Hoi, toen ik net op marktplaats een beetje aan het rondsnuffelen was zag ik een Rebornbaby. net een echt babytje... alleen nep... wat is het nut van zo'n rebornbaby eigenlijk?
Dat zijn toch gewoon van die mooie net echte babypoppen? Er zijn mensen die zulk soort poppen sparen en ze bijv in een vitrine kast hebben zitten/liggen, ook zijn er speciale kinderwagen ed voor. Die zet je dan in huis, als soort van (hoe noem je dat?) 'kunst' . (mijn tante had ooit haar halve huis volstaan/liggen met die poppen . Echt een nut heeft het niet volgens mij. Meer voor de sier! De een heeft een vitrine kast met auto's, de ander met beeldjes, en de volgende heeft er poppen in zitten/liggen .
hmm vreemde hobby vind het een beetje eng idee. het lijken net echte babytjes... alleen ze bewegen niet, ze huilen niet... maarjah, wie ben ik
Ik had er nooit van gehoord, maar even zitten googelen en ik vind ze er heel erg eng uitzien! Met poppen spelen voor gevordenen?
Nou mijn moeder spaart ze toevallig! Ach ja, sommige sparen porseleinen poppen en andere mensen weer poppen die levens-echt lijken... Moet zeggen dat ik het in het begin ook wel eng vond hoor als je zo'n pop oppakt ligt het meteen in je armen als een echte baby... Mijn moeder heeft er een laten maken van haar kleindochter, dat vond ik helemaal vreemd maar het is wel leuk en voor de echte verzamelaars want ze zijn ook nog eens superduur!
ze zien er niet echt eng uit, ze zien er heel echt uit.. het feit dat ze niet leven is eng...ik had er ook nog nooit over gehoord. zag het toevallig op marktplaats.
Het is een hobby! http://www.encyclo.nl/begrip/Rebornen Je kunt workshops 'rebornen' en 'newoboren' volgen. Ik vind het wel fascinerend worden. Wist totaal niet dat het bestond!