Ik ben ook niet van het strijken (alleen linnen broeken en bloesjes enzo) en ben ook niet van plan om veel baby-kleertjes te gaan strijken. Maar op mijn uitzetlijst staat dat ik voor de bevalling hydrofiel luiers klaar moet hebben liggen en er staat nadrukkelijk bij dat die gestreken MOETEN zijn. Waarom is dat dan??? Vind het namelijk een rotklusje om te doen, hahahahaha!!!
Normaal heb ik een ontzettende hekel aan strijken en vermijd ik t liefste en t hoopt zich altijd zo erg op dat ik ineens meer als een uur sta te strijken. Maar nu, lang leve nesteldrang, moet alles schoon en gestreken in de kast liggen. Weet uit ervaring dat dat na de geboorte weer afzwakt overigens haha. En nee, ik gooi absoluut geen kleertjes in de droger! Vind gewoon dat dat minder mooi wordt op den duur. Gooi er nu ook niets in van ons en Eva.... Tenminste, geen goede kleding, wel de werkkleding enzo
Nu zegt mijn buurvrouw net dat de hydrofiele luiers wel gestreken moeten zijn. Deze schijnen dan steriel te zijn. Ze is zelf kraamhulp. Dus ga ik toch maar aan de strijk. 30 stuks pfffffffff
Ik heb werkelijk niks met strijken, haha! het enige wat ik wil gaan strijken zijn de lakentjes, maar dat zeg ik al een hele tijd tegen mezelf en heb het nogsteeds niet gedaan... Zoveel houd ik nu van strijken
Die schijn je een paar te 'moeten' hebben liggen voor de bevalling. Maar verder als je ze in gebruik hebt hoef je ze niet te strijken hoor ! Zou ze als je niet wil ook niet alle 30 gaan strijken ! Tenzij je kindje en jij spruw krijgen straks dan word het wel weer aangeraden zodat er niet steeds herbesmetting is .
Ik heb vandeweek toevallig ALLES gestreken...zelfs de spuugdoekjes en hydrofielluiers...maar ja..er was voetbal heel de avond en verveede me kapot! Hahaha! Normaal doe ik de hydrofielluiers niet allemaal...een paar voor in de wagen en het bedje...maar verder niet hoor... Kleertjes strijk ik wel allemaal...vind het er onverzorgd uitzien als ze gekreukt zijn...ik strijk van ons zelf ook alles... Ik doe de kleertjes niet in de droger...ben bang dat ze vervormen/verkleuren en lelijk worden...van ons zelf doe ik ook veel dingen niet in de droger....