Hoi, Weet iemand of het veilig is om een ledikantje te verven? Ik wil het graag in dezelfde kleur hebben als de kast, maar mijn man is bang dat het slecht is voor de baby aangezien hij nog weleens op de rand bijt (bijna 1 jaar). Alvast bedankt!
wij zaten met het zelfde prbleem, wij hebben besloten om het niet te doen.. één leuning van het ledikantje is wel beschadigd (via MP gekocht) maar dat kwam niet door het bijten gelukkig, maar gewoon beschadiging van 4jaar gebruik... we zijn ook bang dat de kleine er uiteindelijk op gaat bijten en willen het risico niet lopen.. Volgens verfwinkels e.d. kan het wel gewoon, maar doen het zekere voor het onzekere..
Ja hoor kan gewoon! Wij hebben het zelf ook gedaan. Wel zou ik voor verf op waterbasis kiezen. O ja en nog een tip, er zijn van die plastic hulzen te koop die je over de rand van de zijkanten kan schuiven, kunnen de "knaagkinderen" er geen verf vanaf knagen . Volgens mij heeft ikea die dingen.. anders moet je ff googelen.
das een goeie idd. als ik die kan vinden gaan wij m ook verven.. wilden het juist niet doen omdat er een extra laagje over heen zat die ze er naar ons idee makkelijker af konden bijten... dit weekend word er dus nog geverfd haha... @Mirro, wil je wel een link sturen als k m heb gevonden via internet, als je daar belangstelling voor hebt..
Wij hebben het bedje wel geverfd want ik wilde het bij de rest laten passen en bovendien was het nogal beschadigd omdat het een tweedehandsje is. Tegen de tijd dat die kleine begint te knagen dan zetten we er zo'n bijtrand op (bij Ikea gezien) en dan zou het volgens mij wel goed moeten gaan.
Er is verf die op natuurlijke basis is zodat het ook geen kwaad kan, mocht je kindje er wel op bijten. Heb dat hier een keertje uitgezocht: Kinderkamer: verf Green Jump’s Blog