemaal koud niet lekker dus heel even in magnetron. Op kdv drinkt ze af en toe wel tussen de middag bekertje melk, maar dan drinken alle kindjes uit beker en wilt ze niet achter blijven.
Het blijft lastig, maar geven niet op! Hij vindt de gewone halfvolle melk ook niet zo lekker. Smaakt de peutermelk anders? En mag je dat ook geven of is gewone melk beter?